AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Hei. Jeg sliter litt for ungen min har begynt i en ny idrettsforening og da lurer jeg på hva foreninger kan pålegge medlemmer og ikke-medlemmer (foresatte) av økonomiske krav utenom kontingent? Vi har akkurat hatt dugnad i både arbeidstimer og salg for selve laget og det er jeg helt med på. Men nå må vi også legge inn obligatoriske timer for hovedklubben og selge noe som er umulig og selge for vi kan ikke levere det tilbake. Dette fører til at jeg må ta fri fra jobb for å utføre dugnadstimer og betale ut fra egen lomme det jeg ikke får solgt. Dette utgjør mange tusen kroner ekstra i året i tillegg til en litt dyr kontingent. Har de lov til dette? Noen som kan det juridiske rundt idrettsforeninger? Anonymkode: 78c83...ad1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg sliter litt for ungen min har begynt i en ny idrettsforening og da lurer jeg på hva foreninger kan pålegge medlemmer og ikke-medlemmer (foresatte) av økonomiske krav utenom kontingent? Vi har akkurat hatt dugnad i både arbeidstimer og salg for selve laget og det er jeg helt med på. Men nå må vi også legge inn obligatoriske timer for hovedklubben og selge noe som er umulig og selge for vi kan ikke levere det tilbake. Dette fører til at jeg må ta fri fra jobb for å utføre dugnadstimer og betale ut fra egen lomme det jeg ikke får solgt. Dette utgjør mange tusen kroner ekstra i året i tillegg til en litt dyr kontingent. Har de lov til dette? Noen som kan det juridiske rundt idrettsforeninger? Anonymkode: 78c83...ad1 De fleste kjører et alternativ til salg av ting, som en egenandel man kan velge å betale i stedet. Hele poenget med dugnader er jo lavere kontigent. Anonymkode: 3cc51...c81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå