Gå til innhold

Utfordringer å flytte når man har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å bygge hus i en annen kommune ca 40 min fra her vi bor i dag. Vi har veldig lyst til det, og ungene er i grunn enig, men minstemann vingler litt. I dag bor vi på bygda, men god plass rundt oss, hester som eldste bruker, kjøretøy som minstemann digger, kjempefin utsikt, pusset opp huset, bygd garasje og fått det sånn sett veldig fint. 

Men, minstemann trives ikke på skolen og har veldig få venner. Han har sin idrettsaktivitet der hvor vi vurderer å flytte og blir sånn sett ikke helt ny for alle. 

Men jeg kjenner at det er vanskelig, bare det å skulle selge huset, som man har gjort til sitt eget, dra ungene bort fra barndomshjemmet, flytte til en by. Det er skummelt! 

Jeg er livredd for å angre. 

Vi er jo ikke de første og ikke de siste som gjør dette, men kunne tenke meg å høre litt erfaringer fra andre. 

Anonymkode: d0750...3e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flyttet et par ganger med barn (og mange ganger uten, og en del ganger i min egen oppvekst). 

Det har gått strålende hver gang. Jeg tror at det er viktig at de voksne gjør det til en ting som er bra. Snakker positivt om det nye. Samtidig at du respekterer og forstår de tingene som kan være vanskelig. Hold kontakten med gamle venner. De kan besøke hverandre av og til i helgene, spesielt i begynnelsen. 

Jeg tror virkelig på at så lenge man gjør det på en god måte så har de bare godt av å 'begynne på nytt' en gang eller to i løpet av oppveksten. 

Har snakket med mange om dette, og uten å gå inn i all slags detaljer: min oppfatning er at barn som har flyttet et par ganger, blir mye mer tilpasningsdyktige og selvstendige. Og de takler mye bedre det å flytte ut for å studere f eks. 

Skrevet

Jeg valgte å flytte da minstemann ble mobbet på skolen. Vi hadde ulike tiltak som ikke gjorde noen endringer. Det beste jeg har gjort. Eldste gikk aldri på skole her i nærområdet. Minstemann fikk en skolehverdag som var god.

Jeg var på tilbudssiden. Hadde med andre unger på tur og overnatting. Hadde åpent hus. Det gikk seg fort til.

Anonymkode: a077c...ca9

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte å flytte da minstemann ble mobbet på skolen. Vi hadde ulike tiltak som ikke gjorde noen endringer. Det beste jeg har gjort. Eldste gikk aldri på skole her i nærområdet. Minstemann fikk en skolehverdag som var god.

Jeg var på tilbudssiden. Hadde med andre unger på tur og overnatting. Hadde åpent hus. Det gikk seg fort til.

Anonymkode: a077c...ca9

Det var mobbing som gjorde at jeg bikket over her også. Syndebukk i ett og alt både fra elever og lærere. Vi tar avgjørelsen i helga, men kjenner det er skummelt...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var mobbing som gjorde at jeg bikket over her også. Syndebukk i ett og alt både fra elever og lærere. Vi tar avgjørelsen i helga, men kjenner det er skummelt...

Hadde flyttet hvis jeg var deg. Kommer sikkert til å gå veldig bra. 

Anonymkode: 3c0c3...569

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...