Gå til innhold

Hvor galt ble dette? hendelse i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom i kassen og la varene oppå. Da jeg gikk fram med korga, sto en eldre dame  foran meg, der og ikke gjorde noe. Hun var sammen med en ikke fullt så gammel som tok i mot varene på motsatt side. 
Touchet såvidt borti den gamle damen med korga, og håpte hun da ville gå fram. Hun sto jo akkurat der jeg skulle gå og mine varer kom. Da varene mine kom nedover der, begynte hun å ta dem og se på dem, og legge de til side rundtom.
Jeg  tok et skritt fram og sa "nei nei.., må ikke ta dem ".
Den andre dama sa da til hun gamle: "det er ikke våre varer, ikke rør dem du". Hun blefremdeles stående  å fiklet borti sjokeladene mine, og la de bortpå kanten ved siden av sseg. Da ble jeg litt stresset, og sa litt høyere " la det ligge sa jeg" og så sa jeg 2 ganger mens jeg viftet med hånda, "gå vekk!..gå vekk"" såpass høyt at kanskje kassadama og kanskje noen andre hørte det.

Har vært helt dårlig etterpå, for jeg tenker at jeg overreagerte og gjorde noe veldig dumt.  Søren også, hele dagen ble ødelagt.
Er stort sett en beskjeden lavmelt gutt, så det der ligger ikke for meg. Men klarte ikke unngå at det glapp ut. Hvor galt var det der av meg?
Bør jo tåle sånt uten å bli irritert, spesielt når det var en gammel dame. Søren så dårlig jeg føler meg nå.      

Anonymkode: 5ff68...2c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom i kassen og la varene oppå. Da jeg gikk fram med korga, sto en eldre dame  foran meg, der og ikke gjorde noe. Hun var sammen med en ikke fullt så gammel som tok i mot varene på motsatt side. 
Touchet såvidt borti den gamle damen med korga, og håpte hun da ville gå fram. Hun sto jo akkurat der jeg skulle gå og mine varer kom. Da varene mine kom nedover der, begynte hun å ta dem og se på dem, og legge de til side rundtom.
Den andre dama sa da til hun gamle: "det er ikke våre varer, ikke rør dem du". Hun blefremdeles stående  å fiklet borti sjokeladene mine, og la de bortpå kanten ved siden av sseg. Da ble jeg litt stresset, og sa litt høyere " la det ligge sa jeg" og så sa jeg 2 ganger mens jeg viftet med hånda, "gå vekk!..gå vekk"" såpass høyt at kanskje kassadama og kanskje noen andre hørte det.

Har vært helt dårlig etterpå, for jeg tenker at jeg overreagerte og gjorde noe veldig dumt.  Søren også, hele dagen ble ødelagt.
Er stort sett en beskjeden lavmelt gutt, så det der ligger ikke for meg. Men klarte ikke unngå at det glapp ut. Hvor galt var det der av meg?
Bør jo tåle sånt uten å bli irritert, spesielt når det var en gammel dame. Søren så dårlig jeg føler meg nå.      

Neida, ikke tenk på det du. 

Hun er nok vant til å bli behandlet som ei skabbete bikkje.... 

🙄.. 

Anonymkode: 9428a...25d

• Liker 8
Skrevet

Oi. Det er absolutt ikke greit å behandle noen på den måten, og du burde tenke gjennom hvorfor det skjedde. Stakkars dame.

Anonymkode: 95b53...4dd

• Liker 11
Skrevet

Den gamle damen var garantert dement, så hendelsen var glemt i det hun gikk ut av butikken. Demente mennesker er derimot stemningsvâre, så de kan bli litt satt ut av det de oppfatter som irritasjon eller aggresjon. Den hun var sammen med klarte sikkert å roe damen ned, så det var neppe noen skade skjedd. Men det beste er å snakke som til et lite barn, med mild stemme, når det er gamle med demens.

Anonymkode: abf45...f7f

• Liker 6
Skrevet

Altså, du sa det så høyt at de kanskje hørte det? Hva er problemet da?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Det er absolutt ikke greit å behandle noen på den måten, og du burde tenke gjennom hvorfor det skjedde. Stakkars dame.

Anonymkode: 95b53...4dd

Hvordan mener du hun ble behandlet da? 

Syns du TS bare skulle latt henne fjerne varene hans? Det er jo absolutt ikke greit. Hun var nok ikke helt klar i hodet, men da må faktisk den som er med henne ta ansvar. 

Anonymkode: 71dc2...f12

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker som hun over her, at damen var dement. Du bommet litt med oppførselen din, men det er ikke så farlig. Du er bare menneske, og vi gjør alle feil. 

Ikke tenk noe mer på det. Hun har nok glemt det allerede.

Anonymkode: 59115...e8d

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg at den gamle var du bestemor, med demens. Ville du likt at en fremmed oppførte seg slik overfor bestemor? 

Anonymkode: a5e9c...831

• Liker 2
Skrevet

Mulig damen var dement, ikke hørte deg. Gamle har dårlig hørsel. Var du redd hun skulle ta varene dine?

Anonymkode: 203ec...da5

Skrevet

Dere som mener dette var så forferdelig oppførsel, kan dere forklare hvorfor, og hvilke handlingsalternativer dere ser for dere? 

Jeg klarer virkelig ikke å se hva som er så ille i å si ifra når noen begynner å flytte på varene til andre. 

• Liker 3
Skrevet

Du gjorde ikke noe galt, du sa jo bare ifra. Det er vel lov?? Jeg hadde gjort det samme.

Anonymkode: 8711d...8dd

• Liker 2
Skrevet

Neste gang..

Ikke dytt borti folk med handlekurven (!!!), si "unnskyld kunne jeg kommet forbi", eventuelt med en hand på skulderen om de ikke hører. 

Når du tydelig ser/forstår at noen ikke er helt med - barn, eldre, eller andre - ikke snakk til dem på den måten. Det går an å si "dette er mine varer, skjønner du", eller stille dem et spørsmål for å få bort oppmerksomheten. Vis litt medmennesklighet, det å si "vekk, vekk" er ikke god oppførsel av deg i en slik situasjon. Fungerer ikke direkte kommunikasjon henvender man seg til ledsageren. 

Anonymkode: fe9f4...d2f

• Liker 15
Skrevet

Merkelig at damen som var i følge med den gamle damen ikke tok tak i situasjonen når du gang på gang ba om at hun skulle la varene dine være!? Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for dette i det hele tatt. Hun burde ikke bli med i butikken om de ikke klarer å passe på henne.

Anonymkode: d4395...882

• Liker 7
Skrevet

Man dytter ikke folk foran seg fordi man vil de skal gå fremover. Enten venter man og aksepterer at butikkturen tok 5 min ekstra den dagen, eller man sier noa "ala unnskyld, jeg tenkte legge varene på båndet". 

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Den gamle damen var garantert dement, så hendelsen var glemt i det hun gikk ut av butikken. Demente mennesker er derimot stemningsvâre, så de kan bli litt satt ut av det de oppfatter som irritasjon eller aggresjon. Den hun var sammen med klarte sikkert å roe damen ned, så det var neppe noen skade skjedd. Men det beste er å snakke som til et lite barn, med mild stemme, når det er gamle med demens.

Anonymkode: abf45...f7f

Her er hobbypsykologene ute med diagnoser, ja

Anonymkode: ee5bb...736

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du redd hun skulle ta varene dine?

Anonymkode: 203ec...da5

Nei, men jeg har et problem med at jeg ikke liker at andre kladder på mine saker.
Når jeg kom hjem brukte jeg salovann og tørkepapir, og tørket av de greiene jeg så hun tok på.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har et problem med at jeg ikke liker at andre kladder på mine saker.
Når jeg kom hjem brukte jeg salovann og tørkepapir, og tørket av de greiene jeg så hun tok på.

Aha, ikke rart du behandlet henne slik da. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Aha, ikke rart du behandlet henne slik da. 

Hva da "slik"? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet du har handlet på en matbutikk?

Der varene er pakket ut ved at noen har tatt på dem. En handfull andre kunder har løftet opp varen og lagt den på plass før du plukker den med? Og at varene ofte har vært innom gulvet en tur. Før kassereren tar varene (med hendene) og slår de inn i kassa. Forøvrig det samme båndet der vare på vare som har blitt tatt på, havnet på gulvet etc, også har vært?

Anonymkode: fe9f4...d2f

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Varene blir tatt på når de pakkes. Varene blir tatt på av de som lesser dem på lastebilen, samt de som lesser av lastebilen. Varene blir så igjen tatt på av dem som legger de på plass i hylla. Der igjen kan divers ekunder og barn ta på dem, for så å legge dem tilbake. Og til slutt tar kassadamen på dem når hun slår dem inn

Ja, det er kanskje ekkelt, men man blir ikke syk av det. Folk som vokser opp nær hverandre har som regel de samme bakteriene og er immune mot en del av det drittet man kan bli smittet av

Men når du får en forkjølelse og ikke har vært sammen med noen som har vært forkjølet, så har du blitt smittet ved at du har tatt på noe en syk person har ttta på, spist noe tatt i av en syk person, eller kanskje pustet inn samme luft. 

• Liker 1
Skrevet

^kan legge til at normal håndhygiene som regel beskytter deg. Vask deg når du kommer hjem fra butikken, og vask deg før du skal spise om du ikke er hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...