Gå til innhold

Kan jeg bruke dette i øynene til baby

Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei babyen min sliter veldig med øyepuss flere ganger om dagen. Jeg pleier å bruke otribaby saltvann til å dryppe et par dråper i hans øye og for å rense øye. Hadde gått tom for saltvann så dro til apoteket for å kjøpe ny pakke. Hun på apoteket mente at man ikke skal bruke otribaby i øye fordi den inneholder for mye salt. Hun anbefalte noe annet som jeg har kjøpt. Men er fortsatt usikker på om jeg har kjøpt riktig. Kan dere fortelle meg om jeg kan bruke den på øynene til en nyfødt baby?  Legger ved bilde

Screenshot_20181129-161834.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orribaby er jo ment for nesa så det skal du nok ikke putte i øynene. Drop IT er jo øyedråper så det er jo ment for øynene. 

Hvor mye puss er det snakk om? Det er normalt med litt sånne hvite «slim» klumper. Har du vært i kontakt med lege? 

Anonymkode: 31bcc...97b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør stole mer på de apotekansatt enn svare her inen, for å si det slik. Men ja jeg hadde heller brukt Drop-it enn Otribaby. 

Har du konferert med helsesøster/leke ang øynene? Og at saltvann er ok behandling?

Anonymkode: ea884...6f5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orribaby er jo ment for nesa så det skal du nok ikke putte i øynene. Drop IT er jo øyedråper så det er jo ment for øynene. 

Hvor mye puss er det snakk om? Det er normalt med litt sånne hvite «slim» klumper. Har du vært i kontakt med lege? 

Anonymkode: 31bcc...97b

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør stole mer på de apotekansatt enn svare her inen, for å si det slik. Men ja jeg hadde heller brukt Drop-it enn Otribaby. 

Har du konferert med helsesøster/leke ang øynene? Og at saltvann er ok behandling?

Anonymkode: ea884...6f5

23 minutter siden, Forundret.. skrev:

Inne på boots.no står det at det er beregnet til voksne og barn i alle aldre... 

Takk  da skal jeg ta drop it i bruk. Han begynte å få øyepuss rett etter han ble født. De på sykehuset mente barnet kan få bakterier når de passerer fødselskanalen så det vil gå over...bare bruk saltvann. Jeg visste ikke hva slags saltvann de snakker om. Er bare kjent med otribaby til barn. Har jeg gjort noe feil?? Har jeg skadet øynene hans?? 

Og øyepuss er såpass mye at han ikke klarer åpne det ene øye. Da må jeg enten bruke varmt vann på et mykt papir eller saltvann for å få øyepuss til å bli mykere slik at jeg få det vekk. Nå har han hatt det i 4 uker. Tenker å ta med til legen. Blir det hos fastlegen eller helsesøster?

Ts

Endret av Ayesh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke skadet øynene hans. Men ekstra salt i otribaby har nok kansellert litt effekten av dråpene fordi salt kan tørke ut. Men du har jo ført til væske også, så ikke vær for redd, bare bruk drop it fra nå av. Om du tørker over babyens lukkede øyne, så tørk alltid fra ytterste kant og mot nesa. 

Anonymkode: 1b7b7...42f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ville jeg ringt allerede i morgen for å be om time snarest, siden han har hatt det en hel måned allerede. Hvis du ikke får komme inn i morgen så ville jeg ringt helsesøster for å se om de kan hjelpe deg å vurdere om det er noe som kan vente til neste uke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otribaby inneholder en slags olje for å smøre slimhinnene i nesa og skal ikke brukes i øynene. Det har nok gått bra, men det er neppe behagelig med sløret syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var veldig plaget, som din. Det kom av tette tårekanaler. Det gikk over ved ettårs alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Min gutt var veldig plaget, som din. Det kom av tette tårekanaler. Det gikk over ved ettårs alder.

Så barnet hadde øyepuss i et helt år??😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som tette tårekanaler. Alle mine tre hadde det i alt fra 2-4 mnd(fra nyfødt) bare fukt et tupfer med saltvann eller bare vann fra springen slik at babyen ikke har gjenklistrede øyer. Det er vondt for babyen. Så bare ta tiden til hjelp. Dette går over av seg selv.

Anonymkode: 77ea9...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mye, så gå til legen og få dråper. Jenta mi gikk med dette i månedsvis og de mente tette tårekanaler. Etter en kur med skikkelig øyedråper gikk det over. 

Otribaby inneholder olje som nevnt over. Drop it kan du bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde også tette tårekanaler, i ca 6 mnd. Er uansett greit å sjekke med lege. Vi fikk andre øyedråper i tilfelle det var betennelse. Det hjalp ingenting, og dermed kunne vi være trygge på at det var tette tårekanaler og ikke farlig. Brukte drop it eller morsmelk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testa faktisk på meg selv en gang jeg lurte på det samme som deg. Eller, jeg lurte på om Otribaby kunne brukes i øyne... Testa Otribaby på mine egne øyne - det svei som pokker! 

Bruk Drop it eller morsmelk som flere foreslår her :) 

Anonymkode: 92a7b...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad øyet i morsmelk, funker bedre enn saltvann!

Men du bør nok gå til legen, for sikkerthetsskyld.. en bør ha lav terskel for å kontakte lege når det gjelder så små barn! 

Anonymkode: adaff...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mistymya skrev:

Hvis det er mye, så gå til legen og få dråper. Jenta mi gikk med dette i månedsvis og de mente tette tårekanaler. Etter en kur med skikkelig øyedråper gikk det over. 

Otribaby inneholder olje som nevnt over. Drop it kan du bruke. 

Hva heter disse dråpene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ayesh skrev:

Så barnet hadde øyepuss i et helt år??😔

Ikke den samme som du siterer, men min hadde masse øyepuss i ca 1 måned, så forsvant det. 🙂

Anonymkode: 5dcf7...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...