AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Jeg er selv veldig overvektig, men tok en runde nå for hva jeg spiser i løpet av en dag. Frokost - ikke fan av mat tidlig på dag. Kan til nøds spise en yoghurt, typen God morgen. Lunsj - spiser en normal mengde til lunsj, gjerne en salat, pastasalat eller kyllingsalat. Middag - blir sen middag, men spiser verken mer eller mindre enn mine normalvektige venner her. Porsjonene er passe store/små. Kvelds - igjen, veldig lik frokost, eventuelle middagsrester, kanskje rett i koppen, men kunne klart spise noe mer regelmessig her altså. Skeier ut i helgene med en del sjokolade og potetgull, men dette er verken mer eller mindre enn normalvektige venner. Anonymkode: f6d37...564 2
Djungelvrål Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Uansett så får du i deg flere kalorier enn du forbrenner. Du vil garantert ikke få noen ærlige svar i denne tråden. Alle spiser sikkert normalt. "Alle" overvektige har jo noe galt med forbrenningen sin......... 49
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Mat. For mye. Anonymkode: 201fe...e27 11
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 Du spiser jo like mye som meg, føler jeg Og jeg er ikke overvektig Anonymkode: 5f6e3...1ba 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 Jeg spiste sjokolade, cookies, potetgull og brus, litt hver dag. Loff med ost, skinke, majones, masse ost. Pasta med ost, ristet brød med ost. Sjelden grønnsaker, det var mer til pynt, type agurkskiver oppå osten. La på med 15kg av det, gitt. Anonymkode: ec488...3b2 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 Enten har du en sykdom som gjør at du legger på deg, eller så lurer du deg selv angående matinntak. Eventuelt har du spist alt for mye før, men gjør ikke det nå lenger og skjønner ikke hvorfor du er overvektig. Det er mye lettere å legge på seg de kiloene enn å ta dem av. Husk også at det ikke nødvendigvis er mengden mat, men kaloriinnholdet som avgjør hvor mye du legger på deg. En del "vanlige" middagsretter, som f.eks lasagne og hamburger m/tilbehør, inneholder masse kalorier. Anonymkode: a5244...dc0 11
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 I dag spiste jeg to grove brødskiver med skinke til frokost, en yoghurt og tre kokosboller til lunsj, fiskeboller og poteter/grønnsaker til middag og sjokolade til kvelds. 25 kg mer enn jeg burde og klarer ikke finne motivasjonen for å slanke meg. Var sunn og trent før, men de siste seks årene har vekta bare gått oppover... Anonymkode: ddf60...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 Syns du spiser lite, så hvis det der er alt du liksom spiser i løpet av en dag så må du enten ha en sykdom, eller så lurer du deg selv. Mange tenker ikke over hva de drikker feks, et par te-skjeer med sukker i teen, noen glass med saft som man ikke tenker på at inneholder sukker, melk etc. I tilleg sniker man kanskje i skap eller kjøleskap hvis man er litt småsulten og hiver i seg noen kjeks eller en neve med druer. Skal du vite hvor det sitter så MÅ du skrive ned hver bidige ting du putter i munnen. Anonymkode: 9eee6...44a 9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 Det er jo ganske gjennomskinnelig at du ikke tar en ordentlig kikk på matinntaket ditt når det eneste du skriver er "passe mengde" eller "samme mengde som mine normalvektige venner". Hvis du håper på ærlige svar i en tråd som dette bør du vel først og fremst starte med å være ærlig selv. Anonymkode: f681b...694 38
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 Jeg har ikke vært overvektig, men har veid 15kg mer enn jeg gjør nå. Jeg spiste lunsj, middag og kvelds. Men på alt jeg spiste brukte jeg ost, majones, dressing, ketchup, posesauser. Spiste også mer sjokolade, is, brus, kake, boller, iste. Ikke hver dag, men mye oftere enn jeg gjør nå. Drakk også alkohol i helgene Anonymkode: c83ac...b95
Pillow of Dragon Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 1,5 skive grovt brød med salami til frokost. En skål med kjøttsuppe med 2 grove rundstykker til middag. Det var alt idag
DetBlirBedre Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 Hva man drikker kan jo ha usedvanlig mye å si. Eter man "normalt" men drikker 2 liter cola om dagen så har jo det en del å si. 4
Gjest ewzp0xo3hlgove Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 Hvis du "skeier ut" med sjokolade og potetgull i helgene tror jeg det er ganske klart hvor mange av kaloriene kommer fra. Som flere andre nevner pleier folk stort sett å undervurdere hvor mye de spiser, så om du ønsker å vite hva du faktisk får i deg må du begynne å veie maten.
DetBlirBedre Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 Hva man drikker kan jo ha usedvanlig mye å si. Eter man "normalt" men drikker 2 liter cola om dagen så har jo det en del å si. 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #15 Skrevet 28. november 2018 Spiser vanligvis yoghurt eller en banan til frokost, noen brødskiver til lunsj, en litt for stor middagsporsjon og gjerne en hel stor sjokkisplate på kvelden.. Det går bare nedover i løpet av dagen for å si det sånn. Prøver å desperat å slutte med sjokoladen Anonymkode: b4a5a...ca7
duplexx Skrevet 28. november 2018 #16 Skrevet 28. november 2018 (endret) En bekjent av meg er ganske stor, han ser verken sin egen størrelse eller mengde mat. Han syntes oppriktig en BigMac, en cheeseburger, 3 hotwings, 9 nuggets og 6(?) cheeseballs var lite. Etterfulgt av en stor brus, stor fries og mcflurry. Jeg kan også spise den mengden en sjelden gang, men jeg blir kvalm og dårlig, jeg syns det er mye og det er sjelden. Magen tåler det ikke. Han derimot spiser sånn oftere enn han forstår er bra for han, og tror derfor det måltidet ikke er noen big deal... Og så kan for øvrig drikke en stor flaske brus om dagen... Endret 28. november 2018 av duplexx 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #17 Skrevet 28. november 2018 19 minutter siden, Peonjenta skrev: Uansett så får du i deg flere kalorier enn du forbrenner. Du vil garantert ikke få noen ærlige svar i denne tråden. Alle spiser sikkert normalt. "Alle" overvektige har jo noe galt med forbrenningen sin......... Dette gjelder jo bare hvis hun fortsatt legger på seg. Ikke om vekta står stille. Anonymkode: abd6e...d4e 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #18 Skrevet 28. november 2018 Tenker at det er vanskelig å sammenligne på den måten. Det er jo ikke som at slanke mennesker ikke spiser eller at tykke mennesker hele tiden legger på seg. Man trenger jo en viss matmengde som vedlikeholder vekta som gjør at man hverken går opp eller ned på. Om du vedlikeholder vekta i ukedager f.eks, men har kalorioverskudd hver helga: legger du sakte men sikkert på deg.. Anonymkode: 31e59...e20 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 Hva er «normal mengde» mat i dine øyne da? Anonymkode: 9eee6...44a 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #20 Skrevet 28. november 2018 På en helt vanlig dag ser det ca slik ut. Jeg veier 20-30 kg for mye Frokost: Havregryn med ekstra lett melk og syltetøy eller to brødskiver Lunsj: To brødskiver med pålegg eller kyllingsalat Middag: Ofte laks, pasta, kyllingwok, chili con carne Kvelds: Her har jeg tendens til å innta for mange kalorier. Blir ofte to store brødskiver med godt med pålegg Dette høres kanskje ikke spesielt mye eller usunt ut. Men jeg spiser store porsjoner middag. Skeier skikkelig ut i helgene med kaloririke middager og sjokolade. Elsker smør og fete pålegg (mye ost, påleggsalater, salami). Kan spise en hel big one alene etter kveldsvakt. Spiser mye brød. Anonymkode: d1dba...2c0 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå