AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Pleier du det eller hender det at du har spist en liten brødskive og drukket litt vann før du skal til tannlegen uten å ha pusset dem? Er det greit om man pisser tenna på morgenen og spiser en brødskive og vann før man drar til tannlegen? Anonymkode: 22bf7...891
jessicbj Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 jeg pusser alltid før jeg skal til tannlegen. 9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #3 Skrevet 29. november 2018 Jeg pusser alltid tenner rett før og synes man skal prøve å få til det. Hvis det ikke er mulig, ta i det minste en frisk tyggegummi. Anonymkode: 52000...f3a 3
Chablis Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 Tannlegen foretrekker at du pusser før, slik at tannlegen ser best mulig. Å drikke vann er seff greit, men ei brødskive er nok til å legge igjen matrester og belegg på tennene som da gjør det vanskeligere å se. 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 Vet ikke hva tannlegen mener, men jeg sliter med dårlig ånde pga det samler seg rusk bak med mandlene, så jeg pusser over og gurgler med sb12, ellers føler jeg meg ikke ren liksom Anonymkode: 2fa68...c23 1
Gjest ti10 Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 Synes det har med å ta hensyn til folk å gjøre. Det kan ikke være så delikat å jobbe så tett munnen til folk og så måtte forholde seg til smuler, dårlig ånde osv. Det lukter ikke så godt av munnen til folk etter en brunostskive, f. eks. Tannleger har sikkert vært borti mye rart, men jeg vil helst ikke være det verste tilfellet deres, så jeg pusser OG bruker tyggis med mint like før.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #7 Skrevet 29. november 2018 Ville absolutt ikke pisset på tenna før tannlegebesøk. Anonymkode: 615b1...0ae 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #8 Skrevet 29. november 2018 Det er gjerne lettere for en tannlege å jobbe når tennene ikke er fulle av rester etter det man har spist. I tilleg er det jo ikke akkurat delikat å måtte grave ut matrester før de faktisk får gjort jobben, som sørger for forsinkelser. Så JA man pusser tenner før tannlegen. Anonymkode: 7b185...069 5
Chablis Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, ti10 skrev: Synes det har med å ta hensyn til folk å gjøre. Det kan ikke være så delikat å jobbe så tett munnen til folk og så måtte forholde seg til smuler, dårlig ånde osv. Det lukter ikke så godt av munnen til folk etter en brunostskive, f. eks. Tannleger har sikkert vært borti mye rart, men jeg vil helst ikke være det verste tilfellet deres, så jeg pusser OG bruker tyggis med mint like før. Ja det tenker jeg også, ha litt respekt for de som skal jobbe der liksom. 🤣 Jeg pusser også rett før, og hos gynekolog fresher jeg også opp rett før. 1
Djungelvrål Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 Ja pusser selvsagt tennene rett før tannlegen. 1
Kardemomme Skrevet 29. november 2018 #11 Skrevet 29. november 2018 Det er vel ikke noe problem å raskt pusse tennene igjen etter frokosten når du likevel er hjemme? Om du skal noe først kan du ta med tannbørsten og bruke badet hos tannlegen rett før. 3
Million Skrevet 29. november 2018 #12 Skrevet 29. november 2018 Pusser alltid tennene nøye så tett opptil tannlegebesøket som mulig, og passer deretter på å ikke spise noe før jeg har vært hos tannlegen, for å unngå matrester. Uappetittelig og unødvendig at tannlegen skal måtte sitte og rote i matrestene dine for å sjekke tennene. Jeg trodde dette var almennkunnskap. Man spiser ikke rett før man skal til tannlegen om man ikke får pusset tennene etter måltidet. 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. november 2018 #13 Skrevet 29. november 2018 Jeg pusser alltid før jeg går til tannlegen, trudde det var vanlig.
forkjølajente Skrevet 29. november 2018 #14 Skrevet 29. november 2018 "Alle" tannlegekontor har engangstannbørster man får om man spør. Alltid greit å pusse før man går inn til tannlegen 🙂
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #15 Skrevet 29. november 2018 Som tannlege foretrekker jeg at det ikke ligger masse matrester i tennene. Jeg jobber mest med barn, og det finnes faktisk foreldre som gir barnet oreokjeks rett før det skal inn. Hurra. Anonymkode: d3277...814 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #16 Skrevet 29. november 2018 Har ei venninne som ikke pusser før tannlegen, hun mente seriøst at det inngår i jobben til tannlegen å rengjøre tennene 😲 ehhh ikke helt enig der. Anonymkode: 6b298...8f4 2
Duff Skrevet 29. november 2018 #17 Skrevet 29. november 2018 Like selvfølgelig som å dusje skikkelig før man slipper til gynekologen. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #18 Skrevet 29. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Pleier du det eller hender det at du har spist en liten brødskive og drukket litt vann før du skal til tannlegen uten å ha pusset dem? Er det greit om man pisser tenna på morgenen og spiser en brødskive og vann før man drar til tannlegen? Anonymkode: 22bf7...891 Tenk på tannlegen som må jobbe blant brødsmuler påleggsrester da. Puss tenna før tannlegen om du vil fremstå som en person som bryr degnom andres arbeidsmiljø og hvordan tannlegen sitt inntrykk av deg blir. Anonymkode: fa4c3...5f9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #19 Skrevet 29. november 2018 1 time siden, Million skrev: Pusser alltid tennene nøye så tett opptil tannlegebesøket som mulig, og passer deretter på å ikke spise noe før jeg har vært hos tannlegen, for å unngå matrester. Uappetittelig og unødvendig at tannlegen skal måtte sitte og rote i matrestene dine for å sjekke tennene. Jeg trodde dette var almennkunnskap. Man spiser ikke rett før man skal til tannlegen om man ikke får pusset tennene etter måltidet. Når man gikk på barneskolen og skulle til tannlegen etter lunsjen så pussa man vel ikke tennene? Det gjorde ihvertfall ikke jeg, og isåfall så får du skylde på foreldrene fordi jeg fikk aldri beskjed om å pusse de og er det virkelig meningen at barn skal skjønne slikt av seg selv? Anonymkode: 22bf7...891
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #20 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man gikk på barneskolen og skulle til tannlegen etter lunsjen så pussa man vel ikke tennene? Det gjorde ihvertfall ikke jeg, og isåfall så får du skylde på foreldrene fordi jeg fikk aldri beskjed om å pusse de og er det virkelig meningen at barn skal skjønne slikt av seg selv? Anonymkode: 22bf7...891 Jeg fikk beskjed om å pusse tennene av mamma, så om barn ikke pusser tenner før tannlegen så er det foreldrene som har feilet ja. Anonymkode: 7b185...069 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå