AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Til jul tenker jeg å kjøpe et nytt spisebord + stoler, men har ikke så mye tanker om hvilket bord jeg skal ha. Vil gjerne ha et lyst bord, men skjønner det blir en utfordring ettersom jeg har småbarn (2-6 år). Har sett på høyglanset bord da jeg tenker at disse er lettere å rengjøre. Har du noen erfaring med slike bord? Anonymkode: 96d73...2dd
gohege Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 Jeg tenker at jeg vill blitt smågal av å se alle fingermerkene og annet småsøl som blir synlige i lyset og/eller vaske over bordet x ganger daglig 😳 Fine og se på, men ikke så praktisk med andre ord 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #3 Skrevet 29. november 2018 Det er jo veldig pent. Men også veldig upraktiskt! Anonymkode: 5ce2b...e46
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Høyglans får masse fingermerker og fettmerker. Skjønner at du vil ha det fint, men kan du ikke heller kjøpe det bordet du tror du vil trives best med på sikt og legge på en eller annen slags voksduk så lenge ungene er små? Anonymkode: 6e2e6...486
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 Jeg har et bord i høyglans og det er malt slik for å fremheve at det er så spesielt. Det blir et blikkfang. Med mindre bordet er veldig spesielt og du ønsker fremheve det av den grunn, så ville jeg ikke valgt det. Det er som de andre sier, veldig synlig dersom det ikke er rent og et helt ordinært, høyglanset bord, forstår jeg meg ikke på... Anonymkode: 5e6c2...b20 1
Fanteria Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 Jeg har også bord i hvit høyglans. Ripene syns veldig godt. Hjelper heller ikke med små barnehender som lager hakk med gaffelen. Skal visst finnes poleringsvoks som skal fylle ripene. Jeg opplever også bordet som «hardt» i rommet. Om du velger med uttrekksplater vil det som med heltrebord bli en nyanseforskjell over tid. Jeg sliter ikke med fingeravtrykk og merker som et problem eller irritasjonsmoment.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #7 Skrevet 1. desember 2018 På 29.11.2018 den 15.57, gohege skrev: Jeg tenker at jeg vill blitt smågal av å se alle fingermerkene og annet småsøl som blir synlige i lyset og/eller vaske over bordet x ganger daglig 😳 Fine og se på, men ikke så praktisk med andre ord Jeg har litt støv på hjernen, så det gjør meg ingenting å vaske over bordet flere ganger i løpet av en dag 😄 Me det må da finnes noe en kan ha over bordet, plastduk eller noe som kan beskytte under måltider f.eks. På 29.11.2018 den 18.15, AnonymBruker skrev: Det er jo veldig pent. Men også veldig upraktiskt! Anonymkode: 5ce2b...e46 På 30.11.2018 den 14.14, AnonymBruker skrev: Høyglans får masse fingermerker og fettmerker. Skjønner at du vil ha det fint, men kan du ikke heller kjøpe det bordet du tror du vil trives best med på sikt og legge på en eller annen slags voksduk så lenge ungene er små? Anonymkode: 6e2e6...486 Jeg syns det virker praktisk med hvitglanset bord, lett å vaske/tørke over og blir ikke så lett hakkete som f.eks trebord? Anonymkode: 96d73...2dd
moroklompen Skrevet 1. desember 2018 #8 Skrevet 1. desember 2018 Vi har det og tørker bare lett over det etter bruk med tørkipapir pg syntes det er lettvint og greit og ikke minst, veldig fint 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #9 Skrevet 1. desember 2018 På 30.11.2018 den 18.20, AnonymBruker skrev: Jeg har et bord i høyglans og det er malt slik for å fremheve at det er så spesielt. Det blir et blikkfang. Med mindre bordet er veldig spesielt og du ønsker fremheve det av den grunn, så ville jeg ikke valgt det. Det er som de andre sier, veldig synlig dersom det ikke er rent og et helt ordinært, høyglanset bord, forstår jeg meg ikke på... Anonymkode: 5e6c2...b20 Jeg syns det er fint pga. av at det ser så ryddig, klassisk og rent ut, mye finere enn trebord. 20 timer siden, Fanteria skrev: Jeg har også bord i hvit høyglans. Ripene syns veldig godt. Hjelper heller ikke med små barnehender som lager hakk med gaffelen. Skal visst finnes poleringsvoks som skal fylle ripene. Jeg opplever også bordet som «hardt» i rommet. Om du velger med uttrekksplater vil det som med heltrebord bli en nyanseforskjell over tid. Jeg sliter ikke med fingeravtrykk og merker som et problem eller irritasjonsmoment. Så kjedelig at ripene at er veldig synlig. Hjemme hos oss har vi store vinduer slik at det slippes inn mye lys, og da blir det kanskje enda mer synlig? Har sett på bord i lang tid nå, og det er bare bord i høyglans som frister. Det ser så rent, pent og minimalistisk ut. Tenker også at trebord ikke nødvendig er så mye mer praktisk, det får jo også fort riper og blir fort "hakkete" og det gjelder nok spesielt hvite trebord - og spisebordet vil jeg gjerne ha i hvitt og da tenker jeg at det er mer praktisk med bord i hvit høyglans enn et hvitt trebord? Anonymkode: 96d73...2dd
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #10 Skrevet 1. desember 2018 2 minutter siden, moroklompen skrev: Vi har det og tørker bare lett over det etter bruk med tørkipapir pg syntes det er lettvint og greit og ikke minst, veldig fint 🙂 Ja, det virker lettvint, også er det kjempefint Hvor lenge har dere hatt bordet og hvordan beskytter dere det? Anonymkode: 96d73...2dd
moroklompen Skrevet 1. desember 2018 #11 Skrevet 1. desember 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det virker lettvint, også er det kjempefint Hvor lenge har dere hatt bordet og hvordan beskytter dere det? Anonymkode: 96d73...2dd Vi har hatt det i ett års tid. Gjør ikke stort mer for å beskytte det enn å bruke brikker til tallerkner/glass og tillater ikke lekser/tegning osv der.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #12 Skrevet 2. desember 2018 16 timer siden, moroklompen skrev: Vi har hatt det i ett års tid. Gjør ikke stort mer for å beskytte det enn å bruke brikker til tallerkner/glass og tillater ikke lekser/tegning osv der. Er nok lurt å ha brikker, ja! Har vært innom fagmøbler, bohus og skeidar, og ser at alle disse møbelforretniningene har bord i høyglans, men vet ikke hvilket jeg skal ha. Hvor har dere kjøpt bordet? Anonymkode: 96d73...2dd 1
moroklompen Skrevet 2. desember 2018 #13 Skrevet 2. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok lurt å ha brikker, ja! Har vært innom fagmøbler, bohus og skeidar, og ser at alle disse møbelforretniningene har bord i høyglans, men vet ikke hvilket jeg skal ha. Hvor har dere kjøpt bordet? Anonymkode: 96d73...2dd Vi kjøpte på www.trademax.no Bordet heter Ratliff og finnes i forskjellige lengder (alle bordene har også forlengelsesplate). De har også ett som heter Zion i høyblankt. De lengste er vel rundt 200 cm, vi kjøpte to stk for å få det langt nok.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #14 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, moroklompen skrev: Vi kjøpte på www.trademax.no Bordet heter Ratliff og finnes i forskjellige lengder (alle bordene har også forlengelsesplate). De har også ett som heter Zion i høyblankt. De lengste er vel rundt 200 cm, vi kjøpte to stk for å få det langt nok. Oi, det var et kjempefint bord! Vi må ha et nytt spisebord til jul, så tør ikke å bestille på nettet dersom det tar lang tid før vi før varen, men ellers ville jeg bestilt derifra, for det bordet var veldig fint og prisen var ikke så verst heller Anonymkode: 96d73...2dd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #15 Skrevet 2. desember 2018 Jeg jobbet i møbelforretning tidligere og kan fortelle deg at det er ingenting som blir mer ripete enn høyglans. Anonymkode: 44609...79d
moroklompen Skrevet 2. desember 2018 #16 Skrevet 2. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, det var et kjempefint bord! Vi må ha et nytt spisebord til jul, så tør ikke å bestille på nettet dersom det tar lang tid før vi før varen, men ellers ville jeg bestilt derifra, for det bordet var veldig fint og prisen var ikke så verst heller Anonymkode: 96d73...2dd Vi fikk varene under to uker etter at vi bestilte, de har dem på lager i Sverige 😀
Fanteria Skrevet 3. desember 2018 #17 Skrevet 3. desember 2018 På 1.12.2018 den 19.42, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er fint pga. av at det ser så ryddig, klassisk og rent ut, mye finere enn trebord. Så kjedelig at ripene at er veldig synlig. Hjemme hos oss har vi store vinduer slik at det slippes inn mye lys, og da blir det kanskje enda mer synlig? Har sett på bord i lang tid nå, og det er bare bord i høyglans som frister. Det ser så rent, pent og minimalistisk ut. Tenker også at trebord ikke nødvendig er så mye mer praktisk, det får jo også fort riper og blir fort "hakkete" og det gjelder nok spesielt hvite trebord - og spisebordet vil jeg gjerne ha i hvitt og da tenker jeg at det er mer praktisk med bord i hvit høyglans enn et hvitt trebord? Anonymkode: 96d73...2dd Jeg tror man vil se ripene både på høyglans og trehvite bord. Bordet vårt står ved et stort østvendt vindu. Mye dagslys. Du må ganske nærme før du legger merke til ripene. Opplever de ikke som sjenerende når vi sitter ved bordet heller. Nå har vi også hatt vårt i snart 10 år hvorav 4 av de med barn. Så jeg tenker at om det er hvit høyglans du vil ha, så går du for det 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå