Gå til innhold

tid for middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

når bør vi beregne middag, når vielsen begynner 13. det er 10 min fra kirken til lokalet. Vi skal til fotograf etter vielsen og det er 5 min fra lokalet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke middagen bør starte før 15.30 eller kanskje 16:00. Fotografen tar vel som regel alltid lenger tid enn beregnet. Bedre å ha god tid, så det ikke blir stress :)

Skrevet
når bør vi beregne middag' date=' når vielsen begynner 13. det er 10 min fra kirken til lokalet. Vi skal til fotograf etter vielsen og det er 5 min fra lokalet.[/quote']

Vår dag ser tidsmessig omtrent ut som din. Vi skal ikke ha middag før klokka 16.30 for å unngå stress. Gjestene kan i mellomtiden velge mellom å slappe av på hotellet eller delta på en guidet tur i gamlebyen.

Skrevet

Det er vanlig å ha 2 timer fra vielsen starter frem til middag, eller i alle fall til brudeparet ankommer festlokalet. Har hørt om fotografer som ønsker 1 1/2 time. Tror gjerne det er vanlig(?). Men når du har vielsen så tidlig som kl 13, så er det kanskje ingen som har noe i mot å vente til kl 16 med middagen..?

:)

Skrevet

Oi, det var bra du spurte :wink:

Vi skal også ha vielsen kl. 13, fotograf etterpå og det er sånn ca samme tid mellom kirke, lokale og fotograf som dere har...

Jeg har også vært innom tanken på middag sånn 16:30-17:00, men jeg veit ikke hvor mye lille Lørenskog har å by på for stivpynta gjester når de venter på oss ;)

Skrevet

Vi har vielse kl. 13, middag starter kl. 16.

Satser på at vi blir ferdige med fotografering til da!

'Vertskap' vil være på plass i festlokalet senest kl. 15, slik at gjester som ikke skal hjem og puste ut litt har et sted å dra til relativt raskt. (De fleste gjestene er fra Oslo, vielsen og festen holdes relativt sentralt.)

Regner med at det blir velkomstskål med brudeparet en gang mellom 15.30 og 16.00, men dette blir mer 'spikret' etter samtale med fotograf.

Skrevet

Vi skal ha vielse kl 14 og middag kl 17. Fotografen ønskte 1 t og 15 min, så håpar det klaffar!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har også vielse 13.00, og inviterer til middag kl 16.00 (blir mottakelse først, med start av middag ca 1700, tenker jeg..)

Skrevet

vi skal ha vielsen kl.14.00. vi reiser til fotografen ca.15.00 ( så er vi fremme kl 15.30) fotograferingen tar 1 time og 30 min. så er vi tilbake på festlokalet rett før halv 6 tipper jeg, og middagen tror jeg blir kl.18.00. gjestene får selvfølgelig litt mat i mellomtiden.

Skrevet

Vi gifter oss kl 13.00 og har invitert til middag kl 16.30, men regner ikke med at den begynner noe særlig før 17.00. Lokalet ligger 1/2 t fra kirken og fotograferingen foregår 5min fra lokalet. Det blir kanskje litt dødtid for gjestene,men de som vil kan dra rett til feststedet og få litt champagne og frukt :)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi har vielse kl. 14. Regner med at den er ferdig før kl. 15. Vi skal ikke i fotostudio, men regner med å være utenfor kirken i ca. 20 min og ta bilder før vi drar til festen. Mottakelsen starter ca. 15.30. Champagne og kanapeer + evt. klesskifte for de som har bunad. Og så spiser vi kl. 17.30.

Gjest molla glemtåloggeinn
Skrevet

Vi har vielse kl. 1300.. regner med at vi er klare til å dra ca kl. 1430. Må jo hilse på folk og skravle litt.

Så er det fotograf som tar ca. 1 time..

Middagen setter vi til 1730 eller 1800 Da får vi tid til å snakke litt med folk og slappe litt av før middag. I tillegg så slipper vi å stresse frem og tilbake selv om det ikke er noen særlig avstander å snakke om her.

For meg er det viktig, på en dag som denne, at jeg slipper å stresse og bare kan ta ting med ro.

Gjest gjest1
Skrevet

Vielsen er satt til kl 1500. Vi møter fotografen senest 1615. De beregnet maks 1 time så da regner vi med å være på festlokalet til 1730. Korte avstander mellom kirke, fotografering og festlokale.

Jeg har satt middag til kl 1730 i invitten men regner ikke med at vi får satt oss til bords før ca kl 1800. Vi skal jo skåle med gjestene før vi setter oss til bords.

Skrevet

Må nevnes at det er relativt kort vei fra kirke til festlokale, og at vi planlegger å møte fotografen i byen et sted for 'gatebilder', evnt. noen bilder i parken i nærheten av festlokalet.

Vielser tar ca. 45 minutter, så jeg i en annen tråd - med soloinnslag og tekstlesning, noe vi inntil videre ikke har planlagt - så jeg satser på at vi er på vei til fotografering senest 14.15. Da har vi en halvtime til å hilse på gjestene utenfor kirken.

Minimum èn time hos fotograf betyr ferdig 15.15-15.30, og så er det rett til festlokalet.

Blir ikke så mye tid til å mingle før middag, men tror nok gjestene da kommer til å være både litt lei og litt sultne, så jeg er mer oppsatt på å få igang middagen. :wink:

Vet det kan bli litt 'trangt' med tiden, men satser på at det går bra - og med mobiltelefoner kan man jo gi beskjed til kjøkkenet om man skulle bli et kvarter forsinket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjempe greit å få litt synspunkter på dette. Vi har bestemt oss for middag kl. 16.30. Vi skal ha gjester som kommer bare til kaffe og festen etterpå og, så da har vi satt den til 20.00. Så får vi bare satse på at det klaffer slik jeg har tenkt. :)

Skrevet
Kjempe greit å få litt synspunkter på dette. Vi har bestemt oss for middag kl. 16.30. Vi skal ha gjester som kommer bare til kaffe og festen etterpå og' date=' så da har vi satt den til 20.00. Så får vi bare satse på at det klaffer slik jeg har tenkt. :)[/quote']

Vi skal også ha middag kl 16:30 og kaffegjestene kommer kl 20:00 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...