Gå til innhold

Betalte feriedager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg jobber turnus, og vi har tilsammen 12 betalte feriedøgn i året. Vi har tilsammen 126 arbeidsdøgn i året.

I 2017 jobbet jeg 100% på fastlønn fra januar og ut august. Jeg tok også ut 7 dager ubetalt ferie i denne perioden siden jeg ikke jobbet året før. Dette tilsvarer jo da (84-7) 77 døgn. Fra september og ut desember jobbet jeg til sammen 27,5 døgn som ekstra vakt. Totalt altså 104,5 døgn over hele året.

I 2018 fikk jeg kun 8 dagers betalt ferie, og jeg forstår ikke helt hvorfor. Er det noen som kan hjelpe meg? Har det sammenheng med at man kun får betalte ferie døgn fra fastlønn, og ikke ekstravakter? Slike jeg forstår det burde jo 104,5 døgn gi tilnærmet 10 betalte feriedøgn og ikke 8 slik jeg har fått.

Anonymkode: 9dee2...119

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tjener opp feriedager. Da hadde du ikke tjent dem opp enda. 

Anonymkode: d0e99...d54

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tjener opp feriedager. Da hadde du ikke tjent dem opp enda. 

Anonymkode: d0e99...d54

Feriedager for 2018 tjente jeg jo opp i 2017. Og i 2017 jobbet jeg 104,5 døgn. (126døgn er ett årsverk).

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg jobber turnus, og vi har tilsammen 12 betalte feriedøgn i året. Vi har tilsammen 126 arbeidsdøgn i året.

I 2017 jobbet jeg 100% på fastlønn fra januar og ut august. Jeg tok også ut 7 dager ubetalt ferie i denne perioden siden jeg ikke jobbet året før. Dette tilsvarer jo da (84-7) 77 døgn. Fra september og ut desember jobbet jeg til sammen 27,5 døgn som ekstra vakt. Totalt altså 104,5 døgn over hele året.

I 2018 fikk jeg kun 8 dagers betalt ferie, og jeg forstår ikke helt hvorfor. Er det noen som kan hjelpe meg? Har det sammenheng med at man kun får betalte ferie døgn fra fastlønn, og ikke ekstravakter? Slike jeg forstår det burde jo 104,5 døgn gi tilnærmet 10 betalte feriedøgn og ikke 8 slik jeg har fått.

I mine ører høres dette feil ut ja. 8 mnd med 100% fastlønn minus 7 dager, må jo tilsvare13-14 betalte feriedager i min verden. Merkelig...

Anonymkode: 31ba4...911

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I mine ører høres dette feil ut ja. 8 mnd med 100% fastlønn minus 7 dager, må jo tilsvare13-14 betalte feriedager i min verden. Merkelig...

Anonymkode: 31ba4...911

Merk at vi kun har 12 feriedager i året siden vi jobber turnus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...