Gå til innhold

Hovedretter

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er vegetarianer, er usikker på hvilken hovedrett jeg vil ha.. men også hvilken hovedrett gjestene våre vil ha..

Hva er vanlig, populært osv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalvefilet er veldig godt. Det skal vi ha. :sikle:

Spiser du fisk? Hvis du gjør det kan jeg anbefale kveite.

Kveita kalles kjærlighetsfisken. Også smaker den godt!

Skrevet

Vi skal også ha kalvestek. Tror det er veldig vanlig og noe de fleste liker. Fisk ville vi ikke ha fordi min kjære ikke liker det, og sjansen for at flere at gjestene ikke skal like/tåle fisk er større enn med kjøtt.

Vi skal ha to gjester som er vegetarianere, og da vi spurte om cateringselskapet hadde noe alternativ til disse, sa dem at da måtte dem bare lage litt ekstra grønnsaker.

Skrevet

vi skal ha oksestek. tror dette også er ganske vanlig å ha. ingen av gjestene våre er vegeterianere.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Vi skal ha to gjester som er vegetarianere' date=' og da vi spurte om cateringselskapet hadde noe alternativ til disse, sa dem at da måtte dem bare lage litt ekstra grønnsaker.[/quote']

:o Så de får erter og gulrøtter med saus, de altså? Tror jeg hadde krevd noe mer spesifikt enn det...

Skrevet

Ja det hørtes nesten sånn ut. Jeg også synes at det var rart. Da jeg sa at det var for dårlig, så foreslo de at de kunne lage vegetarburger

Skrevet

Vi skal ha helstekt indrefilet med både fløtegratinerte og kokte poteter...

Skrevet

Vi skal spise ytrefilet av rein. Jeg har en venninne som er vegetarianer. En av gjestene våre er kokk og han skal lage en oppskrift på en god vegetarrett. Synes det er litt trist om vegetarianere blir avspist med tilbehøret til den ordinære middagen.

Skrevet
(...) Synes det er litt trist om vegetarianere blir avspist med tilbehøret til den ordinære middagen.

Ja, for all del! Jeg syntes også det hørtes ganske smått ut med bare ekstra grønnsaker...

Vi har ikke begynt å tenke så mye på menyen ennå, men vi er endel allergikere - både familien og gjester - så det blir vel til noe som "alle" tåler, tenker jeg. Ikkeno fancypancy dilldall-mat.

Men vi får se... Gøyalt å planlegge blir det hvertfall! :D

Gjest gjesta
Skrevet
Vi skal også ha kalvestek. Tror det er veldig vanlig og noe de fleste liker. Fisk ville vi ikke ha fordi min kjære ikke liker det, og sjansen for at flere at gjestene ikke skal like/tåle fisk er større enn med kjøtt.

Vi skal ha to gjester som er vegetarianere, og da vi spurte om cateringselskapet hadde noe alternativ til disse, sa dem at da måtte dem bare lage litt ekstra grønnsaker.

Uff.. :ler: Det fins jo såå mye bra vegetarmat, og de kom bare på ekstra grønnsaker.. uff, Norge er litt tregere enn andre land.. :ler:

Gjest gjesta
Skrevet
Vi skal ha helstekt indrefilet med både fløtegratinerte og kokte poteter...

Dette høres ut som en fin rett i et bryllup :)

Takk for alle tips!

Gjest gjesta
Skrevet
Ja det hørtes nesten sånn ut. Jeg også synes at det var rart. Da jeg sa at det var for dårlig' date=' så foreslo de at de kunne lage vegetarburger[/quote']

Burgere i bryllup...?.. Jaja, de har vel ikke å mye peiling..

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi skal ha lammeskank. Svigermor og svogeren min er vegetarianer, men spiser noe fisk. Skal i hvert fall sørge for at de får et skikkelig måltid, ikke bare ekstra tilbehør! Men dette er jo i England, og der er jo veldig mange vegetarianere i forhold til i Norge.

Gjest rabiate
Skrevet

Svinestek har jeg spist i mange bryllup. ..

Men Kveite og laks er også godt!

Jeg synes du skal spise det beste du vet om.. :wink:

Lykke til!

Gjest gjesta
Skrevet
Svinestek har jeg spist i mange bryllup. ..

Men Kveite og laks er også godt!

Jeg synes du skal spise det beste du vet om.. :wink:

Lykke til!

Da noterer jeg kalv, ytrefilet, indrefilet eller svinestek til gjestene. Jeg vet det er endel som ikke er så glad i fisk, så jeg dropper det. Jeg har en stor vegetarbok, så jeg kan kikke gjennom den en dag & se hva som frister, og passer til bryllup. Skal vertfall ikke ha bare kald salat.. :ler:

det fikk jeg i en venninnes bryllup, jeg fikk nesten bakoversveis... :tunge1:

Skrevet

Første forslag (av tre) fra catering-mannen var:

Oksefilet stekt med ananas og pepper, madeirasaus og aspargesbønner

Høres godt ut, synes jeg - selv om jeg ikke er helt med på asparges... :wink:

Skal ha første ansikt-til-ansikt møte med ham neste onsdag, så får vi bestemme oss da.

Vi har også en vegetarianer på gjestelisten, så vi må finne ut hva han kan ordne til henne.

Skrevet
Første forslag (av tre) fra catering-mannen var:

Oksefilet stekt med ananas og pepper, madeirasaus og aspargesbønner

Høres godt ut, synes jeg - selv om jeg ikke er helt med på asparges... :wink:

Skal ha første ansikt-til-ansikt møte med ham neste onsdag, så får vi bestemme oss da.

Vi har også en vegetarianer på gjestelisten, så vi må finne ut hva han kan ordne til henne.

Aspargesbønner er ikke som vanlig asparges... Det er kjempegodt og minner nesten om lange tynne, runde sukkererter! ;)

Skrevet

Vi skal ha elgesteik i bryllupet.Vi har ingen vegeterianere til middag,så vi slipper og tenke på det :)

Skrevet

har lyst på helstekt indrefile jeg... blir bare 15 stk og da..og ingen av disse er allegiske eller vegitarianere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...