Gå til innhold

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Ayesh skrev:

Hva heter disse dråpene? 

Det er forskjellige typer, men jeg har alltid fått Kloramfenikol både til meg selv og barna mine. De er på resept så du må til lege for å få de.

Anonymkode: ea884...6f5

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjellige typer, men jeg har alltid fått Kloramfenikol både til meg selv og barna mine. De er på resept så du må til lege for å få de.

Anonymkode: ea884...6f5

Ok takk. Spedbarn kan også bruke?

17 minutter siden, Ayesh skrev:

Ok takk. Spedbarn kan også bruke?

Babyen din er så liten at jeg tviler på at du får kloramfenikol til han. Tette tårekanaler er veldig vanlig på så små. Ville fortsatt og tørke og rense med saltvann. Drop it er det rette og bruke, evt selger optikere på flaske. 

2 hours ago, Minlillelykke said:

Babyen din er så liten at jeg tviler på at du får kloramfenikol til han. Tette tårekanaler er veldig vanlig på så små. Ville fortsatt og tørke og rense med saltvann. Drop it er det rette og bruke, evt selger optikere på flaske. 

Vi fikk kloramfenikol til vår da han var liten. Men som nevnt, det hjalp ikke, noe som bekreftet at det var tette tårekanaler. Men lurt å diskutere det med lege. Kloramfenikol skal IKKE gis uten å være i samråd med lege. Mest sannsynlig er det jo tette tårekanaler. 

På 29.11.2018 den 16.20, Ayesh skrev:

Hei babyen min sliter veldig med øyepuss flere ganger om dagen. Jeg pleier å bruke otribaby saltvann til å dryppe et par dråper i hans øye og for å rense øye. Hadde gått tom for saltvann så dro til apoteket for å kjøpe ny pakke. Hun på apoteket mente at man ikke skal bruke otribaby i øye fordi den inneholder for mye salt. Hun anbefalte noe annet som jeg har kjøpt. Men er fortsatt usikker på om jeg har kjøpt riktig. Kan dere fortelle meg om jeg kan bruke den på øynene til en nyfødt baby?  Legger ved bilde

Screenshot_20181129-161834.jpg

Når du er usikker på hva du kan eller bør gjøre med babyen din, så ringer du til Helsestasjonen og snakker med helsesøster, og legger bort kvinneguiden. 

Ring heller helsesøster tre ganger for dagen enn å gamble med helsen til barnet ditt. 

Anonymkode: 57570...2dd

Annonse

Høres ut som tette tårekanaler. Det er ikke øyekatarr. Gir væske og puss, går over av seg selv i løpet av noen mnd/det første året. Ganske vanlig. Kan bare tørke bort med litt fuktig bomullsdott. Du ser om det blir øyekatarr, da blir det gjerne hovent og det hvite i øyet (sklera) blir rødt og irritert.)

Anonymkode: f5560...85c

On 11/29/2018 at 4:20 PM, Ayesh said:

Hei babyen min sliter veldig med øyepuss flere ganger om dagen. Jeg pleier å bruke otribaby saltvann til å dryppe et par dråper i hans øye og for å rense øye. Hadde gått tom for saltvann så dro til apoteket for å kjøpe ny pakke. Hun på apoteket mente at man ikke skal bruke otribaby i øye fordi den inneholder for mye salt. Hun anbefalte noe annet som jeg har kjøpt. Men er fortsatt usikker på om jeg har kjøpt riktig. Kan dere fortelle meg om jeg kan bruke den på øynene til en nyfødt baby?  Legger ved bilde

Screenshot_20181129-161834.jpg

https://www.apotek1.no/produkter/natriumklorid-frekabi-9mg-ml-parenteral-hetteglass-10x20ml-477752p

Disse fikk vi på barsel på ullevål for bruk til vask rundt øynene til vår baby.  Den inneholder kun salt og vann. I otribaby og i dropvit er det også noen andre tilsetningsstoffer.

Tror ikke det spiller noen rolle hvilken du bruker, men jeg syns det ser ut som det er litt mindre salt i otribaby enn de to andre. 

Anonymkode: b2389...fd2

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.apotek1.no/produkter/natriumklorid-frekabi-9mg-ml-parenteral-hetteglass-10x20ml-477752p

Disse fikk vi på barsel på ullevål for bruk til vask rundt øynene til vår baby.  Den inneholder kun salt og vann. I otribaby og i dropvit er det også noen andre tilsetningsstoffer.

Tror ikke det spiller noen rolle hvilken du bruker, men jeg syns det ser ut som det er litt mindre salt i otribaby enn de to andre. 

Anonymkode: b2389...fd2

Otribaby inneholder olje og skal ikke i øynene. Den er til nesa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...