AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Har et barn på snart 5 år. Har aldri hatt foret regntøy. Så på en veldig fin regndress fra Kattnakken som så veldig praktisk ut. I dag er det regn og slaps ute derfor kom jeg til å tenke på dette. Er det noen som har erfaring med denne dressen? Eller funker det like greit med vinterdress med regntøy under evt regntøy med hjemmestrikket under.. Anonymkode: 4e8cc...109
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 Hvis dere har klart dere 5 år uten, så er det vel ikke så nødvendig. Begge mine hadde foret regndress når de gikk i bhg, det var et fantastisk praktisk plagg. De ble ikke våte som de ble med todelt regntøy eller regnbukse over vinterdressen. Det kommer jo an på hvor man bor også, hvor mye plagget blir brukt. Her vi bor er det sjeldent skikkelig vinter med snø, men oftere slasp eller regn. Anonymkode: 626c4...d93
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #3 Skrevet 29. november 2018 Jeg kjøpte det en sesong, men det ble ikke ny sesongen etter for å si det sånn. De ansatte i barnehagen var heller ikke fans av forede regnklær, barna ble klamme og ofte ble foret vått. Da var det bedre med vanlig regnklær med ull under. Anonymkode: e19d1...8ec 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 Selvfølgelig klarer vi oss, men tenkte mer på om det kanskje er mer praktisk/behagelig for barnet med foret regndress. Han har jo 1,5 år igjen i barnehagen. Bor på Østlandet, vanskelig å vite hvordan vinteren blir. noen som har eller har hatt Kattnakken regndress da? Anonymkode: 4e8cc...109 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte det en sesong, men det ble ikke ny sesongen etter for å si det sånn. De ansatte i barnehagen var heller ikke fans av forede regnklær, barna ble klamme og ofte ble foret vått. Da var det bedre med vanlig regnklær med ull under. Anonymkode: e19d1...8ec Takk for svar👍🏼 Anonymkode: 4e8cc...109
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 Har aldri brukt det. Har heller lagt pengene i gode vinterdresser og vinterjakker som er vanntette (minimum 5000 mm vannsøyle). Evt romslig tynt regntøy som man kan ta utenpå dress. Har 3 gutter, og her er det mer regn og slaps enn snø gjennom vinteren... Anonymkode: 9a262...d6b
Patton Skrevet 29. november 2018 #7 Skrevet 29. november 2018 Vi har veldig gode erfaringer med regndress fra Kattnakken. Går raskere å kle på seg (lettere for både barn og barnehageansatte), og har ikke opplevd at det blir klamt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #8 Skrevet 29. november 2018 Vi har brukt todelt regntøy fra Didriksons med fleecefôr i mange år til to barn og er kjempefornøyd. Buksen er høy selebukse, og nederst på innsiden av erm og bein er vannbeskyttende stoff. Det er lunt, varmt og veldig godt regntøy. Glad de arver hverandre, for det er litt dyrt, men kommer til å fortsette å kjøpe dette. Anonymkode: a8bf0...aa7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 Har hatt en foret regnjakke som har vært gull senhøstes/tidlig vår, for to barn 6-8 år. De liker nemlig ikke regnjakke utenpå annen jakke, og vanlig regnjakke blir for kaldt. Den var et tilfeldig kjøp på Spar, fordi den var billig. Noe av det nyttigste vi har hatt. Men hel dress vet jeg ikke. Anonymkode: 65baf...b6c
Jadzia Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 Jeg har en varmeflaske og en frysepinne av noen unger. Eldstemann er typen som går i regndress, ulltøy og vanlige klær i 3-4 varmegrader, og enda er han varm. Yngstemann ble kledd i lag på lag på lag, og enda frøys han. Ulltøy, vanlige klær, fleecetøy og regntøy på toppen, like kald og så tettpakket av klær at han knapt klarte å gå. Kjøpte foret regndress og fikk redusert et av lagene under. Han er passe varm, og har god bevegelse. Absolutt et godt kjøp for hans del.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #11 Skrevet 29. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har et barn på snart 5 år. Har aldri hatt foret regntøy. Så på en veldig fin regndress fra Kattnakken som så veldig praktisk ut. I dag er det regn og slaps ute derfor kom jeg til å tenke på dette. Er det noen som har erfaring med denne dressen? Eller funker det like greit med vinterdress med regntøy under evt regntøy med hjemmestrikket under.. Anonymkode: 4e8cc...109 Tørker altfor sent, blir klamt og ubehagelig. Det er min erfaring. Syns det er best med vanlig regntøy med hjemmestrikket ullklær under. Anonymkode: e7b47...a5d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #12 Skrevet 29. november 2018 De er jo klamme, puster dårlig osv så nei ikke kjøp Anonymkode: 5a7b3...eac
MammaMums Skrevet 29. november 2018 #13 Skrevet 29. november 2018 Har hatt foret regndress i alle årene i bhg - fra 2 tom nå siste året hun er 5. Det er et helt supert plagg! Det taes med hjem de dagene det er brukt og vrenges og tørkes på badegulvet hjemme. Da et all fukt ute, og vi er trygge på at det er klart til neste gang👍 Anbefaler foret regndress jeg😊 bare tynn / tykker ull under (alt ettersom årstider) og vipps rett ut👍
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #14 Skrevet 29. november 2018 Nei, lite praktisk og lite brukt. Vi har, arvet, og det brukes veldig lite. Bedre med vanlig regntøy og ull. Hadde det vært fôret med ull istedetfor fleece så kanskje Anonymkode: 2173d...676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå