Gå til innhold

Finnes ikke de gode gamle kjøkkenhåndklærne lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at alle kjøkkenhåndklær nå for tida er de i glatt bomull, som ikke tørker opp noe som helst. Bare dytter vannet rundt.

Hva skjedde med de gode, gamle frottéhåndklærne, som regel røde og blå rutete?

Var så glad for å finne det jeg trodde var slike på Spar Kjøp, men disse er heller ikke helt som de "skal være".

Jeg jobber i en butikk som selger noe tekstil, blant annet, og med det antall kunder vi har som spør etter slike, så må det bety at de er litt verre å få tak i?

Eller er de, og jeg, så dårlige til å lete? 

Hjelp! Hvor kan jeg kjøpe dette?

Anonymkode: eccd8...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikea

Anonymkode: d7b98...4be

• Liker 2
Skrevet

Har sett de på IKEA og Spar Kjøp :) 

Anonymkode: 72066...9dc

• Liker 1
Skrevet

De hvite og røde på Ikea er dårlige til å tørke med, samme med de på Sparkjøp. Jeg har funnet en type på Jysk som er ganske bra, men ikke så god som de var i gamle dager. 

Anonymkode: 1fde8...9c5

• Liker 1
Skrevet

Savner de frottesakene selv, verken Spar Kjøp eller Ikea her har de skikkelige som faktisk tørker opp 😢

Skrevet

Har funnet ut at gulpekluter (babybutikk) fungerer mer som de gamle kjøkkenhåndklærne enn det dagens gjør.

Anonymkode: 1a308...620

• Liker 1
Skrevet

På Coop Extra her jeg bor(Sogn) selger de kjøkkenhåndklær i frotté. Har riktig nok ikke prøvd dem selv ennå, men de ser i alle fall ut som sånne "gode, gamle". 

Anonymkode: 33c37...6f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fra Ikea og synes de fungerer bra etter noen runder i vaskemaskinen 

Anonymkode: 28eb7...75c

• Liker 1
Gjest Marillia
Skrevet

Leter også, er lei sånne som ikke suger noe vann. Har testet ut mange typer, og særlig de dyre (fra Gant og Lexington) er mer til pynt enn nytte.... 

Skrevet

Du må kanskje bare vaske de, ca hundre ganger. Eller det er ihvertfall min erfaring. De blir jo bedre og bedre jo eldre de blir, suger mer. 

Anonymkode: b649f...ccd

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må kanskje bare vaske de, ca hundre ganger. Eller det er ihvertfall min erfaring. De blir jo bedre og bedre jo eldre de blir, suger mer. 

Anonymkode: b649f...ccd

De jeg har fra Ikea ble aldri bra tross 100 kokvask minst. 

Skrevet

Sjekk Nytt&Nyttig, de har utrolig mye rart. 

Skrevet

Jeg kjøpte noen på Dollar Stor i Sverige. To pak til 20kr, og de er super gode 🤗 Har hamstret flere så jeg har, og kommer til å kjøpe enda fler neste gang jeg er der. Mener man får de på Hypermat i Charlottenberg også, og sikkert andre svenske butikker. Kan hende de finnes her også... 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har funnet ut at gulpekluter (babybutikk) fungerer mer som de gamle kjøkkenhåndklærne enn det dagens gjør.

Anonymkode: 1a308...620

Jeg og. De er ikke så pene, men veldig praktiske.

Skrevet

Har aldri likt å tørke oppvask med bomull, verken frotte eller glatte håndklær. Synes aldri det tørker skikkelig. Gode, gammeldagse linhåndklær, derimot, er det beste som finnes. :) Tørker kjempegodt, loer minimalt. 

Anonymkode: 77b61...102

• Liker 4
Skrevet
På 28.11.2018 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at alle kjøkkenhåndklær nå for tida er de i glatt bomull, som ikke tørker opp noe som helst. Bare dytter vannet rundt.

Hva skjedde med de gode, gamle frottéhåndklærne, som regel røde og blå rutete?

Var så glad for å finne det jeg trodde var slike på Spar Kjøp, men disse er heller ikke helt som de "skal være".

Jeg jobber i en butikk som selger noe tekstil, blant annet, og med det antall kunder vi har som spør etter slike, så må det bety at de er litt verre å få tak i?

Eller er de, og jeg, så dårlige til å lete? 

Hjelp! Hvor kan jeg kjøpe dette?

Anonymkode: eccd8...5c6

Coop obs hadde for få uker siden. Men de beste kjøkkenhåndklære er etter min mening i lin og ikke i frote. Linhåndklær må jeg utrnlands for å få tak i. 

Bruker du skyllemiddel i vaskemaskinen? Da slutter både håndklær og annet å trekke til seg vannet, 

Anonymkode: ee48f...731

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De jeg har fra Ikea ble aldri bra tross 100 kokvask minst. 

Husket du å ikke bruke tøymykner/skyllemiddel da? Håndklær mister oppsugingsevnen av tøymykner.

Anonymkode: 03387...f00

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husket du å ikke bruke tøymykner/skyllemiddel da? Håndklær mister oppsugingsevnen av tøymykner.

Anonymkode: 03387...f00

Bruker aldri tøymykner eller skyllemiddel, så grunnen ligger ikke der. 

Skrevet

Vi har kjøkkenhåndklær fra IKEA. Til tross for bruk i over 3 år har de svært dårlig oppsugingsevne, slik at de straks går i tekstilinnsamlingen. Hos oss bruker vi tøybleier som oppvaskhåndklær, pussekluter, kjøkkenhåndklær og tørkepapir.

Skrevet

Det nyeste jeg har er 100% bomull fra princess, suger kjempe bra og har gjort det siden vask nr 2. Har også noen i frotte fra Jysk, de begynte å suge bra etter en stund og nå er de veldig gode.

Anonymkode: 23de5...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...