Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 16 år gammel jente som har slitt med kviser siden 12-13 års alderen. Da jeg var 15, altså for ett år siden, fikk jeg skrevet ut p-piller i håp om at det skulle hjelpe huden min. Jeg har gått på dem i 1 år nå, men huden har ikke blitt noe bedre, men heller ikke verre. For 4 uker siden fikk jeg skrevet ut resept på epiduo krem av legen min. Han sa at han egentlig ikke ville gi med den kremen fordi den funker på svært få, men leger kan ikke gi antibiotika mot akne uten at man har prøvd epiduo først. Kremen viste bedring etter noen dager, men den siste uken nå har kvisene blitt 10 ganger verre enn de var før jeg begynte på kremen. Det har nå gått 4 uker og har bestilt legitime til fredag neste uke og regner med at jeg kommer til å få resept på tetracycline antibiotikaen og lurte derfor på om noen av dere har erfaringer med denne? Feks hvor lang tid før bedring osv. Setter veldig stor pris på svar! Kjenner jo at uren hud trekker ekstremt ned på selvtilliten, noe som er viktig å ha nå i ungdomstiden:)

- Hvis noen av dere har før og etter bilder, del de gjerne!!

- Jeg kan dele bilder av huden min, hvis noen av dere ønsker det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

jeg fikk tetracylin + epiduo da huden min plutselig eksploderte i sommer. Jeg så virkning allerede etter et par dager. Skulle egentlig bruke kremen annen hver dag i kombinasjon med pillene, mn kremen ble lite brukt ettersom pillene fungerte så bra. 

Så pillene fungerte supert for meg, men det var ikke en langvarig løsning. 2 uker at jeg var ferdig med pillene, kom kvisene tilbake. 

Anonymkode: a78f9...e69

Skrevet

Datteren min hadde veldig god effekt av Tetracyclin. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før bedring. Hun fikk i tillegg flytende Dalacin til å smøre på kvisene i ansiktet. Etter disse tre månedene var hun så godt som kvitt problemet sitt, og det har heller ikke kommet tilbake. (nå har det gått ca. 3 år)

Skrevet

Prøv YASMIN ppiller før du tar antibiotika!

Anonymkode: 4f17e...f56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...