Gå til innhold

Hvor jobber du som er utdannet barnehagelærer? Evt skiftet yrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bestemte meg for å studere som barnehagelærer i år etter å ha jobbet en del år tidligere. Grunnen til at jeg valgte dette studiet var at framtidsutsiktene ser bra ut for dette yrket og at jeg nesten er garantert jobb etter studiet med tanke på at jeg er mann. Jeg har jobbet litt som vikar i barnehage tidligere i år, og synes det var trivelig. Nå som jeg har vært i praksis så ser jeg hvor stressende en jobb som pedagogisk leder kan være. Mye ansvar for både barn og personalet og veldig hektisk for det meste av dagen. Forelesnerne er veldig på at vi alle SKAL bli ledere og det er mye ansvar som leder osv. Jeg er egentlig ikke en ledertype overhodet, og liker gjerne mer en stille og rolig jobb hverdag hvor jeg sitter litt før meg selv. I barnehagen er man tett på barna og kollegaer, og sjelden man får sitte for seg selv og ha litt arbeidsro. Bare lurer på dere som er barnehagelærer, jobber dere i barnehage? Trives dere? Dere som har byttet yrke, tok dere mer utdannelse?

Anonymkode: 0dabf...0f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke heller bytte til barnevern. Da kan du bli saksbehandler og jobbe både på kontor og med undersøkelser f.eks. Det er mange muligheter innen barnevern også. 

Anonymkode: 08d62...2a8

Skrevet

Høres ut som at du egentlig ikke vil jobbe som barnehageansatt. Da bør du ta en annen utdanning. Noe som passer til det yrke du kan tenke deg å jobbe innenfor.

Skrevet
4 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Høres ut som at du egentlig ikke vil jobbe som barnehageansatt. Da bør du ta en annen utdanning. Noe som passer til det yrke du kan tenke deg å jobbe innenfor.

Har tenkt på det, men er oppi tjueårene og med et barn på vei så jeg føler jeg ikke kan kaste bort mer tid på å finne ut hva jeg vil. Synes jo studiet og de ulike emnene vi har hatt er ganske interessant. Nå skal det sies at jeg hadde praksis på småbarns avdelingen, noe jeg ikke synes var så kjekt så sikkert litt annerledes på storbarns avdelingen. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke heller bytte til barnevern. Da kan du bli saksbehandler og jobbe både på kontor og med undersøkelser f.eks. Det er mange muligheter innen barnevern også. 

Anonymkode: 08d62...2a8

Tenkte på det, men så har de ikke det studiet hvor jeg bor. Er dessverre uaktuelt å flytte på meg. Kan eventuelt ta det som master på universitetet her tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...