AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Mye som tyder på at vår verden ikke eksisterer i virkeligheten, og at vi lever i en datasimulering. "Odds are we're living in a simulation.", says Elon Musk. "There's a billion to one chance we're living in base reality." Anonymkode: cb724...e36 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Jadda, vi har levd i en datasimulering i tusenvis av år. Anonymkode: 92c3d...251 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Utrolig slitsomt å høre på ham som snakket. Anonymkode: 1ca4e...298
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 Da vil jeg gjerne ha kontakt med systemadmin, de har en del bugs å fikse 🤒 Anonymkode: b0b5e...cb3 8
Hentacruel Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 Hvis verden ikke eksisterer så eksisterer ikke denne tråden her heller og heller ikke svaret mitt. 1
K.B. Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 Hvis vi lever i et matrix type univers slik f.eks Nick Bostrom snakker om: Are you living in a simulation? Så spiller det ingen rolle, det er virkelig for oss, på samme måten som at vi kun kan forholde oss til de dimensjonene vi kan oppfatte, men det kan være så mange som 11 dimensjoner, vi har bare ikke noen interaksjon med disse. 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. november 2018 #7 Skrevet 29. november 2018 (endret) Det er bare jeg som eksiterer alle skapninger i universet er bare en manifestasjon av mine tanker. Så her på KG er det bare jeg som holder på å snakker til meg selv. Og alle mennesker jeg treffer så er det bare jeg som treffer meg selv. Alt som er skrevet laget og gjort er det jeg som har gjort. Om du tok det jeg skrev nå alvorlig har du et problem. Endret 29. november 2018 av Eugene Onegin
K.B. Skrevet 29. november 2018 #8 Skrevet 29. november 2018 9 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Det er bare jeg som eksiterer alle skapninger i universet er bare en manifestasjon av mine tanker. Så her på KG er det bare jeg som holder på å snakker til meg selv. Og alle mennesker jeg treffer så er det bare jeg som treffer meg selv. Alt som er skrevet laget og gjort er det jeg som har gjort. Om du tok det jeg skrev nå alvorlig har du et problem. Vi kan ikke annet en å starte med: "Cogito ergo sum" og vi må ha som et første premiss at verden faktisk eksisterer.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 Interresant tanke. Hvordan kan man vite om noe virkelig eksisterer? Hvordan kan jeg vite at menneskene rundt meg finnes? Hvordan kan jeg stole på følelsene mine? Hvordan kan jeg vite at ikke sansene mine spiller meg et puss? Hva om jeg er den eneste som eksisterer? Hva om ikke jeg ser det samme som andre? Hva om en blå farge for meg er annerledes enn en blå farge hos en annen? Hva om gul er blå for en annen?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 53 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Det er bare jeg som eksiterer alle skapninger i universet er bare en manifestasjon av mine tanker. Så her på KG er det bare jeg som holder på å snakker til meg selv. Og alle mennesker jeg treffer så er det bare jeg som treffer meg selv. Alt som er skrevet laget og gjort er det jeg som har gjort. Om du tok det jeg skrev nå alvorlig har du et problem. Som vanlig kommer du inn for å lage dårlig stemning.. Begynner å lure på om du har det bra med deg selv. Virker som om du sliter med noe. Anonymkode: 87bd7...a65
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #11 Skrevet 29. november 2018 Tja, om det er simulering så handler det vel om å vinne uansett? Eller gjøre ditt beste for å nå dit du vil.. What difference does it make if it’s real or not? Det er virkelig for oss nå. Ikke tenk så mye a, blir bare gærn 😅 Anonymkode: 49e5b...a0d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #12 Skrevet 29. november 2018 10 timer siden, K.B. skrev: Hvis vi lever i et matrix type univers slik f.eks Nick Bostrom snakker om: Are you living in a simulation?Så spiller det ingen rolle, det er virkelig for oss, på samme måten som at vi kun kan forholde oss til de dimensjonene vi kan oppfatte, men det kan være så mange som 11 dimensjoner, vi har bare ikke noen interaksjon med disse. Det spiller uansett ingen rolle om det er virkelig, datasimulasjon eller uvirkelig. Anonymkode: c7f62...9bb
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #13 Skrevet 29. november 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Jadda, vi har levd i en datasimulering i tusenvis av år. Anonymkode: 92c3d...251 Tid er relativ, et år for oss kan være ett sekund som den som står bak simuleringen. Eventuelt ble "verden" skapt for 5 minutter siden, alt som (du tror) har skjedd før det er implanterte minner. Anonymkode: cb724...e36 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #14 Skrevet 29. november 2018 Skremmende og fascinerende Anonymkode: 1d73b...8c0 1
Gjest theTitanic Skrevet 29. november 2018 #15 Skrevet 29. november 2018 Det man føler er det som stemmer for den enkelte. Om verden ikke eksisterer så spiller det ingen rolle. Jeg føler på godt og vondt at jeg er i den så da stemmer det for meg at den finnes. Har du en fugl som er oppvokst i bur, så er buret hele dens verden. Buret er ikke hele verden, men for fuglen er det altså det siden det er det eneste det vet om.
Gjest theTitanic Skrevet 29. november 2018 #16 Skrevet 29. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tid er relativ, et år for oss kan være ett sekund som den som står bak simuleringen. Eventuelt ble "verden" skapt for 5 minutter siden, alt som (du tror) har skjedd før det er implanterte minner. Anonymkode: cb724...e36 Det er helt riktig at tid er relativt. Tenk alt vi rekker å drømme i løpet av noen sekunder og minutter. I drømmetid kan dette være dagesvis.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #17 Skrevet 29. november 2018 Spennende tanke, men hvis det er simulering...hvorfor har vi da sanser, smerte, tanker, følelser, blod osv? Bare for å ta de lille som et eksempel? Hvis det er simulering...hvem har da laget denne konspirasjonsaktige videoen? Er den ekte i seg selv? Anonymkode: 6095b...fab
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. november 2018 #18 Skrevet 29. november 2018 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Som vanlig kommer du inn for å lage dårlig stemning.. Begynner å lure på om du har det bra med deg selv. Virker som om du sliter med noe. Anonymkode: 87bd7...a65 Dette er bare så ironisk at det ikke fortjener noe svar. Nøyaktig hva er det jeg skrev som lager dårlig stemning ? er det den siste setningen som alle med en IQ over 1 vil forstå hva skrevet for tull. Men du er vel en av disse snowflakene som ikke tåler noe og blir krenket av alt. Om du ikke liker meg så kan du blokere meg. Så slipper du å gnåle fordi du ikke likte noe jeg skrev. Endret 29. november 2018 av Eugene Onegin 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #19 Skrevet 29. november 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Spennende tanke, men hvis det er simulering...hvorfor har vi da sanser, smerte, tanker, følelser, blod osv? Bare for å ta de lille som et eksempel? Hvis det er simulering...hvem har da laget denne konspirasjonsaktige videoen? Anonymkode: 6095b...fab Videoen i åpningsinnlegget er ikke "konspirasjonsaktiv". Dette er en utbredt teori blant filosofer, astrofysikere og vitenskapsmenn. Det har ingen ting med det alternative konspirasjonsmiljøet å gjøre. Det er bare du som ikke har fulgt med i timen. Anonymkode: cb724...e36 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #20 Skrevet 29. november 2018 20 timer siden, K.B. skrev: Vi kan ikke annet en å starte med: "Cogito ergo sum" og vi må ha som et første premiss at verden faktisk eksisterer. Ego igitur est mundum? Anonymkode: 2c227...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå