AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Vi hører ofte om at folk som begår er egoistiske og feige, og jeg kan være enig i den første setningen. Men jeg synes definitivt ikke at personer som begår selvmord er feige.. jeg synes heller at de er modige. Det finnes mange ulike metoder å begå selvmord på og enkelte måter krever nok mer mot enn andre, men forestill deg at du skulle begå selvmord ved f.eks henging eller ved skyting, tenk at hvis du står i toppen av et tre med et tau rundt halsen og kaster deg utfor.. eller at du har en hagle inne i munnen og at du selv trekker på avtrekkeren.. det er definitivt ikke noe som feiginger gjør. Jeg hadde selv tre venner/kollegaer som begikk selvmord.. en av dem var en barndomsvenn og senere bestevenn som tok livet av seg som 16 åring i 2001, han hadde en bra oppvekst og han var populær også hadde en stor vennekrets, og han viste overhodet ingen tegn før han begikk selvmord ved henging. En annen venn av meg begikk selvmord som 19 åring veg å skyte seg selv med en hagle. Han levde et sk "sosseliv" med velstående foreldre også var han var populær med en stor vennekrets og han var aktiv i flere ulike idretter, han tok livet av seg med sin fars jaktrifle i familiens garasje, foreldrene fant han død i familiens garasje når de skulle parkere bilen for natten, og i bukselomma så var det et notat fra han om hvorfor han begikk selvmord. Og senere så var det en arbeidskollega av meg som begikk selvmord, med henging. Han var 26 år og skal ha vært beruset når han tok livet av seg, og han sendte en melding til søsteren før han utførte selvmordet. Personer som begår selvmord kan være egoistiske siden de velger en enkel og korttenkt utvei, men de er ikke feige. Jeg tørr vedde på at 98% av de som hevder at personer som begår selvmord er feige ikke hadde motet til å gjennomføre selvmord selv. Anonymkode: ce2ce...296
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Spiller det noen rolle om de er feige eller modige? Det er like tragisk uansett, og jeg synes ikke det har noe for seg å ha en mening om dette i det hele tatt. Anonymkode: 9f996...824 15
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 De er syke og trenger hjelp. Anonymkode: d43bd...1c4 12
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 Ingen av delene. Anonymkode: 6c974...bff 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spiller det noen rolle om de er feige eller modige? Det er like tragisk uansett, og jeg synes ikke det har noe for seg å ha en mening om dette i det hele tatt. Anonymkode: 9f996...824 Når man hevder noe så skal man også vite hva man prater om, og det vet ikke de som sier at personer som begår selvmord er feige. Jeg blir ordentlig forbanna når jeg hører/leser om noen som hevder at personer som begår selvmord er feige Anonymkode: ce2ce...296 5
Frkwitch Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 De er ingen av delene,de er syke og ser ingen annen utvei. Desverre ❤ 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 Desperate Anonymkode: 384e5...056 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når man hevder noe så skal man også vite hva man prater om, og det vet ikke de som sier at personer som begår selvmord er feige. Jeg blir ordentlig forbanna når jeg hører/leser om noen som hevder at personer som begår selvmord er feige Anonymkode: ce2ce...296 Det forstår jeg godt. Men om du mener at de er modige, så må andre få mene at de er feige. Folk har forskjellige meninger, uansett hvor skrudde og ulogiske de er. Derfor kan man holde seg for god til å ha en mening i det hele tatt. Selvmord er tragisk, det samme er det å tillegge den døde egenskaper basert på måten de begikk selvmord på. Så du må gjerne bli sint på de som sier slikt, men hold deg for god til å mene noe om det selv, tenker jeg. Anonymkode: 9f996...824 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 4 minutter siden, Frkwitch skrev: De er ingen av delene,de er syke og ser ingen annen utvei. Desverre ❤ Synes også at det blir for enkelt og si at personer som begår selvmord er syke og desperate..du sier dette utifra ditt ståsted, men du kjenner ikke til personligheten og psykologien til samtlige som begår selvmord. Personer som begår selvmord er nødvendigvis ikke hverken syke. Anonymkode: ce2ce...296 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er syke og trenger hjelp. Anonymkode: d43bd...1c4 Dette. De er hverken modige eller feige. De er syke og trenger hjelp. Anonymkode: fa732...271 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 foreldrene som er årsak til det. Anonymkode: 2df1c...a7a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: foreldrene som er årsak til det. Anonymkode: 2df1c...a7a Hva slags idiot påstand er dette da? Anonymkode: fa732...271 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 Desperate Anonymkode: 94876...0e0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #15 Skrevet 28. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva slags idiot påstand er dette da? Anonymkode: fa732...271 svaret er dypere enn som så, men det er ikke alle svar man får når det har skjedd og årsak. Foreldre er hoved ansvarlig. Anonymkode: 2df1c...a7a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #16 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette. De er hverken modige eller feige. De er syke og trenger hjelp. Anonymkode: fa732...271 Enkelte er faktisk hverken desperate eller syke (noen er selvsagt det, men ikke alle), men har tenkt nøye igjennom at dette er det de ønsker. Anonymkode: 72342...a83 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #17 Skrevet 28. november 2018 Jeg er møkk lei av alt, om noen synes det er feigt eller modig, spiller ingen rolle for meg. Anonymkode: 39cad...dcd
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #18 Skrevet 28. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: foreldrene som er årsak til det. Anonymkode: 2df1c...a7a Veldig freudiansk tankegang, med noe rett i. Personligheten formes i barneårene og foreldrenes adferd påvirker dette mye. Disse årene gir grunnlag for å takle, eller ikke takle, motgang senere i livet. Anonymkode: 72342...a83
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 De er bare ulykkelige. Har aldri sett på selvmordsofre som noe annet enn ofre (for sykdom, desperasjon, depresjon). De er ikke modige. De er ikke feige. Skulle noen være nøye, kalkulert, frisk, ikke deprimert, ..... Da er de ihvertfall egoistiske. Anonymkode: 38010...b61 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #20 Skrevet 28. november 2018 De er ingen av delene. Det er helt forferdelig tragisk når mennesker frykter livet mer enn døden. Anonymkode: ef57b...961 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå