Gå til innhold

Hvorfor gi den kjappe løsningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange her inne skriver om ulike forhold, der den ene eller den andre ikke er toppen av kransekaken, og kanskje har noen helt grusome uvaner, er respektløs, har andre på si eller lignende. Gudene veit egentlig...

Men hvorfor er det så forbanna mange som sier Dump han/henne? Skilsmisse. Gå fra han/henne? Er det virkelig så mange som ikke er villig til å prøve? Ikke en gang litt? Jada, jeg skal love deg at både du og jeg ikke er Guds beste barn, men hva med "når han ikke håndterer meg på mitt værste, fortjener han meg ikke på det beste"? eller i gode og onde dager? Er det ingen som er der lengre? 
Er jeg kjerringa mot strømmen?

Anonymkode: 3a8a8...e74

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal man leve med en dust når det finnes masse kjæresteemner som er hyggelige og ordentlige? 

Jeg kjenner masse BRA folk som er ufrivillig single. Det er bedre at dustene er single. 

• Liker 6
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

er respektløs, har andre på si

For meg er dette grunn til å dumpe! Gidder ikke ofre et sekund mer enn jeg må på en mann som er respektløs med andre damer på si.

Skrevet

Gidder ikke bruke tid på noen som behandler meg respektløst. Skulle jeg spurt om råd her inne ville det vært ETTER at jeg hadde forsøkt en stund, ikke med en gang vi møter en motbakke. Å hvem er du til å belære andre? Jobber ikke andre med forhold siden de ikke finner seg i at partner behandler dem som dritt? 

Anonymkode: 69f92...cb5

• Liker 1
Skrevet

Man har jo gjerne prøvd en stund da. Men noen ting lar seg ikke fikse, og da er det bedre å gå.

Anonymkode: 00f11...36a

Skrevet

Enig med deg Ts. Det virker som om en bare går inn i et forhold for å ha et forhold noen ganger. Det er en ting, og det sier seg selv at oddsen for å utvikle følelser ikke er så altfor høy. Det med følelser skjønner jeg heller ikke den tilsynelatande mangelen på. Jeg mener, er man ordentlig glad i noen, så er det jo ikke bare å dumpe og dra?! Lurer på om de egentlig vet hva det vil si å elske noen...

Det er visse ting en ikke skal måtte leve med så klart, men for å få er sterkt forhold så må en jo gå igjennom vanskelige tider også. Alt blir liksom så praktisk og overfladisk noen ganger. Skjønner det ikke jeg heller. 

Skrevet

Grusomme uvaner, utroskap og å behandle meg (eller andre) dårlig er langt over det som er dumpegrunn for meg. Selvfølgelig er ikke mannen min sånn, men blir han det...

Anonymkode: d1336...20b

• Liker 1
Skrevet

Vi ble værende sammen på det verste. Glad for det nå i dag. Tror ikke mange ville holdt sammen i det vi stod i. Men det kan være verdt det.

Anonymkode: 3470b...8e4

Gjest BearMama
Skrevet

Det er stor forskjell på å ha en dårlig vane eller være uenig og behandle et annet menneske dårlig. Om en mann eller kvinne er stygg mot partner, rakker ned på en og sier forferdelige ting så er det dumpegrunn.

Utroskap er dumpegrunn.

Og hvordan forelder en er. Om min mann hadde vært hissig og utålmodig rundt sønnen vår, behandlet han dårlig, ikke sett hans behov eller ikke gadd å bidra i hjemmet og ikke skjerpet seg når jeg gjentatte ganger hadd bedt om det, så er det dumpegrunn.

Jeg har bare fått tildelt et liv. Jeg har ikke tid, lyst eller kapasitet til å ha mennesker i livet mitt som drar meg ned eller som får meg til å føle meg sliten og lei meg. Jeg velger å omringe meg med mennesker som bidrar med noe positivt og som er der for meg og stiller opp. Venner som partner.

Er de ikke det klarer jeg meg alene. Jeg nekter å bruke livet på å være ulykkelig fordi et annet menneske fungerer som en betongklump rundt beina i havet som prøver å drukne meg. 

Etter 12 år med mannen har vi hatt opp og nedturer. Men vi har aldri vært stygg med hverandre og vi har alltid støttet hverandre i vanskelige perioder. Han bidrar i hjemmet, han bidrar med barnet vårt og han slipper alt om jeg virkelig trenger han. Og omvendt.

Hadde han plutselig snudd og snakket stygt til meg, satt på ræven og ikke bidratt i huset og med barn og vært utro, så hadde ekteskapet vært over. For sånn behandler man ikke andre mennesker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...