AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Når ble graviditetstestene deres helt blank negative? Anonymkode: 0c7bf...aba
tutta23 Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 2-3 uker etter cytotec-kur tror jeg (MA). Var 11+4 ca da det ble oppdaget.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 MA oppdaget 11+4, fosteret døde ca 1 uke før. Hadde utskrapning og hadde negativ test etter 4 uker (svak strek 3 1/2 uke etter) tok 38 dager før mensen kom tilbake Lykke til ❤️ Anonymkode: bb0c9...492
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 3 timer siden, tutta23 skrev: 2-3 uker etter cytotec-kur tror jeg (MA). Var 11+4 ca da det ble oppdaget. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: MA oppdaget 11+4, fosteret døde ca 1 uke før. Hadde utskrapning og hadde negativ test etter 4 uker (svak strek 3 1/2 uke etter) tok 38 dager før mensen kom tilbake Lykke til ❤️ Anonymkode: bb0c9...492 Ah ok. Imorgen er det 3 uker siden cytotec tablettene ble satt. Har tatt eggløsningstester+graviditetstester for å se når hcg forsvant. El testene var positive frem til for 4 dager siden, så har de vært negative etter (har tatt hver dag) og g testene var positive men ble svakere for hver dag. den dagen el testen ble negativ var gtesten veldig svak, så har ikke tatt gtest etterpå - før idag😅 idag var den også veeldig svak, men positiv. Tror du jeg er gravid på nytt🙈? Tempen steg fra igår til idag. Skal følge med på den de dagene fremover, nå var den 37,4 - og den låg på 37,7 når jeg var gravid. Anonymkode: 0c7bf...aba
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 Jeg har hatt 3stk MA/SA. Jeg limer inn story fra det.. Kan gjerne være greit å vite hva de som er maks uheldig opplever (meg):1)Jeg hadde privat TUL i uke 10+5 og alt var tipp topp, så kom vi til 14+1 og til privat TUL og gledet oss til å se skjønn. Dessverre ble det påvist missed abortion med et foster som trolig hadde måttet gi slipp bare dager etter forrige perfekte ultralyd. Jeg ble lagt inn på sykehuset med cytotec behandling. Det var ekstreme smerter og etter flere omganger med cytotec (jeg tror det tok 1 vaginal og 2 orale inntak av cytotec -flere piller per inntak) begynte omsider blødningene. Jeg ble utover dagen betegnet som ferdig behandlet med lite rester i livmor og stemplet ut. Siden fortsatte blødningene. Smertene var uutholdelige men jeg trodde det skulle være slik. Jeg levde med ei varmepute på mage/rygg hver eneste natt og var oppsvulmet i kroppen og veldig ute av form -likevel var jeg i jobb forstå det den som kan (jeg husker lite fra denne perioden utenom SMERTER). Jeg spurte om å få etterkontroll ved to anledninger med ultralyd da jeg følte meg i veldig redusert form i lang tid etter MAen pluss hadde enda positiv test Gravid 1-2, men fikk total avslag på dette da de hadde jo sett at alt var i sin skjønneste orden da de skrev meg ut. Jeg hadde også gul/grønn utflod men hadde ingen snøring på at det var så unormalt alt det jeg opplevde. Jeg var uerfaren rett og slett.. Ca 1-2 mnd etter innleggelsen på sykehuset fikk jeg brått intense mensensmerter. Jeg tok en ibux 400mg og gikk inn på badet for å ta på bind. Plutselig begynte det å fosse blod ut fra underlivet så jeg stillet meg i dusjen. På under et minutt fløt alle klærne i blod og spruten stod ut av underlivet av rødt og ferskt blod og masse blodkoagler. Heldigvis var jeg ikke alene hjemme og jeg ropte på min mann. Hadde ikke han kommet og holdt meg hadde jeg falt i bakken for det begynte og bli uklart rundt meg og jeg mistet styrken til å holde meg oppreist og fikk veldig svimmelhet. Vi dro til legevakten. Der hørte de på symptomer, tok blodtrykk, gav meg litt intravenøs væske og avgjorde at jeg sikkert hadde vært gravid eller noe og mistet og sendte meg hjem. Småblødningene fortsatte og vi hadde en planlagt sydenreise uker etter styrtblødningen. Under starten av dette oppholdet var vi så heldig at det fantes gynekologisk legevakt (Croatia) da jeg fikk krampetrekninger i livmor (slik du har ved rier bare annerledes) og veldig ømhet fra livmor og vedvarende småblødninger og følte meg generelt ikke som jeg skulle forventet. Der ble det konstatert at jeg enda hadde rester i livmor TRE MÅNEDER etter innleggelsen på sykehuset. Det var på 2,9cm og livmor var tydelig irritert. De ønsket ikke å risikere å ødelegge mine fremtidige muligheter til å få barn ved å ta utskraping og gav meg derfor hormonell behandling i form av Provera og Femar over ca 3uker (med badeforbud). Da vi kom tilbake til Norge fikk vi UL fordi vi hadde hatt behandling i utlandet for å sette diagnose på tilstanden pr den dags dato og livmorslimhinnen var tynn og fin og alt så bra ut. Blødniger, smerter o.l var også borte.2)Jeg ble påvist gravid for andre gang uker etter avsluttet behandling med Provera og Femar og tenkte at nå måtte vel alt gå bra. Første graviditet hadde vært så dramatisk rundt avrundingen av slutten at dette enda hang igjen. Vi klarte ikke helt å glede oss siden vi enda var i sorg og slet rett og slett med å leve i dette svangerskapet og ikke det som nettopp var avsluttet. Dessverre endte også dette galt ca rundt samme tid som sist og ble oppdaget ca ved uke 11. Vi fikk også nå cytotec behandling på sykehus. Jeg spurte ettertrykkelig flere ganger om de var sikker på at det var HELT tomt for rester og det sa de at joda det er helt tomt. Så var det disse evige småblødningene da.. Etter 4uker med samme småblødninger begynte jeg å mistenke for at det nok en gang kunne ta en dramatisk vending og jeg krevde UL av livmor. Denne gangen ble jeg heldigvis hørt og det var MYE rester igjen i livmoren. Kanskje blødningene i livmoren ikke hadde opphørt det er ikke godt å si men mye rester fant de iallfall. Jeg fikk innleggelse med utskraping og kroppen stabiliserte seg momentant etter utskrapingen på lik linje med en vanlig menstruasjons syklus.3) Så prøvde vi igjen.Det gikk den ene prøveperioden etter den andre uten at noe skjedde. Vi var så glade. Dessverre oppdaget jeg rundt uke 8+5 sterke smerter i magen på jobb men reagerte ikke.. 6dager senere kom det små blødninger og vi fikk time hos legen det ble konstantert lukket livmorhals men truende abort. Dagen etter ved 9+5 så aborterte vi hjemme. Siden vi hadde fått time på sykehusets gynekologiske avdeling valgte vi å gå på den for å da kunne høre om det var rester og slikt. Så det gjorde vi. Fosteret var ute med det var pågående blødning inni livmoren og rester. Vi fikk time for utskraping på grunnlag av historikk og lå på sykehuset store deler av lørdag og søndag i påvente av ledig tid til å gjennomføre utskrapingen, da dette ikke var betraktet som hastesak og som jeg selvfølgelig er enig i, anestesiteamet måtte prioriteres ved livstruende kriser og slikt. Etter utskraping stabiliserte kroppen seg med en gang som på lik linje med en vanlig menstruasjonssyklus.Med andre ord CYTOTEC fungerer RÆVA her! Anonymkode: 5481c...97d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah ok. Imorgen er det 3 uker siden cytotec tablettene ble satt. Har tatt eggløsningstester+graviditetstester for å se når hcg forsvant. El testene var positive frem til for 4 dager siden, så har de vært negative etter (har tatt hver dag) og g testene var positive men ble svakere for hver dag. den dagen el testen ble negativ var gtesten veldig svak, så har ikke tatt gtest etterpå - før idag😅 idag var den også veeldig svak, men positiv. Tror du jeg er gravid på nytt🙈? Tempen steg fra igår til idag. Skal følge med på den de dagene fremover, nå var den 37,4 - og den låg på 37,7 når jeg var gravid. Anonymkode: 0c7bf...aba Det kan jo absolutt være det! Det hadde vært supert! Du får bare teste videre og følge med på pulsen Har jo hørt om fler som blir gravid igjen før første mens etter abort! Lykke til Anonymkode: bb0c9...492
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt 3stk MA/SA. Jeg limer inn story fra det.. Kan gjerne være greit å vite hva de som er maks uheldig opplever (meg):1)Jeg hadde privat TUL i uke 10+5 og alt var tipp topp, så kom vi til 14+1 og til privat TUL og gledet oss til å se skjønn. Dessverre ble det påvist missed abortion med et foster som trolig hadde måttet gi slipp bare dager etter forrige perfekte ultralyd. Jeg ble lagt inn på sykehuset med cytotec behandling. Det var ekstreme smerter og etter flere omganger med cytotec (jeg tror det tok 1 vaginal og 2 orale inntak av cytotec -flere piller per inntak) begynte omsider blødningene. Jeg ble utover dagen betegnet som ferdig behandlet med lite rester i livmor og stemplet ut. Siden fortsatte blødningene. Smertene var uutholdelige men jeg trodde det skulle være slik. Jeg levde med ei varmepute på mage/rygg hver eneste natt og var oppsvulmet i kroppen og veldig ute av form -likevel var jeg i jobb forstå det den som kan (jeg husker lite fra denne perioden utenom SMERTER). Jeg spurte om å få etterkontroll ved to anledninger med ultralyd da jeg følte meg i veldig redusert form i lang tid etter MAen pluss hadde enda positiv test Gravid 1-2, men fikk total avslag på dette da de hadde jo sett at alt var i sin skjønneste orden da de skrev meg ut. Jeg hadde også gul/grønn utflod men hadde ingen snøring på at det var så unormalt alt det jeg opplevde. Jeg var uerfaren rett og slett.. Ca 1-2 mnd etter innleggelsen på sykehuset fikk jeg brått intense mensensmerter. Jeg tok en ibux 400mg og gikk inn på badet for å ta på bind. Plutselig begynte det å fosse blod ut fra underlivet så jeg stillet meg i dusjen. På under et minutt fløt alle klærne i blod og spruten stod ut av underlivet av rødt og ferskt blod og masse blodkoagler. Heldigvis var jeg ikke alene hjemme og jeg ropte på min mann. Hadde ikke han kommet og holdt meg hadde jeg falt i bakken for det begynte og bli uklart rundt meg og jeg mistet styrken til å holde meg oppreist og fikk veldig svimmelhet. Vi dro til legevakten. Der hørte de på symptomer, tok blodtrykk, gav meg litt intravenøs væske og avgjorde at jeg sikkert hadde vært gravid eller noe og mistet og sendte meg hjem. Småblødningene fortsatte og vi hadde en planlagt sydenreise uker etter styrtblødningen. Under starten av dette oppholdet var vi så heldig at det fantes gynekologisk legevakt (Croatia) da jeg fikk krampetrekninger i livmor (slik du har ved rier bare annerledes) og veldig ømhet fra livmor og vedvarende småblødninger og følte meg generelt ikke som jeg skulle forventet. Der ble det konstatert at jeg enda hadde rester i livmor TRE MÅNEDER etter innleggelsen på sykehuset. Det var på 2,9cm og livmor var tydelig irritert. De ønsket ikke å risikere å ødelegge mine fremtidige muligheter til å få barn ved å ta utskraping og gav meg derfor hormonell behandling i form av Provera og Femar over ca 3uker (med badeforbud). Da vi kom tilbake til Norge fikk vi UL fordi vi hadde hatt behandling i utlandet for å sette diagnose på tilstanden pr den dags dato og livmorslimhinnen var tynn og fin og alt så bra ut. Blødniger, smerter o.l var også borte.2)Jeg ble påvist gravid for andre gang uker etter avsluttet behandling med Provera og Femar og tenkte at nå måtte vel alt gå bra. Første graviditet hadde vært så dramatisk rundt avrundingen av slutten at dette enda hang igjen. Vi klarte ikke helt å glede oss siden vi enda var i sorg og slet rett og slett med å leve i dette svangerskapet og ikke det som nettopp var avsluttet. Dessverre endte også dette galt ca rundt samme tid som sist og ble oppdaget ca ved uke 11. Vi fikk også nå cytotec behandling på sykehus. Jeg spurte ettertrykkelig flere ganger om de var sikker på at det var HELT tomt for rester og det sa de at joda det er helt tomt. Så var det disse evige småblødningene da.. Etter 4uker med samme småblødninger begynte jeg å mistenke for at det nok en gang kunne ta en dramatisk vending og jeg krevde UL av livmor. Denne gangen ble jeg heldigvis hørt og det var MYE rester igjen i livmoren. Kanskje blødningene i livmoren ikke hadde opphørt det er ikke godt å si men mye rester fant de iallfall. Jeg fikk innleggelse med utskraping og kroppen stabiliserte seg momentant etter utskrapingen på lik linje med en vanlig menstruasjons syklus.3) Så prøvde vi igjen.Det gikk den ene prøveperioden etter den andre uten at noe skjedde. Vi var så glade. Dessverre oppdaget jeg rundt uke 8+5 sterke smerter i magen på jobb men reagerte ikke.. 6dager senere kom det små blødninger og vi fikk time hos legen det ble konstantert lukket livmorhals men truende abort. Dagen etter ved 9+5 så aborterte vi hjemme. Siden vi hadde fått time på sykehusets gynekologiske avdeling valgte vi å gå på den for å da kunne høre om det var rester og slikt. Så det gjorde vi. Fosteret var ute med det var pågående blødning inni livmoren og rester. Vi fikk time for utskraping på grunnlag av historikk og lå på sykehuset store deler av lørdag og søndag i påvente av ledig tid til å gjennomføre utskrapingen, da dette ikke var betraktet som hastesak og som jeg selvfølgelig er enig i, anestesiteamet måtte prioriteres ved livstruende kriser og slikt. Etter utskraping stabiliserte kroppen seg med en gang som på lik linje med en vanlig menstruasjonssyklus.Med andre ord CYTOTEC fungerer RÆVA her! Anonymkode: 5481c...97d HERREGUD! Alt du har gått igjennom!💔stakkars deg, virkelig. Hvordan har du det nå? Og jeg som synest så synd i meg selv, du har virkelig gjennomgått. Stor klem til deg!❤️ Jeg fikk komme til sykehuset på mandag på en ul, for jeg klagde på vondt i magen og var rett for rester. De var veldig greie og lot meg komme inn, men når de kikket på skjermen kunne de se noe midt i livmoren og trodde det var litt rester men Lt for lite til å ta utskraping. Så jeg fikk en antibiotikakur sånn tilfelle det skulle være en infeksjon på gang. Den har jeg gått på siden mandag og er mye bedre nå. Men jeg tenker jo, tenk om det var et befruktet egg som var på vei til å feste seg de såg på ul? Anonymkode: 0c7bf...aba
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: HERREGUD! Alt du har gått igjennom!💔stakkars deg, virkelig. Hvordan har du det nå? Og jeg som synest så synd i meg selv, du har virkelig gjennomgått. Stor klem til deg!❤️ Jeg fikk komme til sykehuset på mandag på en ul, for jeg klagde på vondt i magen og var rett for rester. De var veldig greie og lot meg komme inn, men når de kikket på skjermen kunne de se noe midt i livmoren og trodde det var litt rester men Lt for lite til å ta utskraping. Så jeg fikk en antibiotikakur sånn tilfelle det skulle være en infeksjon på gang. Den har jeg gått på siden mandag og er mye bedre nå. Men jeg tenker jo, tenk om det var et befruktet egg som var på vei til å feste seg de såg på ul? Anonymkode: 0c7bf...aba Nå er jeg gravid i uke 12+6 og venter på privat UL fordi jeg ikke tør glede meg 100% før jeg får vite om jeg faktisk har kommet forbi fullførte 12uker knirkefritt.. Anonymkode: 5481c...97d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: HERREGUD! Alt du har gått igjennom!💔stakkars deg, virkelig. Hvordan har du det nå? Og jeg som synest så synd i meg selv, du har virkelig gjennomgått. Stor klem til deg!❤️ Jeg fikk komme til sykehuset på mandag på en ul, for jeg klagde på vondt i magen og var rett for rester. De var veldig greie og lot meg komme inn, men når de kikket på skjermen kunne de se noe midt i livmoren og trodde det var litt rester men Lt for lite til å ta utskraping. Så jeg fikk en antibiotikakur sånn tilfelle det skulle være en infeksjon på gang. Den har jeg gått på siden mandag og er mye bedre nå. Men jeg tenker jo, tenk om det var et befruktet egg som var på vei til å feste seg de såg på ul? Anonymkode: 0c7bf...aba smerter i magen kan mye mulig være rester dessverre. Jeg håper iallfall du får kroppen fort på rett kjøl og ny EL snart så du kan få to blå som blir værende!! Anonymkode: 5481c...97d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg gravid i uke 12+6 og venter på privat UL fordi jeg ikke tør glede meg 100% før jeg får vite om jeg faktisk har kommet forbi fullførte 12uker knirkefritt.. Anonymkode: 5481c...97d Krysser det jeg har for at det endelig skal være din tur❤️🤞🏼 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: smerter i magen kan mye mulig være rester dessverre. Jeg håper iallfall du får kroppen fort på rett kjøl og ny EL snart så du kan få to blå som blir værende!! Anonymkode: 5481c...97d Ja,ikke sant.😞 håper jeg også❤️ Anonymkode: 0c7bf...aba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #11 Skrevet 1. desember 2018 Ts her. Jeg tok test iforgårs som fremdeles var svaaakt positiv. Tok en ny graviditetstest idag og nå var den sterkere😳 kan det være mulig da tro, å blitt gravid igjen? Og vi som ble gravide gjennom ivf forrige gang.. skal ta en ny på mandag å se om den er enda sterkere - om så er så går jeg til legen og tar hcg test hva tenker dere om dette?? Anonymkode: 0c7bf...aba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #12 Skrevet 1. desember 2018 Vi hadde prøvd i over to år og var overlykkelige da vi endelig lykkes. Men på il i uke 18 viste det seg at det var en MA. Ukjent hvor lenge fosteret hadde vært dødt, men siden kroppen tydeligvis ikke hadde tenkt å ordne pågå selv fikk jeg utskrapning samme dag. Den skuffelsen kan ikke beskrives. Fem uker senere ventet jeg fremdeles på at mensen skulle komme tilbake. Jeg sto og pratet med moren min om dette da jeg plutselig kastet opp på skoene hennes. - Du er gravid! sa hun. Jeg nektet å tro det, men fortsatte og være kvalm, så etter et par dager tok jeg en test som var positiv. Det viser seg at jeg ble gravid så tidlig som 2-3 uker etter utskrapning. Anonymkode: 1d094...ad7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #13 Skrevet 1. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde prøvd i over to år og var overlykkelige da vi endelig lykkes. Men på il i uke 18 viste det seg at det var en MA. Ukjent hvor lenge fosteret hadde vært dødt, men siden kroppen tydeligvis ikke hadde tenkt å ordne pågå selv fikk jeg utskrapning samme dag. Den skuffelsen kan ikke beskrives. Fem uker senere ventet jeg fremdeles på at mensen skulle komme tilbake. Jeg sto og pratet med moren min om dette da jeg plutselig kastet opp på skoene hennes. - Du er gravid! sa hun. Jeg nektet å tro det, men fortsatte og være kvalm, så etter et par dager tok jeg en test som var positiv. Det viser seg at jeg ble gravid så tidlig som 2-3 uker etter utskrapning. Anonymkode: 1d094...ad7 Først; trist at du mistet💔jeg vet nøyaktig hvordan den skuffelsen er når de oppdaget det på ul. Så utrolig fantstisk at du ble gravid igjen etterpå! Jeg håper så enormt at det kanskje skjer med meg nå også! Jeg har egentlig liten tro, men det du skrev her gav meg litt mer tro og håp! Vi har prøvd i 3 år så ingenting i hele verden hadde gjort meg mer lykkelig om det skulle vise seg at jeg faktisk er blitt gravid på nytt Anonymkode: 0c7bf...aba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #14 Skrevet 1. desember 2018 Sånn ser testene ut. Den øverste er blitt ødelagt av å ligge så lenge(ble tatt for tre dager siden.) men viste en svaaak strek. den midterste har jeg demontert dekselet av og er en annen sort enn de andre. Den ble tatt iforgårs. den nederste ble tatt idag. Synest jo den er tydeligere enn de andre. Burde den ikke være svakere egentlig? Anonymkode: 0c7bf...aba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #15 Skrevet 1. desember 2018 Ingen tanker om dette? Anonymkode: 0c7bf...aba
Lillyvally Skrevet 1. desember 2018 #16 Skrevet 1. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn ser testene ut. Den øverste er blitt ødelagt av å ligge så lenge(ble tatt for tre dager siden.) men viste en svaaak strek. den midterste har jeg demontert dekselet av og er en annen sort enn de andre. Den ble tatt iforgårs. den nederste ble tatt idag. Synest jo den er tydeligere enn de andre. Burde den ikke være svakere egentlig? Anonymkode: 0c7bf...aba Enig med deg, den fra i dag ser sterkere ut. Jeg hadde MA i februar, blødde ca to uker og hadde EL litt i underkant av tre uker etterpå. Ta en ny test i morgen, hvor lenge siden er det du tror du hadde EL?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #17 Skrevet 1. desember 2018 57 minutter siden, Lillyvally skrev: Enig med deg, den fra i dag ser sterkere ut. Jeg hadde MA i februar, blødde ca to uker og hadde EL litt i underkant av tre uker etterpå. Ta en ny test i morgen, hvor lenge siden er det du tror du hadde EL? Jeg begynte å ta eggløsningstester en uke etter cytotec tablettene ble tatt(altså MAen) og de var positive 8 dager på rad😳helt sikkert for jeg hadde høy hcg i kroppen🤷🏽♀️. Synest det er merkelig uansett. Tenkte å ta en ny tirsdag kanskje, håååper den er sterkere😳. Grunnen til st jeg skriver her er et håp om at noen skal kjenne seg igjen Anonymkode: 0c7bf...aba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #18 Skrevet 1. desember 2018 Tror kanskje jeg hadde EL for litt over en uke siden Anonymkode: 0c7bf...aba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå