Gå til innhold

Beregne snitter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha snitter til dåp. Ca 35 voksne, 4 barn 10-12 år, og 4 barn mellom 1-2 år. 

Hvor mange snitter ville dere beregnet? Ville dere kjøpt like mye av alt, eller er det enkelte varianter man burde beregne mer/mindre av? 

Alternativene er:

Reker med majones, roastbiff med remulade, eggerøre og røkelaks, biffkarbonader med løk og brie med druer. 

Tenkte også å være litt crazy og bestille noen lefseruller med Philadelphia, ruccola og røkelaks (i tapasstørrelse) (eller passer dette absolutt ikke sammen med snittene?)

Blir isbar til dessert, som settes fram et lite stykke ut i måltidet, og kaker og kaffe et par timer etter. 

Tar veldig gjerne imot beregningshjelp! 

Anonymkode: fb0d6...ac4

Skrevet

Jeg ville faktisk bestilt 35 av hver type da. Noen spiser 6, noen 8 og noen 4. Bedre med rester enn at det blir helt spist opp. Da vet man ikke om folk kanskje ønsket mer. Topp med lefseruller på siden 👍🏼 vi har alltid begge deler + kaker og riskrem på lille julaften med familien 🙂

Skrevet

Jeg ville beregnet opp mot 200. 5 per person minus babyer. Jeg synes det bør være rikelig, og det funker som rester dagen etter. 

Anonymkode: b75a7...801

Skrevet

3-4 per voksen person. 

2 per barn. 

Brie går det mindre av en det andre. Ihvertfall hos oss. 

Skrevet

Vi bruker mye snitter på jobb. Det beregnes 5 snitter pr person. Brie går det minst av.

Anonymkode: 42e55...985

Skrevet

5 pr pers. Har også erfaring med at det er greit å be om at caterinselskapet ikke tar på majones og remulade på snittene, da er det lettere for barn å spise. Så kjøper du heller noen tuber med majones og remulade og legger på bordene, så kan folk bestemme mengde selv. Går minst brie er min erfaring også. 

Anonymkode: 16596...855

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...