Bokalven Skrevet 30. mars 2005 #22 Skrevet 30. mars 2005 Kalvefilet er veldig godt. Det skal vi ha. Spiser du fisk? Hvis du gjør det kan jeg anbefale kveite. Kveita kalles kjærlighetsfisken. Også smaker den godt! Hun sa akkurat at hun er vegetarianer. Vegetarianere spiser per definisjon ikke kjøtt. Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser derfor, per definisjon, ikke fisk. Dark Angel: Finnes haugevis av gode hovedretter som er vegetariske! Hva slags type mat tenkte du på? Hva er uaktuelt?
Bokalven Skrevet 30. mars 2005 #23 Skrevet 30. mars 2005 Vi skal ha to gjester som er vegetarianere, og da vi spurte om cateringselskapet hadde noe alternativ til disse, sa dem at da måtte dem bare lage litt ekstra grønnsaker. :o Eksta grønnsaker??!!?? Nei, vet du hva! Da hadde jeg valgt et annet cateringselskap! Jeg hadde blitt superskuffet dersom jeg kun hadde fått "ekstra" grønnsaker. Jeg hadde sett etter den vegetariske hovedretten... De hørtes useriøse ut, etter min mening.
carina81 Skrevet 30. mars 2005 #24 Skrevet 30. mars 2005 Vi skal ha glasert kalkunbryst, grønnsaker, portvinssaus og potet strudel.
Rioja Skrevet 30. mars 2005 #25 Skrevet 30. mars 2005 Og vi skal ha and! Jeg er nemlig ikke så begeistret for kjøtt, og vil ha noe jeg liker til middag på bryllupsdagen min...
prikkeline Skrevet 30. mars 2005 #26 Skrevet 30. mars 2005 Hjelp Jeg vet vi har 1 vegetarianer i bryllupet vårt, men vi kan jo kanskje ha flere uten at jeg vet det hundre prosent. Har faktisk ikke tenkt på denne problemstilligen en gang. Kanskje hotellet vi skal ha det på har noen ideer ? Vet ikke hva vi skal ha enda heller.
Linn3c Skrevet 30. mars 2005 #27 Skrevet 30. mars 2005 Me skal ha hjortesteik til hovudrett i vårt bryllaup. - Den einaste vegetarianaren som er beden, er beden til kaffi...
Bokalven Skrevet 30. mars 2005 #28 Skrevet 30. mars 2005 Og vi skal ha and! Jeg er nemlig ikke så begeistret for kjøtt' date= og vil ha noe jeg liker til middag på bryllupsdagen min... *host* And er kjøtt...
solisol Skrevet 30. mars 2005 #29 Skrevet 30. mars 2005 Vi skal ha reinsdyr steik til hovedrett.. nam nam.. ( men som det kommer frem av innlegg nedenfor sliter jeg med forrett.)
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #30 Skrevet 30. mars 2005 Vi skal ha kalkunbryst med poteter, glaserte grønnsaker, waldorfsalat og fløtesaus Jeg er heller ikke så glad i rødt kjøtt, og på denne dagen skal vi spise noe vi liker!
tommeline Skrevet 31. mars 2005 #31 Skrevet 31. mars 2005 Hjelp Jeg vet vi har 1 vegetarianer i bryllupet vårt, men vi kan jo kanskje ha flere uten at jeg vet det hundre prosent. Har faktisk ikke tenkt på denne problemstilligen en gang. Kanskje hotellet vi skal ha det på har noen ideer ? Vet ikke hva vi skal ha enda heller. Om det er flere vegetarianere av gjestene du har invitert, må de gi beskjed om det selv. Det samme gjelder allergier. De kan ikke regne med at du har oversikt over dette (med mindre det er din aller nærmeste familie...).
Bokalven Skrevet 31. mars 2005 #32 Skrevet 31. mars 2005 Om det er flere vegetarianere av gjestene du har invitert, må de gi beskjed om det selv. Det samme gjelder allergier. De kan ikke regne med at du har oversikt over dette (med mindre det er din aller nærmeste familie...). Kan hende de føler at de er til bry, og derfor ikke vil si noe. Jeg vet selv hvor vanskelig det er å ta mot til seg å be om "spesiell mat" (selv om jeg har lært meg at dette må jeg) pga. matintoleranser. Jeg blir alltid kjempeglad når det er koldtbord, for da er det større sjangse for at jeg finner noe jeg kan spise og som jeg liker!
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2005 #33 Skrevet 31. mars 2005 Om det er flere vegetarianere av gjestene du har invitert, må de gi beskjed om det selv. Det samme gjelder allergier. De kan ikke regne med at du har oversikt over dette (med mindre det er din aller nærmeste familie...). Når de ringer for å svare på invitasjonen, kan du jo spørre.
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2005 #34 Skrevet 31. mars 2005 Kan hende de føler at de er til bry, og derfor ikke vil si noe. Jeg vet selv hvor vanskelig det er å ta mot til seg å be om "spesiell mat" (selv om jeg har lært meg at dette må jeg) pga. matintoleranser. Jeg blir alltid kjempeglad når det er koldtbord, for da er det større sjangse for at jeg finner noe jeg kan spise og som jeg liker! Jeg føler meg også til bry.. Er vegetarianer. Men i MITT bryllup skal jeg vertfall ha fantastisk god mat & ikke bare kald salat og poteter, som var det eneste de klarte å ordne i et annet bryllup.... :o
tøydukke Anna Skrevet 31. mars 2005 #35 Skrevet 31. mars 2005 Vi skal ha hjortefilet med persillerotkrem, sopp, spinat og rødvinssaus!
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2005 #36 Skrevet 31. mars 2005 Første forslag (av tre) fra catering-mannen var: Oksefilet stekt med ananas og pepper, madeirasaus og aspargesbønner Høres godt ut, synes jeg - selv om jeg ikke er helt med på asparges... Skal ha første ansikt-til-ansikt møte med ham neste onsdag, så får vi bestemme oss da. Vi har også en vegetarianer på gjestelisten, så vi må finne ut hva han kan ordne til henne. Det jeg tenkte.. Det er vell forskjellig hva de ulike catering/kjøkken lager? Så jeg må kanskje vente å se hva de har først..
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2005 #37 Skrevet 31. mars 2005 Åh' date=' eg vart skikkeleg svolten eg no.... [/quote']
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2005 #38 Skrevet 31. mars 2005 Hun sa akkurat at hun er vegetarianer. Vegetarianere spiser per definisjon ikke kjøtt. Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser derfor, per definisjon, ikke fisk. Dark Angel: Finnes haugevis av gode hovedretter som er vegetariske! Hva slags type mat tenkte du på? Hva er uaktuelt? Liker godt auberginer, og ellers soyakjøtt. Men mye av det soyakjøttet er liksom ikke så fin bryllupsmat hvis du forstår hva jeg mener.. Har en stor vegetarbok så jeg finner nok noe.. Men har ikke lagt så mye fine middager at jeg har ikke satt meg inn i det helt.Men så spørs det jo hva catering/kjøkkenet kan/vil lage....?
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2005 #39 Skrevet 31. mars 2005 Hjelp Jeg vet vi har 1 vegetarianer i bryllupet vårt, men vi kan jo kanskje ha flere uten at jeg vet det hundre prosent. Har faktisk ikke tenkt på denne problemstilligen en gang. Kanskje hotellet vi skal ha det på har noen ideer ? Vet ikke hva vi skal ha enda heller. Hm... de hadde nok gitt beskjed. Det hadde jeg gjort hvis jeg var invitert i bryllup, siden det ikke er så vanlig i Norge som i utlandet.
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2005 #40 Skrevet 31. mars 2005 Vi skal ha kalkunbryst med poteter' date=' glaserte grønnsaker, waldorfsalat og fløtesaus Jeg er heller ikke så glad i rødt kjøtt, og på denne dagen skal vi spise noe vi liker![/quote'] dette føler jeg er noe alle vil like.. men det spørs vel som sagt på hvilken mat catering/kjøkkenet lager...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå