solisol Skrevet 29. mars 2005 #1 Skrevet 29. mars 2005 Hei alle sammen Jeg sliter litt med å komme på noen gode forretter. Har dere noen forslag? Skal gifte meg i mai så det må ver noe "lett"
Minerva Grey Skrevet 29. mars 2005 #2 Skrevet 29. mars 2005 Skal du lage maten selv, eller bruke catering/restaurant? Dersom du skal lage selv, vil jeg vel foreslå noe som kan lages i stand en god stund i forveien - kanskje noe som skal serveres kaldt? Så sparer du tid/energi på dagen, får bedre tid til å ordne hovedrett etc. Dersom du skal ha catering/restaurant, spør dem om å komme med menyforslag! De har ofte egne 'spesialiteter', ting som går spesielt bra til hovedretten og liknende.
Gjest lillelou Skrevet 29. mars 2005 #4 Skrevet 29. mars 2005 Hva med mørdampede asparges med (parma-)skinke og parmesan eller hollandaisesaus? Er sesong for asparges akkurat da, og jeg syns ihvertfall det er kjempegodt, samtidig som det er lett og apetittvekkende.
Olifant Skrevet 29. mars 2005 #5 Skrevet 29. mars 2005 Asparges er kjempeyum! Og avokado-mousse med reker! :-)
Gjest gjesta Skrevet 29. mars 2005 #6 Skrevet 29. mars 2005 Asparges ja! Ah, glimrende, så fikk jeg tips til forretten vår også!
linky Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 skalldyrtallerken er jo nydelig da. det skal vi ha nam nam
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 Vi hadde asparges ++ til forrett, men oppdaget overraksende nok at flere IKKE synes det var noen go' ide. Jeg synes det var supert og angrer ikke, men ble nesten litt flau på vegne av voksne som ikke spiste opp sin forrett... :oops:
Gjest gjesta Skrevet 30. mars 2005 #9 Skrevet 30. mars 2005 Vi hadde asparges ++ til forrett' date=' men oppdaget overraksende nok at flere IKKE synes det var noen go' ide. Jeg synes det var supert og angrer ikke, men ble nesten litt flau på vegne av voksne som ikke spiste opp sin forrett... :oops:[/quote'] Men kan man ikke ha to forretter, at det er vanlig å velge mellom to?... eller..
Gjest rabiate Skrevet 30. mars 2005 #10 Skrevet 30. mars 2005 skalldyrtallerken er jo nydelig da. det skal vi ha nam nam HEHE.. Kom til å tenke på mitt første møte med en skalldyrtallerken.... Det var også i et bryllup å jeg fikk den "neger" leppa. Reagerte så at jeg ikke fikk med meg resten av festen...
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2005 #11 Skrevet 30. mars 2005 Det er ihvertfall sikkert at det er ikke lett å finne noe som ALLE liker!!! For vår del så spiser ikke brudgommen fisk så da utgår det som forrett. Har ikke lyst på kjedelig skinke med melon. Håper kokken har noen andre kreative forslag som alle kan like.
Minerva Grey Skrevet 30. mars 2005 #12 Skrevet 30. mars 2005 Det er ikke mulig å tilfredsstille alle. Selv er jeg ikke særlig glad i grønnsaker, blant dem asparges - og jeg synes livet er for kort til å lide meg gjennom alt for mye ekkelt. Så ja, jeg er blant de voksne som faktisk kan finne på å la ting ligge igjen på tallerkenen - høflig, selvsagt, men det endrer ikke fakta. Når dette er sagt, så satser jeg selv på enten vegetar- eller kyllingforrett - selv om jeg vet at venneflokken er fullstendig delt når det gjelder grøntfôr: De som elsker tomat liker ikke erter, de som hater blomkål vil helst ha paprika, og de som ikke spiser paprika liker ikke tomat heller... Satser på en forrett jeg, min kjære og flest mulig andre vil finne grei, og hovedretten blir biff - vår ene vegetarianer får vi finne noe annet til. "Alle" spiser biff. Ellers har min søster og jeg kapret desserten - der blir det sjokolade, uansett hva gutta sier! (Vi er typen som liker sjokoladeis med sjokoladebiter, med masse sjokoladepulver på, dynket i sjokoladesaus... )
tommeline Skrevet 30. mars 2005 #13 Skrevet 30. mars 2005 Det kommer sikkert an på stedet dere skal være om det er mulig å ha to forretter. Men jeg syns det høres litt styrete ut om folk skal velge når de sitter ved bordet? Hvis det er noen som ikke tåler det dere hadde tenkt, må jo det bestilles noe annet på forhånd. Uansett skal det jo godt gjøres å finne noe alle liker.... Mine tips til forretter, klassiske og enkle: gravet laks med sennepssaus, røkt laks med eggerøre, melon med spekesinke av ett eller annet slag, rekecoktail eller reker/skalldyr i terteskjell.
Gjest Betty Boop Skrevet 30. mars 2005 #14 Skrevet 30. mars 2005 Vi skal ha en tomat-minipai med ruccolasalat og oliventapenade til.
Seterjenta Skrevet 30. mars 2005 #15 Skrevet 30. mars 2005 Jeg spiser ikke fisk, men vi har bestemt oss for å ha noe med røykelaks. Det er visst noe de 'fleste' liker Jeg og ungene får få noe annet, har ikke hva bestem enda (pølse og chips??!! ) Hvis noen har tips til tilbehør til røykelaks, så mottas det med stooor takk!!
lene24 Skrevet 30. mars 2005 #16 Skrevet 30. mars 2005 vi skal ha rekesalat med fløtesaus og krutonger, det er kjempe godt og en lett forrett
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. mars 2005 #17 Skrevet 30. mars 2005 Asparges er kjempegodt, men jeg har IKKE lyst til å gå inn på det toalettet utpå kvelden...
Bokalven Skrevet 30. mars 2005 #18 Skrevet 30. mars 2005 Jeg kan ikke fordra asparges, jeg. En av de får grønnsakene jeg ikke liker. Avocado med rømmefyll. (Rømmefyll lages av rømme, rødløk i små biter, salt og pepper). *sikle*
tommeline Skrevet 30. mars 2005 #19 Skrevet 30. mars 2005 Jeg kan ikke fordra asparges, jeg. En av de får grønnsakene jeg ikke liker. Avocado med rømmefyll. (Rømmefyll lages av rømme, rødløk i små biter, salt og pepper). *sikle* Hvis du pynter med litt reker på toppen her blir det supergodt
Bokalven Skrevet 30. mars 2005 #20 Skrevet 30. mars 2005 Hvis du pynter med litt reker på toppen her blir det supergodt Men ikke lenger vegetarisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå