Gå til innhold

Venn blir deprimert og sjalu når jeg ikke gir henne oppmerksomhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er god venn med henne men hver gang jeg plutselig ikke prater med henne så mye iløpet av en skoledag og heller prater med andre venner kan hun plutselig bli helt deppa og nummen resten av dagen. 

Hvis jeg er med henne hele dagen, er hun ofte i godt humør. 

Jeg sliter med å sende henne snaps der jeg er med andre venner fordi at blir hun ofte smågretten eller sjalu på at jeg gjør ting uten henne likevel om hun ikke har mulighet til å komme. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Vil være venn med henne men føler konstant jeg må tenke på hva jeg gjør fordi jeg føler hvis jeg gjør noe hun ikke liker , blir hun deprimert. Hvordan skal jeg fortelle henne at jeg trenger "space" på en fin måte? 

Anonymkode: 2de50...165

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal leve livet ditt for deg, ikke henne. Du skal ha så mange venner du vil, og du skal fylle livet ditt med alle de beste folka du vet om, uten å ha dårlig samvittighet. Hvis hun ikke kan innrette seg, så er det hennes problem, ikke ditt, og du er ikke slem, eller en dårlig venn av den grunn. Bare si det rett ut, . Si at du liker henne og at hun er en god venn, men at hun gjør det vanskelig for deg å være sosial med andre, fordi hun gir deg dårlig samvittighet, og det funker ikke. 

Så får hun velge selv om hun vil fortsette å være venner, eller om hun vil surmule alene. 

Skrevet
5 minutter siden, Merricat skrev:

Du skal leve livet ditt for deg, ikke henne. Du skal ha så mange venner du vil, og du skal fylle livet ditt med alle de beste folka du vet om, uten å ha dårlig samvittighet. Hvis hun ikke kan innrette seg, så er det hennes problem, ikke ditt, og du er ikke slem, eller en dårlig venn av den grunn. Bare si det rett ut, . Si at du liker henne og at hun er en god venn, men at hun gjør det vanskelig for deg å være sosial med andre, fordi hun gir deg dårlig samvittighet, og det funker ikke. 

Så får hun velge selv om hun vil fortsette å være venner, eller om hun vil surmule alene. 

ts her, hun er ekstremt deprimert nå. Bør jeg nevne det når hun er i det stadiet eller heller vente til hun er mer stabil?

Anonymkode: 2de50...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...