Gå til innhold

Helt ny på dette - kan dette være et tegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg hadde eggløsning for en uke siden. I dagene etter har jeg følt en slags murring og mensensmerter helt nederst i magen, litt lengre ned enn der jeg bruker å ha mensensmerter. I tillegg er jeg fryktelig oppblåst og uggen i magen, føles ut som om jeg har spist en hel haug med gjærbakst...

Kan dette være tidlige tegn på graviditet? Når kan jeg teste meg?

hilsen nybegynner... :)

Anonymkode: 3f05d...2af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det være. Du kan teste når som helst. Venter du med å teste til du forventer mens, får du positiv test hvis du er gravid. Blir den ikke positiv og du ikke får mens venter du noen dager og tester på nytt. 

Anonymkode: dbee2...d49

• Liker 2
Skrevet

Den første uken etter eggløsning er nok for tidlig, et eventuelt befruktet egg har ikke festet seg enda da. Men fra nå av kan du kanskje kjenne noe. Det er jo et mikroskopisk egg som kan ha festet seg, så fram til du eventuelt kjenner effekten av at graviditetshormonet hcg begynner å øke i kroppen, vil du ikke merke noe :)

For de fleste kommer symptomene senere. Murringer etter eggløsning, kan skyldes eggløsningen som har vært.

Jeg fikk forøvrig menssmerter 8-9 dager etter eggløsning, og tror det var et tegn, selv om det kan ha vært helt tilfeldig også. Andre symptomer kom ikke før mensen var ei uke forsinket hos meg. Men kan du ha hatt eggløsning tidligere enn du tror? I så fall er det større sannsynlighet for at det er tegn på graviditet du kjenner.

Anonymkode: 7a68e...ead

• Liker 1
Skrevet

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den første uken etter eggløsning er nok for tidlig, et eventuelt befruktet egg har ikke festet seg enda da. Men fra nå av kan du kanskje kjenne noe. Det er jo et mikroskopisk egg som kan ha festet seg, så fram til du eventuelt kjenner effekten av at graviditetshormonet hcg begynner å øke i kroppen, vil du ikke merke noe :)

For de fleste kommer symptomene senere. Murringer etter eggløsning, kan skyldes eggløsningen som har vært.

Jeg fikk forøvrig menssmerter 8-9 dager etter eggløsning, og tror det var et tegn, selv om det kan ha vært helt tilfeldig også. Andre symptomer kom ikke før mensen var ei uke forsinket hos meg. Men kan du ha hatt eggløsning tidligere enn du tror? I så fall er det større sannsynlighet for at det er tegn på graviditet du kjenner.

Anonymkode: 7a68e...ead

Aha, takk! Jeg har vanligvis mensensmerter en dag eller to rundt eggløsning, og dette hadde jeg tirsdag/onsdag/torsdag i forrige uke. Bruker ikke kjenne noe mer før nærmere mensen etter det.

Jeg vet at jeg nok leter etter symptomer med lupe her nå, og at sannsynligheten er veldig liten, men det er jo litt spennende og! :)

Anonymkode: 3f05d...2af

• Liker 1
Skrevet

Vent til forvebtet mens :)

Anonymkode: 0e509...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...