Gå til innhold

Svensk skole avlyser Luciafeiringen!

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys
Skrevet

https://www.expressen.se/nyheter/luciafirande-stalls-in-pa-forskolan-/

Når du trodde det ikke kunne bli verre så måtte jo Sverige motbevise akkurat det! 

Sitat

Beslutet tar vi inom ramen för skollagen, mot diskriminering och kränkande behandling. Vi vill inte exkludera någon, säger hon till tidningen. Förskolechefen understryker att inte alla har möjlighet att köpa in lucia- och tomtedräkter för ett tillfälle, att det inte känns rätt att föräldrar ska tvingas köpa dessa kläder.

Jeg får ikke begrunnelsen til å stemme. Alle har noe hvitt hjemme som de kan kle ungene i. De Luciakjolene som selges nå om dagen tror jeg ikke fantes da jeg var liten, så det kan da umulig være sånn at man må kjøpe en spesiell kjole for Lucia. Selv ikke i Sverige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, enda en spiker i kisten for et Sverige i kaos

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er bare trist. RIP Sverige.

Skrevet

Har de norsk luciafeiring på norsk skole?   Sønnen min hadde det bare i barnehage.  Da var det hvitskjorta til faren tredd over varmedressen og med juletreglitter i lua og rundt livet. 

Gjest Rosetelys
Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Har de norsk luciafeiring på norsk skole?   Sønnen min hadde det bare i barnehage.  Da var det hvitskjorta til faren tredd over varmedressen og med juletreglitter i lua og rundt livet. 

Det er Luciafeiring på skolen til mine unger i hvertfall :) Bruker også bare skjorte eller en voksengenser tredd over yttertøy i barnehagen. Skolen har både ute og inne, men bruker det samme på de der. Er bare et trinn som har for resten av skolen da, alle går ikke i tog.

Skrevet

Ikke overrasket, er jo det nye Sverige vi snakker om her.

Skrevet (endret)

Så fint. Det å prakke kristne helligdager og andre islamofobiske markeringer på flerkulturelle skolebarn hører fortiden til. 

Endret av Hentacruel
Skrevet

Glemme egne tradisjoner og kultur i multikulturens navn? Er det virkelig verdt det? Hva integreres utlendingene til når all svensk avskaffes? Herregud.

• Liker 3
Skrevet

Dette er bare idiotisk og viser hvor tragisk Sverige har blitt når man bryr seg mer om at et lite mindretall blir krenket enn om sin egene tradisjoner. Men jeg må innrømme at personlig har jeg alltid synes det er litt merkelig å feire en katolsk helgen i et protestantisk land.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
18 timer siden, Ramble skrev:

Det har vært krig om Lucia i Sverige i mange år. Det hele begynte med at en gutt ville være Lucia. Noe han fikk lov til og det ble ramaskrik. Så kom det en mørk gutt som var Lucia, ramaskrik da også. Og nå er det pga økonomien. 

Ingen vits i å skylde på noen her, verden er i utvikling. Selv synes jeg Lucia er noe stort tull og synes det er helt greit at det avskaffes.

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Det har vært krig om Lucia i Sverige i mange år. Det hele begynte med at en gutt ville være Lucia. Noe han fikk lov til og det ble ramaskrik. Så kom det en mørk gutt som var Lucia, ramaskrik da også. Og nå er det pga økonomien. 

Ingen vits i å skylde på noen her, verden er i utvikling. Selv synes jeg Lucia er noe stort tull og synes det er helt greit at det avskaffes.

Skylder ikke på noen, nevner bare at dette er det nye Sverige.

Skrevet

Dette vil skje i Norge og. Vær dere sikre.

• Liker 2
Skrevet

Forfedrene deres hadde snudd seg i graven.

Sverige er fortapt

Skrevet (endret)

Skolen stilte med Lucia-kjortler da jeg var barn. Det må da pinadø gå an nå også.

Jeg synes eller at det er riktig at foreldre ikke skal tvinges til å kjøpe ballkjoler til skoleball og selge doruller for skoletur til utlandet - eller skaffe Lucia-antrekk. Foreldre har nok pes som det er, uten alt dette.

Endret av T-Rex
Skrevet
På 29.11.2018 den 0.41, Ramble skrev:

Og det fremtidige Norge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...