AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Må bare lufte det. men folk tror på alt! folk lirer av seg så masse tull som ikke har rot i virkeligheten, men likevel så er det mange som tror på det. hilsen ei som ikke klarer å stole på noen, ingen har jo egne meniger lenger. Anonymkode: 5c49d...b54 2
Million Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 Ja, særlig konspirasjoner og sånt. Det er alltid en horde av tomskaller som svelger de historiene rått og tror på alt de får servert, uansett hvor suspekte "kildene" deres er.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #3 Skrevet 29. november 2018 Ja det er en grunn til at Frp er i regjering... Anonymkode: 773f5...4bd 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 Det er skummelt hvor lettlurte enkelte er. Hilsen meg som er skeptisk av natur.
SoWhat? Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 Tja. Når en har sett og opplevd en del av litt av hvert, så skjønner en jo at mye rart skjer og eksisterer 🙂 1
wintergirl Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 Absolutt alle lirer av seg dritt! Alle! Alle har sine tilhengere. Det er noen for hver og en.
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. november 2018 #7 Skrevet 29. november 2018 Folk tror på alt ? Det tror jeg ikke noe på 6
FrodeF Skrevet 29. november 2018 #8 Skrevet 29. november 2018 Usikker på hvor gammel du er, men har du passert 20 burde du vite at en stor andel av befolkningen er tilbakestående. Antar at det er disse du tenker på. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 Det som er det store problemet er selve misforståelsen de aller fleste mennesker har til hvem de er. Dette fører til at man lever i en virkelighet hvor frykt for fortid og fremtid er sentralt. Sunn fornuft er ikke noe man kan lære seg opp til ved å studere en bok (selv om en bok kan gi deg ledertråder til kunnskap du allerede har på vent). Sunn fornuft kan man kalle visdom, da den kommer fra å vite hvem man er. Mitt anslag er at ca 90% lever utifra andre sine forventinger, har lite egne tanker og meninger, vil kun føle seg økonomisk og følelsesmessig trygg uten å undersøke om det er slik vi mennesker er ment for å leve. En liten andel har det vi kaller sunn fornuft. En egenskap som blir viktigere å ha for hvert år som går. Anonymkode: 8443f...6ce
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt anslag er at ca 90% lever utifra andre sine forventinger, har lite egne tanker og meninger, vil kun føle seg økonomisk og følelsesmessig trygg uten å undersøke om det er slik vi mennesker er ment for å leve. En liten andel har det vi kaller sunn fornuft. En egenskap som blir viktigere å ha for hvert år som går. Anonymkode: 8443f...6ce Problemet er at alle tror at de er blant de ca 10% og alle andre er de ca 90% Og jeg antar du tror at du er blant de 10% men du mener at jeg ligger blant de 90% Anonymkode: 03318...733 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #11 Skrevet 29. november 2018 ts, overraskende mange saklige svar. Trodde dere skulle ta meg for arrogant og "bedre enn andre" 😛 Men jeg har noen på facebook, som tror på for eksempel Resett! De tror virkelig på alt som står der! Er det mulig?? og disse er også over 40 år!! Og urovekkende mange tror på ting og sier "men jeg hørte noen si at ......." "men ei dame jeg snakket med sa ...." Det eneste jeg ser er at jeg er meg, og at andres erfaringer ikke er obligatoriske for alle andre. Selv om de tror det selv. Anonymkode: 5c49d...b54 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. november 2018 #12 Skrevet 29. november 2018 Jeg må innrømme at jeg har hørt mange ganger at jeg ikke må tro på alt folk sier. Problemet er bare at jeg ikke lyver selv, så det blir kanskje litt fjernt for meg at andre dikter opp historier som ikke er sanne.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #13 Skrevet 29. november 2018 Det må du da gjerne tro for meg...... Anonymkode: ad41a...a2a
Gjest 007_008_007 Skrevet 29. november 2018 #14 Skrevet 29. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ts, overraskende mange saklige svar. Trodde dere skulle ta meg for arrogant og "bedre enn andre" 😛 Men jeg har noen på facebook, som tror på for eksempel Resett! De tror virkelig på alt som står der! Er det mulig?? og disse er også over 40 år!! Og urovekkende mange tror på ting og sier "men jeg hørte noen si at ......." "men ei dame jeg snakket med sa ...." Det eneste jeg ser er at jeg er meg, og at andres erfaringer ikke er obligatoriske for alle andre. Selv om de tror det selv. Anonymkode: 5c49d...b54 Det fine med propaganda er at den treffer folk emosjonelt *sarkasme*. Kombiner det med media som er ensidige i saker de dekker samt at folk får sirkus, så er det enkelt å styre folk. Bare se på Black friday og hvordan folk nærmest krangler om varer osv. Forventer man at folk tenker selvstendige tanker?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #15 Skrevet 29. november 2018 Ja, det er bare å se på hvor mange hjernedøde fjols her på Kvinneguiden som tydeligvis er veldig opptatte av klarsynte, tarot-kort, spådommer, Åndenes Makt og lignende sludder og vås. Anonymkode: 301f3...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #16 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er bare å se på hvor mange hjernedøde fjols her på Kvinneguiden som tydeligvis er veldig opptatte av klarsynte, tarot-kort, spådommer, Åndenes Makt og lignende sludder og vås. Anonymkode: 301f3...2d2 har faktisk brukt det som underholdning, ikke fordi jeg bokstavelig talt tror på det. Du er jo like lettlurt dersom du tror faktisk alle tror på dette. Åndenes makt tror jeg ikke helt på, og det er bare kleint å se på. Er verre med de som kommer med typiske stereotypier når de skal ha en mening om ting. Anonymkode: 5c49d...b54
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #17 Skrevet 29. november 2018 Jeg på den andre siden skjønner ikke hvorfor folk skal lyve jeg da Folk forteller om alt fra spøkelser til millionlønn og jeg nikker lyttende og kommer med innspill selvom det de sier høres merkelig ut respekterer jeg dems opplevelser, for så å bare få høre rykte om hvor dum og naiv jeg er. Hva er greia med lystløgnere bare for å teste hva andre tror på? Anonymkode: 161ab...f76 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #18 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg på den andre siden skjønner ikke hvorfor folk skal lyve jeg da Folk forteller om alt fra spøkelser til millionlønn og jeg nikker lyttende og kommer med innspill selvom det de sier høres merkelig ut respekterer jeg dems opplevelser, for så å bare få høre rykte om hvor dum og naiv jeg er. Hva er greia med lystløgnere bare for å teste hva andre tror på? Anonymkode: 161ab...f76 greia med lystløgnere er at de føler de må være mer spennende enn andre. Anonymkode: 5c49d...b54
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #19 Skrevet 29. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: greia med lystløgnere er at de føler de må være mer spennende enn andre. Anonymkode: 5c49d...b54 I mitt tilfelle føler jeg det mest er for å teste hvor dum jeg er, hvor langt de kan strekke den med meg og hva jeg tror på. De som har holdt på sånn hver for seg til meg var folk jeg anså som nære venner som kjente hverandre men som begynte å spre rykter og drite meg ut seg i mellom. Skjønner bare ikke hva som er poenget med sånt Anonymkode: 161ab...f76
dr_zhivago Skrevet 29. november 2018 #20 Skrevet 29. november 2018 Ikke bekymre deg for det, berik deg på det istedet! Finn på noe alternativ helsekost i pilleform, smør på med floskler fra Indisk mytologi, strukturer salget som "multi level marketing" og sørg for å rekrutere noen gode kvakksalvere til å starte pyramiden. Len deg tilbake og se at alle disse dumskallene i samfunnet finansierer ditt nye jet-set liv;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå