Gå til innhold

Tetracyclin mot kviser erfaring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 16 år gammel jente som har slitt med kviser siden 12-13 års alderen. Da jeg var 15, altså for ett år siden, fikk jeg skrevet ut p-piller i håp om at det skulle hjelpe huden min. Jeg har gått på dem i 1 år nå, men huden har ikke blitt noe bedre, men heller ikke verre. For 4 uker siden fikk jeg skrevet ut resept på epiduo krem av legen min. Han sa at han egentlig ikke ville gi med den kremen fordi den funker på svært få, men leger kan ikke gi antibiotika mot akne uten at man har prøvd epiduo først. Kremen viste bedring etter noen dager, men den siste uken nå har kvisene blitt 10 ganger verre enn de var før jeg begynte på kremen. Det har nå gått 4 uker og har bestilt legitime til fredag neste uke og regner med at jeg kommer til å få resept på tetracycline antibiotikaen og lurte derfor på om noen av dere har erfaringer med denne? Feks hvor lang tid før bedring osv. Setter veldig stor pris på svar! Kjenner jo at uren hud trekker ekstremt ned på selvtilliten, noe som er viktig å ha nå i ungdomstiden:)

- Hvis noen av dere har før og etter bilder, del de gjerne!!

- Jeg kan dele bilder av huden min, hvis noen av dere ønsker det:)

Anonymkode: cd631...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke p-piller fikk du skrevet ut? Viktig at det er enten Diane eller annet merke som hjelper mot kviser, vanlige p-pillet hjelper ikke. 

Har du kviser eller akne? Med akne mener jeg store byller. Hvis du har det og er svært plaget kan det hende at du må gå på en Roaccutane-kur. Dette er for de som er svært plaget.

Men ja, jeg har gått på tetracycline flere ganger. Min erfaring: Det fungerer bra når du er på de. Når du slutter kommer kvisene tilbake. Tok kanskje et par uker før jeg så bedring. Men, jeg fikk MYE luft i magen. Antibiotikaen ødelegger tarmfloraen din slik at du kan bli mye dårlig i magen, luft osv. 

Hvis du skriver litt mer om type kviser, hvor de er på kroppen kan jeg gi mine erfaringer. 

Hilsen ei som har slitt med kviser siden hun var 12, og er nå 34. Har hatt mange kvisefrie perioder så vet om mye som kan hjelpe! 

Anonymkode: 23316...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig god effekt av Tetracyclin. Hadde dog ikke første rundt før jeg var 18-19. Hadde ikke en eneste kvise på et års tid før de kom tilbake. Hadde en runde til og nå har de vært borte i 7-8 år. Lykke til! Godt du tar tak i det såpass tidlig så du slipper så mye arr.

Jeg ble også satt på P-piller og prøvde epiduo uten effekt. I tillegg prøvd alt av ansiktsrenser, peeling kremer etc. Ingenting som virket🙈 Opplevde ingen bivirkninger at Tetracyclin.

Anonymkode: a5d7b...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å bruke antibiotika mot kviser. Det er å be om livsvarige plager med fordøyelsessystemet, som du ikke vil ha.

Anonymkode: 97ccb...c02

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk midlertidig bittelitt bedre kviser mens jeg gikk på det, men tennene ble permanent gule så jeg måtte få de bleket hos tannlegen. Er visst en vanlig bivirkning, men legen min hadde ikke nevnt det! Hadde aldri tatt det igjen.

Anonymkode: 6ee8a...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg brukte tetracykliner og det funket fint, jeg gikk ogsp på et p piller merke som het loette, vet ikke om det fortsatt finnes. Da jeg slutter, kom det litt kviser tilbake, men jeg hadde akkurat giftet meg og kunne ikke gå på p piller. Jeg prøvde nattlysolje kapsler som faktisk funker fantastisk på hormonelle kviser. Prøv dette før du bruker tetracykliner:) fås på helsekost:)

Anonymkode: ddba5...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke p-piller fikk du skrevet ut? Viktig at det er enten Diane eller annet merke som hjelper mot kviser, vanlige p-pillet hjelper ikke. 

Har du kviser eller akne? Med akne mener jeg store byller. Hvis du har det og er svært plaget kan det hende at du må gå på en Roaccutane-kur. Dette er for de som er svært plaget.

Men ja, jeg har gått på tetracycline flere ganger. Min erfaring: Det fungerer bra når du er på de. Når du slutter kommer kvisene tilbake. Tok kanskje et par uker før jeg så bedring. Men, jeg fikk MYE luft i magen. Antibiotikaen ødelegger tarmfloraen din slik at du kan bli mye dårlig i magen, luft osv. 

Hvis du skriver litt mer om type kviser, hvor de er på kroppen kan jeg gi mine erfaringer. 

Hilsen ei som har slitt med kviser siden hun var 12, og er nå 34. Har hatt mange kvisefrie perioder så vet om mye som kan hjelpe! 

Takk for svar! Jeg fikk skrevet ut microgynon. Jeg har ikke kviser men akne, jeg har større kviser i pannen og på hakeområdet, men ingenting på resten av kroppen. Jeg kan slenge med et bilde om du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde veldig god effekt av Tetracyclin. Hadde dog ikke første rundt før jeg var 18-19. Hadde ikke en eneste kvise på et års tid før de kom tilbake. Hadde en runde til og nå har de vært borte i 7-8 år. Lykke til! Godt du tar tak i det såpass tidlig så du slipper så mye arr.

Jeg ble også satt på P-piller og prøvde epiduo uten effekt. I tillegg prøvd alt av ansiktsrenser, peeling kremer etc. Ingenting som virket🙈 Opplevde ingen bivirkninger at Tetracyclin.

Anonymkode: a5d7b...d1c

Tusen takk for svar, hjelper mye! Så bra at kvisene forsvant hos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke finne på å bruke antibiotika mot kviser. Det er å be om livsvarige plager med fordøyelsessystemet, som du ikke vil ha.

Anonymkode: 97ccb...c02

Har lest mye om akkurat dette. Jeg har slitt med mye mage problemer i oppveksten min og kommer til å ta dette opp med legen min, men det er vell Ingen sjanse å få begynne på isoterinoin før jeg har prøvd antibiotika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg fikk skrevet ut microgynon. Jeg har ikke kviser men akne, jeg har større kviser i pannen og på hakeområdet, men ingenting på resten av kroppen. Jeg kan slenge med et bilde om du vil?

Da hadde jeg bedt om Diane p-piller. Jeg vil anta at du vil gå på prevensjon uansett? Disse funket kjempebra på meg, og du slipper å gå på antibiotika. Jeg slet med akne på hake og rygg. Alt forsvant på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg bedt om Diane p-piller. Jeg vil anta at du vil gå på prevensjon uansett? Disse funket kjempebra på meg, og du slipper å gå på antibiotika. Jeg slet med akne på hake og rygg. Alt forsvant på kort tid. 

Ja, jeg vil gå på prevensjon. Hvordan er dine erfaringer med pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetracyclin hjalp ikke på min akne, og jeg fikk brune flekker på tennene. Jeg ba legen om Diane p-piller, som hjalp veldig.

Anonymkode: cd249...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du microgynon MOT kviser? Det er den svakeste kombinasjonspilla de har som fortsatt har østrogen. Jeg fikk kviser av microgynon! Diane er for sterke, flere her anbefaler de, men de er for sterke. Jeg fikk yasmin, det er sterkt det og, men svakere enn diane, de rensa opp ansiktet mitt 100%. Gikk på de til jeg vsr 24,.kvisene kom ikke tilbake 

Anonymkode: 0d83a...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...