Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var deres symptomer, eller hvordan oppdaget dere det? 

Jeg har i det siste hatt veldig vondt i korsryggen. Om jeg reiser meg opp, går inn og ut av bilen eller bøyer meg ned osv. Jeg vet ikke om det er normalt, eller om det er begynnelsen på noe?  Skal til jordmor på mandag.

Jeg er 24 uker på vei. 

Anonymkode: 5c75d...843

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg begynte det i korsryggen. Gikk etterhvert over til smerter i symfysen, og skarpe, sterke smerter i lysken.

Da var jeg ca i uke 15-16.

Anonymkode: 77fd9...e6a

Skrevet

Jeg fikk bare smerter nederst i ryggen, på hver side av halebeinet. 

Anonymkode: 74193...1e5

Skrevet

Fikk smerter i korsryggen. Så lengre nede bak i bekkenet før det også satte seg i symfysen.

Anonymkode: 6c008...f63

Skrevet

Typisk bekkenløsning ja. 

Anonymkode: 7a0c6...457

• 4 uker senere...
Skrevet

Oi oi oi oi oi. :overrasket:

Det sier knekk-knekk-knekk inni bekkenet hver gang jeg beveger beina, altså hoftene! :eeeh:

Er det starten på bekkenløsning (uke 17+0)?? 

Skrevet

Hos meg var det i korsryggen og halebeinet liksom og kjentes ut son hekseskudd når jeg gikk 

Skrevet

Jeg synes det er merkelig, jeg har hatt og har alle symptomene som nevnes her men både fysioterapeut og kiropraktor sa at det ikke var bekkenløsning som jordmor, lege og "alle andre" kalte det, og at det er blitt på folkemunne bekkenløsning når det egentlig er snakk om låsning, veldig stive muskler rundt bekken og/eller ligamentsmerter :klo: Spesielt når alle gravide har en form for naturlig bekkenløsning.

Behandlingen for disse ulike er såpass forskjellige, at jeg tenker dere må sjekke ut skikkelig hva som ligger bak før en går ut og sier at man har/andre har bekkenløsning.

Jeg trener etter et program og holder meg normalt aktiv, det hjelper litt men har tidvis mye smerter i korsrygg og mot sidene. Spesielt når jeg går, setter meg og reiser meg opp. Det er visstnok en real bekkenlåsning med stive muskler rundt bekkenet, og er vondt som fy. 

Anonymkode: 83c25...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...