Gå til innhold

Tror jeg har fått halvt skattetrekk i november?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Står jo 30%, men virker som det er trukket mindre? Håper at det var i desember det var halv skatt :( 

Anonymkode: b9ed4...e3d

Identifiserende bilde er slettet.

Endret av Papirfly
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er trukket halv skatt. Hos oss er det vanlig praksis at dette skjer i november

Anonymkode: 60ca9...e60

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er trukket halv skatt. Hos oss er det vanlig praksis at dette skjer i november

Anonymkode: 60ca9...e60

Tenkte meg det.. litt kjipt siden jeg tenkte å jobbe endel overtid 

Anonymkode: b9ed4...e3d

Skrevet

Det trekkes ikke halv skatt på overtid uansett, kun på normal lønn/fastlønn. 

• Liker 6
Skrevet

Vi får halv skatt i november siden lønning er 25. hver måned. Meningen er jo at det skal hjelpe på de økte utgiftene norske husholdninger har før jul til gaver og diverse, så da hjelper det lite å få større lønnsutbetaling på/etter julaften.

Da jeg jobbet et sted vi fikk lønn 12. så fikk vi halv skatt på desemberlønna. Et annet sted fikk vi vanligvis lønn 20. hver måned, men i desember ble den utbetalt den 15. med halv skatt. 

Anonymkode: b7666...8ce

• Liker 1
Skrevet

Du har jo utbetaling den 30 og da er det vanlig å få halvskatten på november. Som den ovenfor poengterte så er det lite vits i halvskatten i mellomjula. 

Du ville uansett blitt krevd for full skatt på overtid, da det ikke er lov å trekke halvskatt på overtid, bonuser, etterbetaling e.l

• Liker 1
Skrevet

Overtiden får du vel uansett betalt på januarlønna med full skatt?

Anonymkode: e8d2d...441

Skrevet
1 time siden, Zzyzx skrev:

Jeg betaler halv skatt på hele lønna, altså UB-tillegg, ekstravakter, overtid osv. 

Anonymkode: c230f...19f

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler halv skatt på hele lønna, altså UB-tillegg, ekstravakter, overtid osv. 

Da får du baksmell dersom total desemberlønn er høyere enn det du normalt tjener.

En del tror at det ikke er skatt på feriepengene og halv skatt i desember. Dette er ikke riktig. Det trekkes riktignok ikke skatt av feriepenger og halv skatt i desember-lønna, men det er fordi man trekker mer skatt enn det man egentlig skal i de øvrige månedene. Total skatt blir beregnet av samlet årsinntekt.

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg inn i hva dette betyr!!!! Du betaler like mye skatt av hver jævla krone.

Anonymkode: 30c07...947

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Sett deg inn i hva dette betyr!!!! Du betaler like mye skatt av hver jævla krone.

Anonymkode: 30c07...947

Oj, så sinna du var. Trekk pusten og tell til til. Ingen vits å gå helt «Trump» bare fordi du er frustrert og ikke liker utfallet av en tråd.

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, Brunello skrev:

Da får du baksmell dersom total desemberlønn er høyere enn det du normalt tjener.

En del tror at det ikke er skatt på feriepengene og halv skatt i desember. Dette er ikke riktig. Det trekkes riktignok ikke skatt av feriepenger og halv skatt i desember-lønna, men det er fordi man trekker mer skatt enn det man egentlig skal i de øvrige månedene. Total skatt blir beregnet av samlet årsinntekt.

Jeg for min del vil gjerne ha baksmell. Gratis lån fra staten.

Anonymkode: 9215e...646

Skrevet

Det året arbeidsgiver trakk halv skatt av overtiden ble det baksmell for meg. 

Anonymkode: d4134...d35

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del vil gjerne ha baksmell. Gratis lån fra staten.

Anonymkode: 9215e...646

Ja, men det er ikke det som er poenget her.

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, Zzyzx skrev:

Feil. 

Skrevet
4 timer siden, Husholdning1 skrev:

Feil. 

Jeg skal ikke si at det ikke blir gjort, men det skal ikke gjøres. 

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, smilo skrev:

Jeg skal ikke si at det ikke blir gjort, men det skal ikke gjøres. 

Også feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...