Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del kreditt, på nærmere 40k.. jeg er student, men har deltidsjobb vedsiden av. Har en ok inntekt til å kunne betale på dette. Men jeg vil bli kvitt det så fort jeg kan, for rentene er høye..

kan jeg spørre arbeidsgiver om å betale meg feriepenger i eks januar? Det hadde hjulpet for å betale på lånet.

ja jeg vet det har vært dumt, men betaler ned på det hver mnd og prøver så godt jeg kan å få det unna. 

Anonymkode: 24662...f41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan spørre om å få de før ja... stå på, dette klarer du jevnt og trutt! Du kan og ringe og spørre om de lan fryse renta litt mens du studerer eller noe

Anonymkode: e6ee2...86a

• Liker 2
Skrevet

Hei, prøv å samle alt i 1 lån hvis du kan.

Refinansierte ca 30k fordelt på 2 kort + Klarna Konto tidligere i høst.

Søkte via Lendo.no og fikk tilbud fra Santander til 10% effektiv rente ved nedbetaling over 1 år.

Regnet ut at jeg sparte ca. 5000 kr på dette kontra å betale de 3 separat over 1 år.

Skrevet

Men hva gjør du i sommer når du skulle fått feriepenger da? ... tar opp mer lån? 

Anonymkode: 93137...d27

• Liker 1
Skrevet

Ville ha satset alt på å få dette ned raskest mulig. Lev litt på "vann og brød" ei stund og sett av alt du har av overskudd i måneden til dette. Kutt ut alt av shopping og forbruk på byen. Sitt hjemme og se på Netflix og gå turer. Du har kanskje halv skattetrekk i desember også som vil bidra. 40k klarer du fint. 

Anonymkode: 6db8b...7e4

• Liker 1
Skrevet

Har du lånene spredd på flere kort? Hva er renta?

Har du mulighet til å låne av foreldre? 

Nå hadde jeg spinket og spart på alt fra mat til kino, øl osv.

Anonymkode: 1449f...aa1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør du i sommer når du skulle fått feriepenger da? ... tar opp mer lån? 

Anonymkode: 93137...d27

Tar ikke ut ferie. Jobber i stedet.

Anonymkode: f86b4...70d

• Liker 1
Skrevet

Ja, spør om hjelp fra arbeidsgiver, men spør også om du kan låne penger av foreldrene dine. Mange studenter har også lang juleferie samtidig som arbeidsgiveren ønsker ekstrajobbing i jula.  

Anonymkode: f822d...ede

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Har en del kreditt, på nærmere 40k.. jeg er student, men har deltidsjobb vedsiden av. Har en ok inntekt til å kunne betale på dette. Men jeg vil bli kvitt det så fort jeg kan, for rentene er høye..

kan jeg spørre arbeidsgiver om å betale meg feriepenger i eks januar? Det hadde hjulpet for å betale på lånet.

ja jeg vet det har vært dumt, men betaler ned på det hver mnd og prøver så godt jeg kan å få det unna. 

Anonymkode: 24662...f41

40K i kredittgjeld? Det er jo ingenting, har hatt mye mer enn det til tider, dette er ingen krise.

Anonymkode: 00aff...873

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40K i kredittgjeld? Det er jo ingenting, har hatt mye mer enn det til tider, dette er ingen krise.

Anonymkode: 00aff...873

Det er veldig bra å anse det som en krise jo, det kan hindre at hun tar opp mer. 

Anonymkode: bf018...b18

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...