Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke stort nettverk. Men noen få nære venninner. Har alltid måttet jobbe for å holde på nettverket. Hvis jeg ikke holder kontakten hører jeg ikke så ofte noe. Vet at de venninner jeg har anser meg som god venninne og vi prater i timesvis når vi møtes. 

Har en liten sønn og er fremdeles i permisjon. Har så utrolig lite folk å være med. Jeg har nok kommet til det punktet at jeg ikke klarer å ta mer kontakt, får veldig ofte nei. Inviterer mye hjem og kan stelle i stand eller være fleksibel på å komme meg rundt.. 

Elsker å være sosial.. Men den siste mnd har jeg kanskje vært det to ganger. 

Prøver også å avtale med barsel gruppa. Men det passer som regel ikke. 

Jeg har så lyst til å være med folk. Både med og uten barn.. Men kjenner at jeg er for sårbar akkurat nå til å bli avvist. Det er mye vanskelig som skjer i livet mitt. Har bare lyst til å fokusere på å ha ok dager som er meningsfylte. 

Har vært mye ensom i livet. En periode over 10 år hadde jeg ingen venner. Verste tiden i mitt liv.. 

Jeg trenger tips. Hva kan jeg gjøre? Hvor møter jeg folk. Både med og uten barn. Jeg er veldig sosial og gir mye av meg.. Så forstår ikke avvisningene helt foruten det at folk har nok i sitt liv og hverdag. I midten av 30 årene. 

Takker for tips 😊

Anonymkode: cb05e...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok tråder du kan lese om ensomhet, bruk søkefunksjonen.

Du må nok ta tak i ting selv som du skriver, er ingen som kan hjelpe deg utover dette her inne. Kanskje du er altfor pågående? Alle mennesker passer ikke sammen slik er det bare, fleste har nok med sitt fra før. Det er jo begrenset hvor mye tid man har til andre mennesker utenom arbeidstiden. Du bør nok satse på noen som er i din egen situasjon kanskje, andre alenemødre?

Noen er veldig dårlig på å ta hint, om det alltid går enveis: Du blir aldri invitert, men hender de kommer om du inviterer. Noen ganger kommer de 2. Pga de kanskje egentlig ikke hadde lyst.

Anonymkode: cb6fa...501

Skrevet (endret)
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en liten sønn og er fremdeles i permisjon. Har så utrolig lite folk å være med.

Her jeg bor, ( Oslo, -Groruddalen ) Er det ett veldig aktivt Biblotek, med faste arrangementer / dager for småbarn

( Og da seff. Mødre ). Eventyrfortelling, m.m., Lokale menigheten har og lignende, for mødre, med barn, -

også sang / musikk, tror jeg.

H ø y takhøyde, -ikke "Mørkefolk", der er alle vellkomen. Frivillighetssentral o.l. ..? Frivillige organisasjoner e.l. ? Aner jo ikke mulighetene der du måtte bo... Må jo ut, for å treffe nye folk, potensielle "Nye Venner" ...

( -Henge opp en lapp på butikken -starte gruppe / "klubb"..? Det er sikkert fler i din situasjon... )

Håper du finner en løsning ! 🙂

A.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Her jeg bor, ( Oslo, -Groruddalen ) Er det ett veldig aktivt Biblotek, med faste arrangementer / dager for småbarn

( Og da seff. Mødre ). Eventyrfortelling, m.m., Lokale menigheten har og lignende, for mødre, med barn, -

også sang / musikk, tror jeg.

H ø y takhøyde, -ikke "Mørkefolk", der er alle vellkomen. Frivillighetssentral o.l. ..? Frivillige organisasjoner e.l. ? Aner jo ikke mulighetene der du måtte bo... Må jo ut, for å treffe nye folk, potensielle "Nye Venner" ...

( -Henge opp en lapp på butikken -starte gruppe / "klubb"..? Det er sikkert fler i din situasjon... )

Håper du finner en løsning ! 🙂

A.

Fine tips. Takk 😊

Skrevet

Babysang er jo et typisk treffpunkt for andre i samme situasjon, turistforeningen arrangerer trilleturer på dagtid, åpen barnehage (litt avhengig av barnets alder) eller mor/barn trening. 

Anonymkode: 4edea...194

• Liker 2
Skrevet

Hva med å se på kvinneguiden sitt «Finn en venn» forum

Anonymkode: 4bb0a...166

• Liker 2
Skrevet
På 28.11.2018 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke stort nettverk. Men noen få nære venninner. Har alltid måttet jobbe for å holde på nettverket. Hvis jeg ikke holder kontakten hører jeg ikke så ofte noe. Vet at de venninner jeg har anser meg som god venninne og vi prater i timesvis når vi møtes. 

Har en liten sønn og er fremdeles i permisjon. Har så utrolig lite folk å være med. Jeg har nok kommet til det punktet at jeg ikke klarer å ta mer kontakt, får veldig ofte nei. Inviterer mye hjem og kan stelle i stand eller være fleksibel på å komme meg rundt.. 

Elsker å være sosial.. Men den siste mnd har jeg kanskje vært det to ganger. 

Prøver også å avtale med barsel gruppa. Men det passer som regel ikke. 

Jeg har så lyst til å være med folk. Både med og uten barn.. Men kjenner at jeg er for sårbar akkurat nå til å bli avvist. Det er mye vanskelig som skjer i livet mitt. Har bare lyst til å fokusere på å ha ok dager som er meningsfylte. 

Har vært mye ensom i livet. En periode over 10 år hadde jeg ingen venner. Verste tiden i mitt liv.. 

Jeg trenger tips. Hva kan jeg gjøre? Hvor møter jeg folk. Både med og uten barn. Jeg er veldig sosial og gir mye av meg.. Så forstår ikke avvisningene helt foruten det at folk har nok i sitt liv og hverdag. I midten av 30 årene. 

Takker for tips 😊

Jeg er like gammel og i nesten samme situasjon- lille har nettopp begynt i barnehagen og jeg søker jobb. Men jeg ønsker å begrense tida hun har i barnehagen så lenge hun er så liten, så vi har mange timer ledige. Vi har ikke familie her og jeg er singel. Så jeg ønsker flere å henge med. I permisjonstida deltok jeg på veldig mange aktiviteter: babysang, åpen barnehage, babysvømming, dnts trilleturer, ulike typer barselgrupper. Det kom ikke noen nære venner ut av det, men jeg møtte damer i noenlunde samme situasjon, og vi treffes ganske jevnlig. Men det er likevel flere ledige dager enn dager som er fylt.

Jeg hadde nære venner før vi fikk barn, men i det de fikk mann forsvant mange av dem og tiden de har til overs prioriterer de på familien. Jeg tror at grunnen til at det oftest er jeg som oftest tar initiativ til å møtes, er at de jo har hverandre, så de får fylt opp sosialiseringsbehovet der. Mens jeg kan gå dager uten at jeg møter en sjel (annet enn småtten og bhgpersonale) hvis jeg ikke er veldig aktiv og oppsøkende. Jeg synes det er sårt og veldig slitsomt, og trist på vegne av småtten også som virkelig fortjener gode og positive mennesker rundt seg. Kunne ønske å ha en fast dag i uken/ måneden hvor det ble byttet på å å være hjemme hos noen og laget middag.  

Hvor gammel er smårollingen din?

Anonymkode: 5a4c9...1dc

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er like gammel og i nesten samme situasjon- lille har nettopp begynt i barnehagen og jeg søker jobb. Men jeg ønsker å begrense tida hun har i barnehagen så lenge hun er så liten, så vi har mange timer ledige. Vi har ikke familie her og jeg er singel. Så jeg ønsker flere å henge med. I permisjonstida deltok jeg på veldig mange aktiviteter: babysang, åpen barnehage, babysvømming, dnts trilleturer, ulike typer barselgrupper. Det kom ikke noen nære venner ut av det, men jeg møtte damer i noenlunde samme situasjon, og vi treffes ganske jevnlig. Men det er likevel flere ledige dager enn dager som er fylt.

Jeg hadde nære venner før vi fikk barn, men i det de fikk mann forsvant mange av dem og tiden de har til overs prioriterer de på familien. Jeg tror at grunnen til at det oftest er jeg som oftest tar initiativ til å møtes, er at de jo har hverandre, så de får fylt opp sosialiseringsbehovet der. Mens jeg kan gå dager uten at jeg møter en sjel (annet enn småtten og bhgpersonale) hvis jeg ikke er veldig aktiv og oppsøkende. Jeg synes det er sårt og veldig slitsomt, og trist på vegne av småtten også som virkelig fortjener gode og positive mennesker rundt seg. Kunne ønske å ha en fast dag i uken/ måneden hvor det ble byttet på å å være hjemme hos noen og laget middag.  

Hvor gammel er smårollingen din?

Ts her. Kjenner meg så igjen i det du skriver. Så og si alle mine venner har barn og kjæreste. Før hadde jeg flere single venner og vi var mye mer sosiale. 

Hvor bor du? 

Min er straks 11 mnd. 

Følger på akkurat det samme som du vedr barnet. Er så trist. Jeg vil ikke at han skal merke dette og at det går utover han. Mitt hjem kommer alltid til å være åpent for at han skal ha venner på besøk 💙

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Kjenner meg så igjen i det du skriver. Så og si alle mine venner har barn og kjæreste. Før hadde jeg flere single venner og vi var mye mer sosiale. 

Hvor bor du? 

Min er straks 11 mnd. 

Følger på akkurat det samme som du vedr barnet. Er så trist. Jeg vil ikke at han skal merke dette og at det går utover han. Mitt hjem kommer alltid til å være åpent for at han skal ha venner på besøk 💙

Ja, sånn tenker jeg også. Har lyst til å ha et hjem hvor det kommer mye folk på besøk. Men nå etter et år kjenner jeg på en slitenhet, for jeg har hatt veldig mange folk innom her på et eller to middagsbesøk, men så stopper det. Jeg tror det er fordi de var nysgjerrige på den nye verdensborgeren, men så etter å ha møtt henne blir de fanget på karusellen som er deres eget liv, og så hører jeg ikke mer, med mindre de får en ny middagsinvitasjon av meg. 

Og det blir så sårt for både tassen og meg, for vi er jo på en måte utenfor den karusellen. Jeg har ikke noe tidsklemme, for jeg har ikke jobb eller annen familie her enn lille. Men behovet for å treffe mennesker er stort. Så vi går på masse aktiviteter isteden, og takker ellers ja til hver eneste invitasjon som dukker opp.

Ser at Frelsesarmeen skal starte opp et tilbud for familier, det er jo noe! 

Vi bor i Oslo. Enn dere?

• Liker 2
Skrevet

Vi bor i Oslo vi og! Hvis du vil møtes får du gi beskjed. Er i ganske lik situasjon som deg 😊

• Liker 3
Skrevet

Jeg er også ensom, har hverken mann, barn eller venner.

Anonymkode: 2247a...2e2

• Liker 4
Skrevet
På 30.11.2018 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Vi bor i Oslo vi og! Hvis du vil møtes får du gi beskjed. Er i ganske lik situasjon som deg 😊

Ja det vil jeg! Åssen gjør man det men beholder anonymiteten her? Lager ny brukerkonto?

Skrevet

Jeg kan gjerne skrive med profilen min. Send meg en mld du 😊

Skrevet

Bli besøksvenn feks. Tenk så mange eldre som ville elsket å fått besøk av deg og den lille babyen din❤ I mitt nabolag er d også omtrent håpløst å invitere eller foreslå noe sammen med naboene. Har komt fram til at jeg gidder ikke bruke tid på de heller for naboskapets skyld. Reiser heller en mil for å tilbringe tid med folk jeg trives med. Har hatt det slik som deg selv, men er nå med på kvinneklubb, meditasjon, kafemøter, kvinne og familielag, verv i forskjellige styrer osv. Har utvidet vennekretsen mye slik. Lykke til❤

Skrevet
På 2.12.2018 den 15.30, Pastillika skrev:

Jeg kan gjerne skrive med profilen min. Send meg en mld du 😊

Heia Pastilika! Vil bare si at jeg kommer tilbake til deg! Har ikke fått laget den nye brukeren på grunn av knoting og et prosjekt som MÅ bli ferdig den kommende uka, men har kjempelyst til å utvide kretsen av mennesker i livet mitt så håper det er ok at jeg er treg! Og at du fortsatt er interessert i feks en playdate i snøen med ungene :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...