Gå til innhold

Markering av bursdag på jobb..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fylte 40 år for to uker siden. Jeg fikk ikke noe på jobben. Ikke et kort, ikke blomster eller gave, kake eller noe. Det er ok det....men det som jeg syns er litt sårende med det er at alle andre som har bursdag har fått det markert? Tidligere i år ble en kollega av meg 40 år, hun fikk blomster, kake og vi samlet inn penger av alle oss kollegaer så fikk hun det som gave. Tidligere i høst ble en annen kollega 42 år, altså ikke runddag, og hun fikk en diger rosebukett og kake.  De fleste gratulerte med med dagen da...jeg syns bare det er litt rart med så stor forskjell? Eller er det vanlig at det blir gjort forskjell? Kanskje jeg ikke er godt likt, hvem vet 🤷🏻‍♀️?

Anonymkode: dcacc...f64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde det samme. Jeg kan kjøpe blomster til meg selv jeg, altså. Men det svir. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss gjør vi ikke forskjell. Eneste er med meg som ga beskjed til sjefen at jeg ikke ville ha oppmerksomhet rundt dagen min. Visste de at du hadde bursdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De visste at jeg hadde bursdag. De visste at det var rund dag. Både sjefen og kollegar. Jeg har jobbet der i 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meehnnn......det var utrolig dårlig gjort!! 

Gratulerer med overstått! 🎂💐

Anonymkode: 2dbe4...7d9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er dårlig gjort av både sjef og kolleger.

Har en liten jobb og der har de sluttet med å gi oppmerksomhet til bursdager. Rett og slett fordi det har hendt at noen har blitt glemt og det er sårt for den det gjelder. Sjefen gir heller oss alle en ekstra oppmerksomhet til jul. Da blir ingen glemt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått noen oppmerksomhet på dagen min, men så har jeg også fjernet dagen min fra Facebook. Uten synlig bursdag der, er det lett å glemme. Føler meg ikke snurt. 

Om bedriften pleier å gi gave på runde dager, kan du eventuelt nevne det for leder. Høre om det er en grunn. Er det bare kolleger som samler inn, så kan det rett og slett være at det gikk dem hus forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er bare så ødeleggende for miljøet at jeg forstår ikke at en leder tør stå å se på. Si ifra, det er enten alle eller ingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vant til at det blir gjort forskjell- det der er jo bare dårlig gjort! Håper og tror at det ikke er vanlig. Kanskje du kan prøve å nøste litt i det, er det noen der du kjenner bedre slik at du kan spørre litt? 

Der jeg jobber markerer vi bare runde dager, og gjerne "samler opp" slik at vi feirer flere på en gang da det er mange ansatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig rart og veldig trist. Hva slags miljø er det der? Hører ingen steds hjemme at noen får oppmerksomhet på bursdag mens andre ikke får! 

Anonymkode: a2981...e51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånt er ufint. Man bør feire alle eller ingen. Men det kommer litt an på hvem som har stått for feiringen av de andre. Hvis det er ledelsen som forskjellsbehandler ansatte, er det en ting, men hvis det er en stor arbeidsplass og kollegenes initiativ det dreier seg om, hadde jeg følt det enda verre.

Jobbet et sted en gang der jeg var den eneste som ikke fikk bursdagsgave fra ledelsen. Vi var bare tre ansatte og et ektepar som var sjefer. Den ene ansatte hadde jobbet der i "alle år" og fikk gave, så var det en som begynte året før meg, men som sjefene likte, hun fikk også gave, men jeg fikk ingen ting. 

Anonymkode: c1030...a81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange arbeidsplasser er det ofte én person som tar initiativ til innsamling av penger til gave eller oppmerksomhet. Er du en som ikke er likt av denne personen kan det fort være hun (ja, det er ofte en dame) har "glemt" at du har bursdag. 

Anonymkode: 5fe9f...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fylte 40 år for to uker siden. Jeg fikk ikke noe på jobben. Ikke et kort, ikke blomster eller gave, kake eller noe. Det er ok det....men det som jeg syns er litt sårende med det er at alle andre som har bursdag har fått det markert? Tidligere i år ble en kollega av meg 40 år, hun fikk blomster, kake og vi samlet inn penger av alle oss kollegaer så fikk hun det som gave. Tidligere i høst ble en annen kollega 42 år, altså ikke runddag, og hun fikk en diger rosebukett og kake.  De fleste gratulerte med med dagen da...jeg syns bare det er litt rart med så stor forskjell? Eller er det vanlig at det blir gjort forskjell? Kanskje jeg ikke er godt likt, hvem vet 🤷🏻‍♀️?

Visste de at du hadde bursdag, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...