Pearl Skrevet 29. mars 2005 #1 Skrevet 29. mars 2005 Som regel har vi kanskje ikke bare en favoritt melodi men flere, kanskje fra forskjellige perioder i livet. Jeg ønsker at dere skal dele deres favoritter med meg. Noen av mine favoritter er: One (Metallica), Another Day in Paradise og Mama (Phill Collins), Unintended (Muse), Teacher (Pink Floyd), Ain`t no sunshine (forskjellig), Hallelujah (Jeff Buckley) + mange fler som jeg ikke kommer på akkurat nå. Skal komme tilbake med dem senere og så sender jeg pinnen over til dere.
Gjest manic Skrevet 29. mars 2005 #2 Skrevet 29. mars 2005 Akkurat nu er det Antony and the johnsons med den utrolig såre,vakre og nydelige "Hope There's Someone"!
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #3 Skrevet 29. mars 2005 Halleluja (Jeff Buckley) Det er denne jeg også kommer tilbake til. Igjen og igjen og i år etter år. Og enda en gang. Den er helt nydelig. Oj, nå så jeg at tittelen var feil. Det manglet en "h" i "Hallelujah". *fanatiker*
Anglofil Skrevet 29. mars 2005 #5 Skrevet 29. mars 2005 Hallelujah - Rufus Wainwright Eg ser - Bjørn Eidsvåg No Me Ames - Marc Anthony/Jennifer Lopez At the Beginning - Richard Marx/Donna Lewis Killing Me Softly - Frank Sinatra Don't Know Why - Norah Jones There for Me - Sarah Brightman/Josh Groban Nothing Else Matters - Metallica One Day I'll Fly Away - Nicole Kidman Det är bara ord - Lisa Nilsson Tusen bitar - Björn Afzelius En kort, en lång - Lisa Nilsson Långsamt farväl - Lisa Nilsson I Can't Stop Loving You - Bryan Adams Mysteriet deg - Bjørn Eidsvåg/Lisa Nilsson That's What Friends Are For - Dionne Warwick Because You Loved Me - Celine Dion Givin' up on you - Lara Fabian Mad World - Donnie Darko Your Song - Elton John Hands - Jewel Standing Still - Jewel Hurt - Johnny Cash Right Next to the Right One - Tim Christensen Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 Her er et lite utvalg, litt for enhver anledning: Beatles - Blackbird (og 100 andre) Steve Earle - Ellis unit One Proclaimers - Sunshine on Leith Walkabouts - Feel like going home Midnight Choir - Painting by Matisse Waterboys - How long will I love you? Rainmakers - Hoo Dee Hoo Johnny Cash - Hurt Housemartins - Caravan of love Flying Pickets - Space Oddity Stevie Wonder - Sir Duke Rovers - The Jane Fonda Workout Björn Afzelius - Till min kära Cornelis Vreeswijk - Märk hur vår skugga Imperiet - Märk hur vår skugga Odd Børretzen - Høstsang REM - Why not smile? Hellbillies - Som eit lauv i eit vindkast Bjørn Eidsvåg - Klovnar DumDum Boys - En vill en Peter Gabriel - Biko Jayhawks - Dead end angel Steve Harley & Cockney Rebel - Make me smile Jeff Buckley - Hallelujah Pink Floyd - Money Rolling Stones - Angie Vamp - Brista eller bera deLillos - Johnny Fredrik Blue Rodeo - Photograph Lone Justice - Shelter i tillegg til noen hundre andre
Gjest Litjmæ Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 Åh jeg har mange favoritter, men blant de beste kan jeg nevne Careless whisper med Wham (elsker den saksofonsoloen, får meg til å ville lære meg å spille saksofon) og Englishman in New York med Sting. Og så Charlie Chaplins Smile
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 "Moon over Bourbon Street" - Sting "Fields of gold" - Sting "Brothers in arms" - Dire Straits "The last laugh" - Mark Knopfler "Nothing else matters" - Metallica ... og mange, mange andre... men disse får jeg litt tårer i øyekroken av.
Dagoberta Skrevet 30. mars 2005 #9 Skrevet 30. mars 2005 Noen få jeg kommer på i farta: 'Tolerate' av National Bank 'Fast Car' av Tracy Chapman 'Last Night I Dreamt' av Smiths 'Walk To The Water' av U2 'Mad About You' av Sting
Morea Skrevet 30. mars 2005 #10 Skrevet 30. mars 2005 One, U2 You said something, PJ Harvey W. song, Nick Cave Men verdens fineste melodi er av Manolis Lidakis. Men jeg klarer ikke å finne ut hva den heter. Husker bare bittesmå bruddstykker av teksten pluss melodien selvsagt. Blir gal av frustrasjon.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #11 Skrevet 30. mars 2005 Kom på noen til som jeg har hørt om og om igjen og som jeg ikke blir lei av. Mange fra ulike perioder i livet: Simon and Garfunkel - Bridge over troubled water Simon and Garfunkel - American tune Elton John - Goodbye Yellow Brick Road Massive Attack - Unfinished Sympathy Skunk Anansie - Hedonism P.J. Harvey - This mess we're in Chris Isaac: Wicked game Roxette: Must have been love
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #12 Skrevet 30. mars 2005 One' date=' U2[/quote'] Åjaaaaa, selvfølgelig... Og: Radka Toneff - The moon is a harsh mistress Natalie Cole - Miss you like crazy A-ha: Hunting High and low Beverly Craven - Promise me Faith No More - I'm Easy
Superlammet Skrevet 30. mars 2005 #14 Skrevet 30. mars 2005 Måneskinnsonaten er nydelig. Ellers kan jeg nevne: Nick Cave - Weeping Song Dire Straits - Brothers in Arms Dimmu Borgir - Sorgens Kammer Theatre of Tragedy - Poppea Theatre of Tragedy - ...a distance there is... Clannad - Theme from Harry's game Michael Nyman - Theme from The Piano Det er de jeg kan komme på nå.. HAr et par andre i hodet men kommer ikke på komponist eller navn akkurat nå..
Malou Skrevet 30. mars 2005 #15 Skrevet 30. mars 2005 Noen av mine favoritter er favoritter er: Hooverphonic - Eden Sarah McLachlan - Ice Cream David Gray - This years love Norah Jones - Don't know why Jeff Buckley - Hallelujah Skal ikke se bort i fra at jeg kommer tilbake med flere..
Miss Marple Skrevet 30. mars 2005 #17 Skrevet 30. mars 2005 Largo av Händel Molde canticle av Jan Garbarek sangen om gleden av Sigvart Dagsland og mange, mange flere....
Gjest Litjmæ Skrevet 30. mars 2005 #18 Skrevet 30. mars 2005 Kom på at jeg glemte Your song med Elton John! Den er fantastisk fin :-D
Gjest kenneth Skrevet 30. mars 2005 #19 Skrevet 30. mars 2005 Må bare henge meg på Hallelujah-bølgen (Jeff Buckley). Ellers har jeg stor sans for "Long hard ride", Midnight choir "Mercy of Maria", Midnight choir "Come undone", Duran Duran "If you don't know me by now", Harold Melvin and the Blue notes "The closest thing to crazy", Katie Melua "What love can be", Kingdom come "Confide in me", Kylie Minogue "Mother rose", Patti Smith "Memphis", PJ Harvey (Tribute to Jeff Buckley) "Why does it always rain on me", Travis Ble visst mye ballader dette gett... Men det lå vel i kortene.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #20 Skrevet 30. mars 2005 Prince - Sometimes it snows in April J.S.Bach - Allemande John Coltrane - Love Supreme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå