Gå til innhold

Endelig..

Fremhevede innlegg

Gjest Charlotte..
Skrevet

Jeg går til psykolog. Har gjort det i mange år. Uten å bli noe bedre. Psykologen spurte meg en gang om jeg kunne si hvor angsten min lå på en skala fra 0-10. Der 0=ingen angst. 5=litt angst. Og 10= full angst, sterk uro. Da svarte jeg 9 siden jeg følte at angsten min var sterk. Jeg kjente en stor uro inne i magen, og hjertebank og en varmebølge gjennom kroppen, og sommerfugler i magen. Og tørr i munnen, halsen snurper seg sammen. Kvalme. Dette kjenner jeg hele tiden. 24 timer i døgnet. Også i neste time spurte han igjen. Og da sa jeg 9. Også en ny time også 9. Hver gang jeg sa tallet 9 i angstskalaen tvilte psykologen min. Han spurte alltid: Er det virkelig så mye angst? Er det virkelig så mye uro? Er angsten så mye hele tiden? Alltid flere spørsmål. Også sa hun en time at hun trodde angsten min lå på rundt 7, og ikke 9 som jeg sa.

En dag da jeg gikk til legen etter en telefonsamtale med psykologen min foreslo han at jeg skulle ta en blodprøve for å sjekke stoffskiftet mitt. Jeg gjorde dette. Stoffskiftet mitt viste seg å være altfor høyt. Psykologen min fikk også vite dette. Og etter dettte så har ikke psykologen min tvilt når jeg sier at angsten min er 9. Også har psykologen min sagt at han nå skjønte hvorfor jeg sa jeg hadde så mye angst absulutt hele tiden. Siden angsten blir større og sterkere når stoffskiftet er for høyt. Det var som om psykpologen min tvilte på det jeg sa, og etter en blodprøve så tviler han ikke mere. Og nå slipper jeg alle spørsmålene til psykologen min. Hvorfor tvilte psykologen min? Hvorfor trodde han ikke på meg når jeg sa at angsten min var så høy? Og nå sier heller ikke psykologen min at han trodde angsten min var 7.? Han kan jo ikke kjenne angsten min? Hvordan angsten i magen min er? Så hvorfor sa han at han trodde angsten min da var 7? Fordi sterk uro, hjertebank, varmebølger, kvalme, skjelvinger, halsen som snurper seg sammen, klump i magen ikke vises utenpå. Tror jeg.

Jeg tror det er veldig sjelden siden psykologen min sa at han skulle lese i en bok om høyt stoffskifte siden han hadde glemt dette. Også sa han det var veldig sjelden pasientene hadde høyt stoffskifte. Er det så sjelden? Endelig så tviler ikke psykologen min på meg mere. Endelig. Hurra!!!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er blitt mer vanlig at psykologene også sjekker fysiske grunner til plagene, siden både lavt og høyt stoffskifte kan gi de samme plagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...