Turfamilien Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Hei! Vi hadde planlagt en tur og bestilt flybilletter til Rwanda ganske nylig. Vi har gledet oss stort til å oppdage dette fantastiske landet sammen med guttungen vår. Fruen oppdaget nesten samtidig som vi bestilte reisen at hun var blitt gravid, og selv om alt tilsynelatende så bra ut i forhold til å reise til Rwanda, oppdaget vi at det var fare for å få Zika-viruset her... Det endte med at vi avbestilte flybilletten (innenfor angrefristen, så det kostet heldigvis ingenting!). Men! Det som slo oss når vi så på kartet over utbredelse av viruset, er at det ikke er noen varme steder vi kan reise i vinter som ikke har utbredelse av Zika-virus... Det er en stund siden dette var i nyhetene, men bildene av misformede barn henger jo igjen. Når det nå viser seg at du både kan bli smittet på Kapp Verde og i Thailand, så lurer jeg på hvor stor faren egentlig er? Er det noen av dere som unngår å reise til "vanlige" ferieland pga Zika? Kartene varierer litt, men her er et fra CDC: https://wwwnc.cdc.gov/travel/page/world-map-areas-with-zika , Rwanda står ikke på listen til FHI, men Thailand gjør det... Har folk sluttet å reise til Thailand? (https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/zika/rad-til-gravide-og-andre-reisende---landliste/) Er vi bare pysete? Bør vi likevel reise til Rwanda? Eller lete etter en annen plass? 😮
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #2 Skrevet 1. desember 2018 Jeg unngår ihvertfall land med zika selvom det vissnok er liten sjanse for å bli smitta. Anonymkode: 8cfbd...be9
dillyduzit Skrevet 1. desember 2018 #3 Skrevet 1. desember 2018 Australia har jo sommer når vi har vinter uten mygg som er bærere av zika. Kunne det ha vært en ide?
Turfamilien Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2018 På 1.12.2018 den 23.16, dillyduzit skrev: Australia har jo sommer når vi har vinter uten mygg som er bærere av zika. Kunne det ha vært en ide? Takk for tips! Australia har alltid vært en stor drøm, men vi har bare 10 dager til rådighet denne gangen... Venter med Australia og hele Oseania til vi har minst et halvt år på oss
Turfamilien Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2018 På 1.12.2018 den 23.12, AnonymBruker skrev: Jeg unngår ihvertfall land med zika selvom det vissnok er liten sjanse for å bli smitta. Anonymkode: 8cfbd...be9 Jeg er enig! Men i frykt for å virke helt hysterisk - vet folk at det er zikavirus i Thailand? Det er ikke noe jeg har hørt om før nå, og det virker jo helt urimelig at folk slutter å reise til et av verdens mest besøkte ferieland pga zika? Og da begynner jeg å lure på hvor stor faren egentlig er...
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Hva med Miami da? annbefaler Rwanda på et senere tidspunkt da! Fantastisk land:) Anonymkode: 24968...c98 2
Turfamilien Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med Miami da? annbefaler Rwanda på et senere tidspunkt da! Fantastisk land:) Anonymkode: 24968...c98 Takk! Rwanda skal besøkes, vi får bare vente et år tenker jeg Har du noen anbefalinger derifra, så er det bare å komme med de!! Vi trenger litt eventyr på feriene våre, og destinasjonene skal gjerne ha noen høye fjell og tette skoger å utforske. Sumpene i Florida virker spennende, men det høyeste punktet i staten er på 95 meter, så jeg ser ikke for meg de største vandreopplevelsene her... Vi var i Madeira og vandret i en uke for to år siden, Costa Rica sist februar. Ser etter noe lignende disse utrolige reisemålene, men helst ikke for langt unna (siden vi bare har 10 dager), og gjerne med litt sol og varme. Hadde mange gode alternativer, men når vi kom over zika-faren ble det plutselig mye vanskeligere...
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #8 Skrevet 6. desember 2018 Antall steder utenfor Europa og den "vestlige verden" å reise til, begrenser seg fort hvis man skal ta hensyn hva man kan bli smittet av.... Anonymkode: 4166d...7a4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #9 Skrevet 11. desember 2018 I fjor når jeg sjekka så synes jeg å huske at sri Lanka og dubai/Oman var ok. Mulig det har forandra seg da... Anonymkode: 9b434...250 1
Turfamilien Skrevet 12. desember 2018 Forfatter #10 Skrevet 12. desember 2018 Takk! Det ble ikke like eksotiske Tenerife denne gangen, men tror vi skal få det fint likevel Neste år kan vi reise absolutt dit vi vil! 🤸♂️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå