AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Er i en litt kinkig situasjon. Passer en venninne sin hund nå en periode da hun er syk. Har også en hund selv. De to går som regel godt overrens. Men det har vært et par episoder hvor de har begynt å sloss. Jeg vil jo ikke at de skal skade hverandre, så jeg har skilt de fysisk. Men det er ikke like lett å få tak i begge to samtidig. Jeg har da fått tak i den ene (tilfeldig) og dratt unna. De gir seg da. Men den jeg har dratt unna var ikke den som begynte. Også lurer jeg på om det var feil? Burde jeg heller dratt vekk den som begynte for å vise at det ikke er greit? Ene gangen skjedde det også at de plutselig sloss ute (begge i bånd). Jeg vet ikke hvorfor og la ikke merke til noe som kunne trigge dette. Eller bør jeg faktisk la de gjøre opp seg i mellom? Men hva om den ene skader den andre? Anonymkode: f7c9c...ac3
Jodaneida Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 (endret) Først og fremst så finner du ut hva som trigger det, og fikser problemet slik. Fungerer ikke det så holder du de adskilt. Du må sørge for at de ikke sloss. Klarer du ikke det, og de begynner så skiller du de på den måten som er enklest og roligst, og igjen sørger for at det ikke gjentar seg. Å la de finne ut av det selv kan bli ganske stygt. Endret 28. november 2018 av Jodaneida
Portvinpiken Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Enig med svar over. Ikke la de sloss. Da vil det som regel eskalere og de vil sloss enda oftere. Finn ut årsaken til problemet og jobb med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå