T-Rex Skrevet 28. november 2018 #21 Skrevet 28. november 2018 Just now, Vox_populi said: Du kjenner personen og saka så godt at vi lesere burde feste lit til dine spådommer i den anledning? Hva med litt realitetsorientering, sier nå jeg. Kombinasjonen livserfaring og spåkule er bortimot uslåelig, i en slik sammenheng.
Drizzt Skrevet 28. november 2018 #22 Skrevet 28. november 2018 (endret) 4 timer siden, NordicViking skrev: Derfor identifiserer vi (navn på person)..... skriver Nordlys. De fleste andre medier gjør det samme. Er det en riktig avgjørelse? Så lenge denne personen nå er tiltalt, så mener jeg det er riktig å navngi ham. I alvorlige saker som denne er det helt greit. Det samme gjelder å avsløre opprinnelse og etnisitet av kriminelle (eller tiltalte) i andre alvorlige saker som mord, voldtekt, overfall, osv. Norsk media må slutte å omtale dem som ''norsk statsborger'' og ''nordmann'' når det er snakk om ikke-etnisk norske forbrytere og tiltalte. Siste tilfelle jeg husker er den norske statsborgeren, noen ganger kalt for nordmann, som er tiltalt (og jeg tror ble dømt) for folkemord i Rwanda. Hvilke nordmenn befant seg i Rwanda og drev med folkemord på den tiden? Ingen. Endret 28. november 2018 av Drizzt 1
vedsidenav Skrevet 28. november 2018 #23 Skrevet 28. november 2018 Hvorfor er det greit å navngi denne Høyre politikeren som "bare" er mistenkt, mens han som er tiltat for omfattende seksuell utnyttelse av barn og som aktor krever 21 års forvaring for, i Bergen. Bare blir omtalt som mann og AUF politiker ??? 2
Gjest Lily_88 Skrevet 28. november 2018 #24 Skrevet 28. november 2018 Synes ikke noe om å navngi mistenkte personer, uskyldig til det motsatte er bevist 😑 Man kan jo risikere å havne i gapestokk selv om at man er uskyldig...og hva har vi vanlige personer med dette å gjøre uansett?
jabx Skrevet 28. november 2018 #25 Skrevet 28. november 2018 6 timer siden, NordicViking skrev: Derfor identifiserer vi (navn på person)..... skriver Nordlys. De fleste andre medier gjør det samme. Er det en riktig avgjørelse? Så lenge denne personen nå er tiltalt, så mener jeg det er riktig å navngi ham. Hmm, enda en "asylelsker" som elsket asylanter litt mer enn han burde? Det begynner å bli et gjennomgangstema ved de som er ekstremt ivrige etter å hente inn fremmedkulturelle i hopetall...
JaVel Skrevet 28. november 2018 #26 Skrevet 28. november 2018 Er sterkt imot at de offentliggjorde navnet når han bare er tiltalt og ikke dømt. Jeg hadde aldri hørt om fyren før jeg så bilde av ham i dag. Tenker også på familien hans, regner med at han har barn, mest sannsynlig unge voksne, men allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå