Gå til innhold

Pedofil som lærer??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

I dag er det mye snakk om pedofili i kjølvannet av saken i Lakselv og skyteepisoden i Danmark. Nå er det slik at flere mener at pedofile har krav til å leve og jobbe i samfunnet vårt etter normert straff.

Men skal pedofili få jobbe som lærer i skolen. Er ikke det det samme som å la "hesten passe på havresekken".

Ville dere godta at det jobber en pedofil lærer på skolen der ditt barn går??

Jeg mener at vi primært har et ansvar for å beskytte barn mot pedofili og det da blir snilisme å la pedofile få undervise.

Vil gjerne høre om noen har en annen mening og hvilke argumenter dere har for at pedofile skal få være i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI, det ville jeg ikke godtatt. Uansett om han har sonet sin straff er det ingen garanti for at det skal skje igjen. De som er pedofilidømte burde absolutt ikke få arbeide med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skal jobbe med barn i skole eller barnehage må levere en politiattest når de ansettes. De kan ikke ansettes dersom det finnes en rettskraftig pedofilidom. Tror denne bestemmelsen kom for to år siden, for den gjelder bare nytilsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg hadde godtatt det!

De har ingenting på en skole, eller andre plasser det barn ferdes for den saks skyld, å gjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn, men hvis jeg hadde hatt det ville jeg aldri i verden godtatt at mitt barn skulle gå på en skole med en pedofilidømt lærer.

De må ha muligheten til å få en "second chance" de pedofile også, men ikke ved å få jobb i skole, SFO eller barnehage.

Black Angel

- ny bruker, men vært gjest lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nei, nei og atter nei. En pedofil dømt mann eller kvinne skal holde seg LANGT unna mine barn og alle andres!! Så langt en vet kan ikke pedofile leges, med andre ord: pedofili er en legning. En syk så dann, men likefullt en legning. Ja, de kan kanskje læres å ha antenner som forteller dem at de ikke har lov til å misbruke barn, men studier viser at FLESTE parten misbruker igjen.... og igjen..... og igjen..... og igjen... Så en pedofil skal IKKE få lov til å jobbe i noen sammenhenger hvor barn er involvert!!

Seksuelt misbruk er en av de groveste forbrytelser begått!! Og det virker som det stadig blir mer utbredt. Pedofile har i dag en helt unik måte til å komme i kontakt med sine artsfrender og dele informasjon og barn. Barn har lenge vært en handelsvare, men helt sikkert ikke i like stor grad som nå.

Jeg blir helt syk innvendig når jeg tenker på hvor ille mange barn har det verden over. Jeg håper bare at jeg har innsikt nok, kunnskap nok til å i det minste beskytte mine egne barn.

Jeg håper også at politiet og andre offentlige og statlige organer blir flinkere til å jobbe tverrfaglig, til å dele informasjon. Da jeg leste at barnevernet ofte satt på saker hvor de vet at barn blir misbrukt, uten å melde fra til politiet.... vel, da mener jeg at taushetsplikten blir å ofre barn!!

Tilslutt vil jeg bare gi uttrykk for et annet håp jeg har, og det er at ved mistanke om at et barn ikke har det bra der det bor, VÆR så snill og meld fra til de rette myndighetene!! Vi har ikke lov til å lukke øynene for barn i nød!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så forbanna på all 'snillismen' i Norge. Her er det nesten helt greitt og være kriminell, -man blir jo behandlet bedre da en mange andre grupper i Norge. Nei, pedofile burde få kuttet av...... og fått skikkelig straff!!! Og ALDRI fått være lærer for min datter!!!!! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pedofili skal liksom være en legning, noe man ikke kan noe for. (Gud veit hvorfor de ikke klarer å styre sine lyster!) Derfor er det vel helt opplagt at en slik person ikke bør jobbe med barn i det hele tatt. Faren for gjentakelse av den kriminelle handlingen er jo langt større nettopp fordi pedofili er en legning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En annen side av saken er at foreldre bør være oppmerksomme på alle mennesker som omgir seg rundt barna deres, fordi nettopp en del pedofile søker seg til jobber med barnekontakt, så som i skoler og barnehager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...