AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #1 Del Skrevet 29. november 2018 Sønnen min på tre år synes det er skummelt å gå til frisøren. Vi prøvde for to uker siden, men da kom ikke frisøren lenger enn å bare få klippet litt bak (ble ikke en bra klipp, ujevnt fordi sønnen min nektet å bli klippet ferdig). Det er faren hans som hittil har klippet ham med maskin (han blir ikke ekstremt kort på håret da, men helt greit når faren hans klipper). Men sist vi prøvde for noen dager siden, så nektet han at faren skulle klippe. Første gang han har nektet faren sin å klippe. Vi har prøvd å bestikke ham med barne-TV på IPad eller noe godt som muffins når han blir klippet, men til ingen nytte. Kanskje vi bare må vente en stund nå, og prøve igjen rett før jul f.eks.? Noen med gode tips her? Anonymkode: 96f88...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #2 Del Skrevet 29. november 2018 Sønnen min er såvidt yngre og han nekter maskin. Liker ikke lyden og må SE direkte på maskinen. Men saks går fint. Også må han klippes nesten en gang i måneden pga tykt og raskt voksende hår. Her er det barnestol på badet, med nettbrett med fangorangen sitt spill.. Saks og kam. Det 5ar nesten 40 minutter, og blir litt skakt. Men det går. Det er jeg som klipper etter å ha sett 3-4 videoer om herreklipp på YouTube og kjøpt skikkelig saks. Anonymkode: 7a343...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #3 Del Skrevet 29. november 2018 Velkommen i klubben! Vi får klippet luggen til vår treåring, men det er det. Har gått til frisøren siden hun var litt over ett, i håp om at hun skal bli vant med det. Eneste som har funket var en gang vi var hos en frisør som var VELDIG flink med barn. Synd dette var på besøk hos familie som bor 8 timer unna... 🙄 Jaja, leiter nå i området hvor vi bor etter frisør som er flink med barn. Og så har kjærlighet på pinne blitt poppis, så tror vi skal lure med det neste gang. Klippe luggen først og så kjærlighet etterpå når resten blir klippet. Må legge til at jenten vår er ekstremt sta og viljesterk, så dille dulle og lokke lure har aldri funket hos oss... Anonymkode: b7c31...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #4 Del Skrevet 29. november 2018 Gutten vår er 4 nå, og her fikk svigermor så vidt lov å klippe litt her om dagen 😅 ble ujevnt og fælt, men hva skal man gjøre når de absolutt ikke vil. Vi har vært hos frisør flere ganger, men bare 2 av gangene har han sittet i stolen og latt seg bli klippet. Han fikk en pastilleske og fikk se på telefonen min. Nå er godis det absolutt beste han vet i hele verden, så det var en motivator. Men noen ganger vil han ikke sette seg i stolen engang. Mitt tips er bare å prøve jevnlig og ha med noen bestikkelser. Vi bestiller aldri time, men prøver på drop in. Går det ikke, så går vi bare igjen. Anonymkode: efebc...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5 Del Skrevet 29. november 2018 Takker for tips! Vi får vel bare prøve jevnlig og gi noen bestikkelser. Ts Anonymkode: 96f88...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #6 Del Skrevet 29. november 2018 Hva er du redd for, TS? At folk skal tro at han er jente om han har litt lenger hår? Prøv å lære han selvtillit ved å vise at ikke alle på død og liv MÅ ha samme sveis. Plutselig kommer han på eget initiativ og vil bli klippet Anonymkode: d5368...193 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #7 Del Skrevet 29. november 2018 Vi løste det med å klippe hjemme med maskin i den alderen, fikk se på film og fikk kjærlighet i premie. Etter hvert fikk vi klippet hos frisør. Flink frisør med kule barnestoler og film for ungene + premie. 13-åringen ber fortsatt om premie når han er ferdig nå også, selv om han har flyttet fra "barnehjørnet" for lenge siden.😉 Anonymkode: 4029c...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #8 Del Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er du redd for, TS? At folk skal tro at han er jente om han har litt lenger hår? Prøv å lære han selvtillit ved å vise at ikke alle på død og liv MÅ ha samme sveis. Plutselig kommer han på eget initiativ og vil bli klippet Anonymkode: d5368...193 Neida, ingen fare for at noen tror han er jente med litt lengre hår 😉 Jeg er bare litt forfengelig på hans vegne, vil at han skal være fin på håret helst, i motsetning til den noe skjeve klippen han har nå. Men det er ingen krise, skal ikke stresse med det. Får ta det i hans tempo. Ts Anonymkode: 96f88...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 29. november 2018 #9 Del Skrevet 29. november 2018 Må han klippe seg, da? Bare søtt med smågutter med litt langt hår, synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #10 Del Skrevet 29. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi løste det med å klippe hjemme med maskin i den alderen, fikk se på film og fikk kjærlighet i premie. Etter hvert fikk vi klippet hos frisør. Flink frisør med kule barnestoler og film for ungene + premie. 13-åringen ber fortsatt om premie når han er ferdig nå også, selv om han har flyttet fra "barnehjørnet" for lenge siden.😉 Anonymkode: 4029c...f2d Skal prøve å finne en barnevennlig frisør senere jeg og, når sønnen min er klar for det Ts Anonymkode: 96f88...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #11 Del Skrevet 29. november 2018 27 minutter siden, Thyra skrev: Må han klippe seg, da? Bare søtt med smågutter med litt langt hår, synes jeg. For vår del må det klippes, fordi luggen går rett ned og i veien for øynene. Det er ganske stritt, så det nytter ikke legge luggen til siden. Anonymkode: efebc...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 29. november 2018 #12 Del Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For vår del må det klippes, fordi luggen går rett ned og i veien for øynene. Det er ganske stritt, så det nytter ikke legge luggen til siden. Anonymkode: efebc...759 Klipp luggen, da. Og la resten av håret vokse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 29. november 2018 #13 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Samme her. Vårt barn nektet fullstendig og gikk noen ganger med ymse frisyrer noen måneder. Sånn er typisk for denne alderen. Nå er han 4 år og endelig går han frivillig. Det var mens vi var på ferie i høst at han sa, av seg selv at, han ville til frisøren vi gikk forbi hver dag. Plutselig. Så vi satte opp time dagen etter med frisøren og filmet det hele. Vi var litt i sjokk. NÅ sier han at han er blitt stor og vil til frisøren så skal prøve å få til dette før jul også. Eldste sønnen kjører varianter av denne; Må også si mannen min kjøpte en stillegående maskin på amazon som hjalp de 4 årene før det; https://www.google.com/search?q=amazon+silent+clipper+children&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjlwoDh2PneAhXCEywKHRRhCUwQ_AUIDigB&biw=1276&bih=584#imgrc=FscXuBDr163HOM: Endret 29. november 2018 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #14 Del Skrevet 29. november 2018 Selv om TS barn er gutt kan man vel komme med tips. Sikkert jentemødre som har samme problem. Og ja, hår må av og til klippes. Anonymkode: b7c31...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #15 Del Skrevet 2. desember 2018 Min gutt er 5 år. Han vil ikke klippes med maskin, og han vil ikke til frisør. Sta som pokker😂 Jeg klipper han selv med saks. Litt og litt når det passer😂 Heldigvis har han litt fall i håret, for jeg er ingen frisør. Håper han vokser det av seg snart! Hadde vært supert med en stilig guttesveis til skolestart😀 Anonymkode: 75ecb...501 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 2. desember 2018 #16 Del Skrevet 2. desember 2018 Klipper selv i dusjen 😅🙈 Det er kun da han godtar at jeg styrer med håret hans 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå