Gå til innhold

100% vikariat til 70% vikariat, idiotisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jobber nå i et årsvikariat som går ut i juli, men nylig så jeg en stillingsannonsen fra den arbeidsplassen jeg har ønsket å jobbe for i flere år. Denne stillingen er også et vikariat, men på 70% og til juni 2019, ikke juli.

Vet at flere vikariater kan bli forlenget, og at 70% kanskje han økes, men kan vel ikke basere meg på dette?

Det er forresten vgs det er snakk om, to ulike skoler hvor det ikke er veldig lett å få jobb.

Hva vil være det beste valget her? Om jeg søker nå på arbeidsplassen jeg ønsker meg til, vil det jo være færre søkere å konkurrere mot, og kanskje en sjanse til å få en fot innenfor? Om jeg venter til større fellesutlysninger for mange videregående skoler i mars/april, vil det jo være mange flere søkere og min søknad kan fort drukne.

Men, samtidig er det en sjanse å ta - om jeg får stillingen på 70% nå, og den ikke blir forlenget, så står jeg der uten jobb.....

Min nåværende jobb er som sagt et 100% årsvikariat, og usikkert om det blir forlenget. Vet ikke noe om det før på vårparten. Fristen for å søke på det andre vikariatet går ut onsdag i neste uke.

Endret av Lothlorien-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å søke og hvis du får komme på intervju så kan du høre angående mulighetene for forlengelse/fast. 

Anonymkode: 96e44...364

Skrevet

Hvis det ikke er stor sjanse for at vikariatet forlenges, ville jeg latt være å bytte. Du har 100% nå og sannsynligvis større sjans til å få fortsette der du er nå, om det skulle bli aktuelt. Det kan jo være det bare blir 70% vikariat videre på det andre stedet også. Klarer du deg med den stillingsandelen?

Anonymkode: d1060...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...