Cr@sh Skrevet 29. mars 2005 #1 Skrevet 29. mars 2005 Har så lyst på liftgardin på kjøkkenet mitt. Men syntes liksom ikke jeg finner noen ferdigsydde (har ikke peiling på sying selv, dessverre) som er allrighte og ikke koster skjorta. Noen som har tips...
Gjest Aurélie Skrevet 29. mars 2005 #2 Skrevet 29. mars 2005 Litt mer fancy liftgardiner finner du nok ikke på Kid Interiør o.l. Der har de vel bare standard ensfarvede. Spørs hvor du bor, men det finnes rendyrka gardinforretninger i de større byene, de bruker ha mye lekkert (og dyrt..). Eller du kan be de om å sy de for deg i det stoffet du vil ha. Søsteren min kan heller ikke sy, men mekket likevel en liftgardin til soverommet sitt. Skal visstnok være ganske enkelt.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #4 Skrevet 29. mars 2005 Jeg kjøpte ganske fine liftgardiner på ikea, men det spørs jo veldig hva du vil ha, da. Likte godt fargene og teksturen på ikea-gardinene, men de er sikkert ikke av de mest holdbare eller eksklusive:) Selve løftemekanismen er også litt svak/tvilsom, men det skyldtes kanskje at jeg slurvet med opphenget. Ellers er det selvsagt en god ide å sy selv av et stoff man virkelig liker.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Vi bestilte liftgardin (fikk de til å sy) i vår lokale gardinforretning, og med stoff, sying og alt kom det hele på 2000,- synes ikke det var ille. Det kommer selvsagt an på prisen på stoffet da. Vi er iallefall veldig fornøyd.
Shoegal Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 mitt siste prosjekt på liftgardinfronten: når ikea blir for kjipt og når spesialsydd blir for dyrt, og når man ikke gidder å sy selv har jeg følgende tips: kjøp noen billige, hvite ferdigsydde(eks på ikea!!) og sy fast det stoffet du liker til liftgardinen! kjempeenkelt og veldig fint.
Cr@sh Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2005 Tusen takk for mange tips. Spørs om det kanskje blir å sy selv... eller kikke litt på Ikea. Liftgardin skal det bli uansett...
lillesky Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 Søk på liftgardin på nettet! Har sett "oppskrift", og det ser ikke så vanskelig! Skal prøve jeg, når jeg får ordnet maskina, og jeg kan heller ikke sy! Dessuten får du kjøpt enkle pakker hos Kid, til å lage liftgardiner. Princess reklamerer med at de syr liftgardiner for deg (men det er sikkert ikke så billig). Lykke til!
Nitha Skrevet 1. april 2005 #9 Skrevet 1. april 2005 Var på Princess i samme ærend i dag. Der har de ferdige gjør-det-selv-pakker til liftgardiner. Det eneste du trenger er å kjøpe stoff i tillegg. Pakka kostet fra 280 og oppover mener jeg det var. Tror jeg skal prøve det! Fru Nitha
Gjest Spacegirl Skrevet 1. april 2005 #10 Skrevet 1. april 2005 :klø: Hva er egentlig en liftgardin? Har aldri hørt om det jeg. Er jeg helt på jorde nå eller?
Charmina Skrevet 1. april 2005 #11 Skrevet 1. april 2005 Jeg har liftgardiner i nesten hele huset jeg!Synes de er så kjekke å bruke og selvfølgelig synes jeg de er fine.Lette å sy også.Ikke vanskelig i det hele tatt selv for den som ikke er vant til å sy!Man trenger like mye stoff som vinduet er stort også syr man på sånne spesialbånd bakpå.Trer gjennom bånd!Fester borrelås øverst - og vips ferdig gardin. Men viktig å få skikkelige opphengsstenger! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå