Gjest Frustrert Skrevet 29. mars 2005 #1 Skrevet 29. mars 2005 Hvorfor er det slik at venner jeg har hatt i lange tider ikke gidder aa taa kontakt mer bare fordi jeg har flyttet til utlandet? Er det saa innmari mye aa betale 50 ore minuttet for aa ringe en gang i blant? Eller er det fryktelig strevsomt aa sende en e-mail med jevne mellomrom? Jeg trodde at gode venner ville holde kontakten uansett, men tydeligvis saa tar jeg feil. Av og til har jeg lyst til aa bare kutte ut kontakten helt, den er bare enveis likevel... Jeg synes det er veldig leit, men hva kan jeg gjoere?
Thomasine Skrevet 29. mars 2005 #2 Skrevet 29. mars 2005 Skjønner deg godt! Mail dem ofte, vis at det går ann å maile bare noen linjer - behøver ikke være lange lesebrev hver gang... Fortell at du bare har flyttet - du er ikke død!! :o Funker ingenting , ja da er det over da... :-( Det er bare så så lenge man gidder bedrive enveiskommunikasjon, ikke sant?! Er oppi omtrent det samme, men jeg har ikke flyttet da...
Gjest TomKrus Skrevet 29. mars 2005 #3 Skrevet 29. mars 2005 Kanskje det er slikt at du som har flyttet til et nytt (?) og ukjent (?) sted merker fraværet av kontakt (hjemmefra) mer enn de som er hjemme og som fortsatt har mange rundt seg?
Gjest Gjesta Skrevet 30. mars 2005 #4 Skrevet 30. mars 2005 Uffa meg ..jeg følte meg litt truffet her. Jeg er heller ikke noe flink til å ta kontakt med bestevenninna mi som er flyttet til USA... Sukk, men det er ikke fordi jeg ikke vil ha kontakt, men fordi jeg har hatt så mye å stri med i de siste årene art jeg ikek har hatt overskudd til å ta kontakt... sukk...må bli flinkere.. Nå kjente jeg at den dårlige samvittigheten kommer siiigende... :veldigsur:
Gjest SumoBryter Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Hvor i utlandet bor du? Jeg bor i utlandet og det er nok jeg som holder mest kontakt med mine venner, men det er av økonomiske årsaker og selvfølgelig fordi jeg er mest ensom siden jeg flyttet til et annet land og må skape nye bånd her noe som tar laaaang tid... Jeg har kjøpt en sånn ringe kort og med den kan jeg ringe veldig billig til venner i Norge. Så hvis du kan skaffe det.... Også bruker vi msn. Men de ringer meg sjelden, men jeg forstår at de har ikke råd til det. Og for oss er det blitt vane at jeg er den som ringer. Men visste du at du kan fra kontrollpanelet på PC n din velge å ha flere tastaturoppsett slik at du kan bruke din tastatur som en Norsk tastatur i tillegg til engelsk? Bare et tips.
tommeline Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 Hmmm... kjedelig å "miste" venne på den måten. Men man må kanskje innse at noen venner forsvinner, og nye dukker opp? Spesielt ved forandringer som flytting. En måte jeg holder god kontakt med noen av mine venner er at vi skriver fellesmail til hverandre. Noen ganger lange mail, noen gange korte, om vind og være og ting vi har opplevd og ting vi tenker på. Vi er fire stykker, og da gjør det ikke så mye om en er litt fraværende en liten stund. Kanskje en ide for deg også?
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 Kanskje det er slikt at du som har flyttet til et nytt (?) og ukjent (?) sted merker fraværet av kontakt (hjemmefra) mer enn de som er hjemme og som fortsatt har mange rundt seg? Tror nok Tom er inne på noe her.
FANNY Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 Tror vi må være litt overbærende med våre venner. De tror sikkert du har det kjempegøy med masse nytt mens de hjemme går i det vante . Du må fortelle vennene dine at de er viktige for deg og at det betyr mye for deg å høre fra dem. Men kos deg der du er og ta kontakt og initiativ med dem du omgir deg med. Når du kommer hjem igjen er nok dine gamle venner der skal du se. Et godt vennskap tåler pauser. Lykke til !
Svez Skrevet 31. mars 2005 #9 Skrevet 31. mars 2005 Tips for dere "utlendinger" :-) Dersom dere har bredbånd kan dere bruke Skype, et IP-telefoniprogram som er helt gratis. http://www.skype.com/ Dersom ikke den du vil ringe har bredbånd kan du kjøpe billig ringetid, og spare mye penger. Funket veldig bra for meg og min eks som var fra Nederland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå