AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Har en del kreditt, på nærmere 40k.. jeg er student, men har deltidsjobb vedsiden av. Har en ok inntekt til å kunne betale på dette. Men jeg vil bli kvitt det så fort jeg kan, for rentene er høye.. kan jeg spørre arbeidsgiver om å betale meg feriepenger i eks januar? Det hadde hjulpet for å betale på lånet. ja jeg vet det har vært dumt, men betaler ned på det hver mnd og prøver så godt jeg kan å få det unna. Anonymkode: 24662...f41
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Ja du kan spørre om å få de før ja... stå på, dette klarer du jevnt og trutt! Du kan og ringe og spørre om de lan fryse renta litt mens du studerer eller noe Anonymkode: e6ee2...86a 2
TMB Skrevet 29. november 2018 #3 Skrevet 29. november 2018 Hei, prøv å samle alt i 1 lån hvis du kan. Refinansierte ca 30k fordelt på 2 kort + Klarna Konto tidligere i høst. Søkte via Lendo.no og fikk tilbud fra Santander til 10% effektiv rente ved nedbetaling over 1 år. Regnet ut at jeg sparte ca. 5000 kr på dette kontra å betale de 3 separat over 1 år.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 Men hva gjør du i sommer når du skulle fått feriepenger da? ... tar opp mer lån? Anonymkode: 93137...d27 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 Ville ha satset alt på å få dette ned raskest mulig. Lev litt på "vann og brød" ei stund og sett av alt du har av overskudd i måneden til dette. Kutt ut alt av shopping og forbruk på byen. Sitt hjemme og se på Netflix og gå turer. Du har kanskje halv skattetrekk i desember også som vil bidra. 40k klarer du fint. Anonymkode: 6db8b...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 Har du lånene spredd på flere kort? Hva er renta? Har du mulighet til å låne av foreldre? Nå hadde jeg spinket og spart på alt fra mat til kino, øl osv. Anonymkode: 1449f...aa1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #7 Skrevet 29. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva gjør du i sommer når du skulle fått feriepenger da? ... tar opp mer lån? Anonymkode: 93137...d27 Tar ikke ut ferie. Jobber i stedet. Anonymkode: f86b4...70d 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #8 Skrevet 29. november 2018 Ja, spør om hjelp fra arbeidsgiver, men spør også om du kan låne penger av foreldrene dine. Mange studenter har også lang juleferie samtidig som arbeidsgiveren ønsker ekstrajobbing i jula. Anonymkode: f822d...ede
smilo Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 Du kan spørre arbeidsgiver, men det er ingen garanti for at du får det. Arbeidsgiver har egentlig ikke lov å utbetale feriepenger før du skal ha ferie, da han kan risikere at du kommer og krever feriepengene utbetalt på nytt når du faktisk skal ha ferie. https://www.dinside.no/okonomi/kan-du-kreve-a-fa-utbetalt-feriepengene-tidligere/61223797
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 21 hours ago, AnonymBruker said: Har en del kreditt, på nærmere 40k.. jeg er student, men har deltidsjobb vedsiden av. Har en ok inntekt til å kunne betale på dette. Men jeg vil bli kvitt det så fort jeg kan, for rentene er høye.. kan jeg spørre arbeidsgiver om å betale meg feriepenger i eks januar? Det hadde hjulpet for å betale på lånet. ja jeg vet det har vært dumt, men betaler ned på det hver mnd og prøver så godt jeg kan å få det unna. Anonymkode: 24662...f41 40K i kredittgjeld? Det er jo ingenting, har hatt mye mer enn det til tider, dette er ingen krise. Anonymkode: 00aff...873
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #11 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 40K i kredittgjeld? Det er jo ingenting, har hatt mye mer enn det til tider, dette er ingen krise. Anonymkode: 00aff...873 Det er veldig bra å anse det som en krise jo, det kan hindre at hun tar opp mer. Anonymkode: bf018...b18 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå