AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Skal selge noe på finn. Jeg ser veldig mange skriver ikke telefonselgere eller telefonselgere kan dra tilhelvete. Hva er grunnen for at de skriver det? Bruker telefonselgerne finn til å finne nummer til folk og så ringe de? Bør jeg også skrive det? Er det mange telefonselgere som ringer om jeg ikke skriver det? Anonymkode: cf4fd...ede
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 Fjern adresse og telefonnummer fra annonsen. Problem løst 🤗 Anonymkode: 8e049...988 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #3 Skrevet 29. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal selge noe på finn. Jeg ser veldig mange skriver ikke telefonselgere eller telefonselgere kan dra tilhelvete. Hva er grunnen for at de skriver det? Bruker telefonselgerne finn til å finne nummer til folk og så ringe de? Bør jeg også skrive det? Er det mange telefonselgere som ringer om jeg ikke skriver det? Anonymkode: cf4fd...ede Legg aldri inn navn, telefinnummer eller adresse. Postnummer er nødvendig for å la folk vite hvor du holder til. Du kan hake av for ikke profilvisning når du lager annonsen din. Er du reservert mot telefonsalg, så skal ikke noen ringe deg for å prøve å selge deg noe. Grunnen til at man ikke bør ha navn, telefonnummer eller adresse i annonser er at uærlige sjeler kan bruke infoen din på en for deg ugrei måte. Vær heller ikke naiv når du blir kontaktet via finn sin mailtjeneste. Anonymkode: 716fa...dac 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 På finn.no sine sider ligger det gode tips om hvordan du ivaretar ditt eget personvern. Og som det også nevnes her : det er folk som vil prøve å lure deg, så vær kritisk. Og få pengene før du sender/gir fra deg varen !! Ellers er finn.no supert ! Anonymkode: fb3f8...a0d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 Jeg har alltid full adresse og tlf nr. Solgt masse på finn, aldri hatt noe problemer med telefonselgere. Anonymkode: 6765f...e8c 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid full adresse og tlf nr. Solgt masse på finn, aldri hatt noe problemer med telefonselgere. Alltid gjort dette selv, -men skal nå tømme en hel villa for "Stashj", -blir Verdier, skeptisk da. Pga. Innbrudd / Knekk Av kåken... Går jo sikkert bra, -men... Mange som lever av / på Finn, -på flere måter. A.(CAVE:Fnatt)
Illuminatum Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Fjern adresse og telefonnummer fra annonsen. Problem løst 🤗 Anonymkode: 8e049...988 samt at du mister en god del mulige kjøpere.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Illuminatum skrev: samt at du mister en god del mulige kjøpere. Tull og tøys.vil folk ha det du selger eller gir bort, så tar de kontakt uansett. De som forsvinner er de som er heller tvilsomme på flere måter, og de savner ingen seriøse selgere. Anonymkode: 716fa...dac
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #9 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Illuminatum skrev: samt at du mister en god del mulige kjøpere. Hvordan i all verden mener du man mister mulige kjøpere dersom man fjerner navn, adresse og telefonnummer fra annonsen? Postnummer står jo uansett ser dersom folk ønsker å hente, og har man solgt en del greier fra før av har man gjerne gode vurderinger som kan betrygge kjøper om at man er en ærlig selger. Jeg fjerner alltid kontaktinfo fra annonsen, da jeg verken ønsker folk som ringer meg, plutselig dukker opp på døra for å kjøpe tingen for halv pris eller innbrudd siden jeg jo har reklamert for at jeg har verdifulle gjenstander hjemme. Noe annet er rett og slett dumskap. Anonymkode: 8e049...988
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #10 Skrevet 30. november 2018 2 hours ago, Illuminatum said: samt at du mister en god del mulige kjøpere. For noe tull. Men man bør i det minste verifisere profilen sin med bankid elns, da fremstår man veldig mye mer troverdig. Anonymkode: 9b068...065
Illuminatum Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For noe tull. Men man bør i det minste verifisere profilen sin med bankid elns, da fremstår man veldig mye mer troverdig. Anonymkode: 9b068...065 Så om jeg ikke ønsker å være registrert på finn men kun ønsker å kjøpe bilen din skal jeg ikke få det? Jeg har solgt flere biler og de hvor jeg har hatt telefonnummer i teksten får jeg mest kontakt om
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #12 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, Illuminatum skrev: Så om jeg ikke ønsker å være registrert på finn men kun ønsker å kjøpe bilen din skal jeg ikke få det? Jeg har solgt flere biler og de hvor jeg har hatt telefonnummer i teksten får jeg mest kontakt om Antall som tar kontakt har ingenting med hvem som kjøper å gjøre. Ellers selger folk flest ikke biler men mindre løsøre via finn.no Anonymkode: 716fa...dac
faraniva Skrevet 30. november 2018 #13 Skrevet 30. november 2018 Ja det er mange selgere som finner tel på finn. Det beste er å ikke oppgi telefonnummer før noen på innboks sier de vil komme det og det klokkeslettet og avtalen er i boks
Ullvott Skrevet 30. november 2018 #14 Skrevet 30. november 2018 Har ikke vært plaget med telefonselgere selv om jeg har hatt både navn, adresse og telefonnummer tilgjengelig på Finn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå