AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #61 Skrevet 29. november 2018 15 minutter siden, Guidet Kvinne said: Det er jo helt vilt at en tobarnsfar med så små barn velger å avtjene førstegangstjeneste. Nevnte svoger hadde ikke noe valg. Anonymkode: a3b61...b08
Guidet Kvinne Skrevet 29. november 2018 #62 Skrevet 29. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nevnte svoger hadde ikke noe valg. Anonymkode: a3b61...b08 Men det har mannen til ts, og de fleste andre i samme situasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #63 Skrevet 29. november 2018 1 time siden, blåbærpike skrev: Kan være noen har sagt det før, men dere får støtte fra Forsvaret til å forsørge deg og barna når mannen er i førstegangstjeneste. https://forsvaret.no/karriere/forstegangstjeneste/goder-under-forstegongstenesta Ut fra det jeg kan se i linken vil dere få 12 189 kroner i måneden. Av det er 4689 for at han har samboer med felles barn, 5313 for første barn og 2187 for barn nummer to. Det vil kanskje gjøre det lettere å betale barnehageplass for den eldste? Søk nå, så får barnet kanskje plass fra januar av. Ja, men dette skal jo kompensere for tapt inntekt. Regner jo med at mannen har en jobb i dag mtp at ts er avhengig av overgangsstønad som er på 7500 i mnd. Det er vel forhåpentligvis ikke den eneste inntekten de har. Mannens bidrag på økonomien blir jo mest sannsynlig mye lavere i førstegangstjenesten enn det er nå. Anonymkode: 10bb4...bdf
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #64 Skrevet 29. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi dette var skremmende likt vår situasjon. Min samboer har også vært i forsvaret siden førstegangstjenesten og det er vel 12 år siden. Han har vært tre ganger i Afghanistan, på seg lengste nesten 1 år(inkludert 6 mnd opptrening i et annet land i Europa) men dette var før vi fikk felles barn. Jeg hadde et større barn fra før og da gikk det fint å være mye alene. Nå har vi en felles sammen og venter en til om noen mnd så han slipper heldigvis å reise ut disse årene hvor barna er små da han tok en del oppdrag før dette. Men er jo av og til bortreist på øvelser og oppdrag av kortere varighet(alt fra noen dager til max 4 uker). Å være i forsvaret er ikke bare en jobb men en livsstil. Enten så takler man det eller ikke. Anonymkode: 1b047...48d Hehe ja, det er en livsstil som familien må jobbe litt rundt. Men det er ikke noe å starte med når man allerede har en familie, hvis man ikke er villig til å legge hele familien på is i flere år.. En oppstartskarriære er ganske tidkrevende i forsvaret. Vi er heldige som har dem da, jeg ville ikke vært foruten selv om det er utfordrende til tider ❤️ Det var nok en stor del av gunnen til at jeg falt for han det også 😊 Men han hadde aldri fått begynne med det NÅ nei, hvis han ønsket en framtid med meg og barna.. Anonymkode: 10bb4...bdf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #65 Skrevet 30. november 2018 Her er vel ikke poenget at det er akkurat Forsvaret mannen skal til, men at Ts blir mye alene med to små barn. Rutiner er hjelpsomt. Hvis ikke dere bor i by med gåavstand/hyppig buss/trikk til butikk, bibliotek, lekeplass/park, kirken osv er det helt nødvendig med tilgang til bil. Babysang, mor/barn-trening, barseltreff, småbarnstund på bibliotek- slike ting er fint å ta med begge to på, og med et par slike avtaler/treffpunkt i uka hjelper det på å strukturere hverdagen uten at det blir stress. Lag faste avtaler med de du kan: spise middag hos mormor hver mandag? Farmor besøker dere hver tirsdag? Turvenninne med baby hver onsdag? Osv. Anonymkode: 350db...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #66 Skrevet 30. november 2018 18 hours ago, Guidet Kvinne said: Men det har mannen til ts, og de fleste andre i samme situasjon. Mange har. Men vil tro at dr fleste med barn er som min svoger og har blitt valgt ut pga av yrke. Anonymkode: a3b61...b08
Kittykat Skrevet 30. november 2018 #67 Skrevet 30. november 2018 (endret) Jeg har ikke vært i nøyaktig samme situasjon som deg, men mine barn gikk ikke i barnehage, Dog begynte de i en barnepark når de var 2 år, så gikk de i barneparken til de skulle begynne på skolen. Barneparken varte fra kl 10-14 hver dag. Ellers så gikk vi trilletur, på tur til lekeplass, gikk i åpen barnehage og gjorde på noe gøyt hjemme. Det dere kan gjøre nå som det er vinter, er jo å gå ut å ake, lage snømann, snøhule, snøballer og besøke julenissen på et kjøpesenter hvis det er i nærheten av dere. Og dere kan lage julepynt og pepperkaker. Ellers så kan dere male/fargelegge, gå trilletur til lekeplassen, åpen barnehage, dra på besøk til familie og venner, dra på lekeland, dra på badeland, dra til sjøen/stranden og se etter krabber/fisker, dra på tur i skogen, dra på piknik osv. Det er mye å gjøre, man må bare ha litt fantasi. Vi gjorde mye av dette når barna var små. Endret 30. november 2018 av Kittykat
Lattea Skrevet 30. november 2018 #68 Skrevet 30. november 2018 Herregud folkens - drit i å være så kritiske? Det å være alene med to så tette er sikkert slitsomt, men du må jo tilpasse deg barnas behov? Samsov, gå turer med de og skap rutiner. Man kan være lykkelig på 34 kvm. Prøv å skape et nettverk der du kan møte andre? Ev om det finnes andre i nærheten du kan bli kjent med? Et 17 mnd gammelt barn trenger ikke en lekeplass, de trenger frisk luft og blir kjent ved å bruke sansene sine. Vil si at denne lille på 17 mnd er super heldig som slipper å gå i barnehagen. Omsorg og trygge rutiner holder massevis og er det viktigste. Pedagogikkens egenskaper er mer viktig etterhvert. Finn en trillevenninne og nyt dagene. Vips er mannen tilbake 🙂
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #69 Skrevet 30. november 2018 22 minutter siden, Lattea skrev: Herregud folkens - drit i å være så kritiske? Det å være alene med to så tette er sikkert slitsomt, men du må jo tilpasse deg barnas behov? Samsov, gå turer med de og skap rutiner. Man kan være lykkelig på 34 kvm. Prøv å skape et nettverk der du kan møte andre? Ev om det finnes andre i nærheten du kan bli kjent med? Et 17 mnd gammelt barn trenger ikke en lekeplass, de trenger frisk luft og blir kjent ved å bruke sansene sine. Vil si at denne lille på 17 mnd er super heldig som slipper å gå i barnehagen. Omsorg og trygge rutiner holder massevis og er det viktigste. Pedagogikkens egenskaper er mer viktig etterhvert. Finn en trillevenninne og nyt dagene. Vips er mannen tilbake 🙂 Nei, mannen er ikke vips tilbake om han ønsker seg karriære i forsvaret 😛 tro du meg! Anonymkode: 10bb4...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå