Gå til innhold

Alene med to barn når mannen drar i Forsvaret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leilighet på 34 kvadrat og kommer til å være mye alene me to små barn når mannen drar i førstegangstjeneste. Hvordan klare det psykisk? Hvordan få tiden til å gå? Noen tips? Ingen av barna har barnehageplass..

Skrevet

Dra til lekeland/ lekeplass? Mormor / farmor? 

Anonymkode: 9ddc7...941

Skrevet

Blir bedre, siden du får bedre plass.

Anonymkode: 7bedb...c44

• Liker 5
Skrevet

Er man ikke 18 år når man drar i førstegangstjeneste?

Anonymkode: c561a...3a4

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra til lekeland/ lekeplass? Mormor / farmor? 

Av og til, ja:) Men de har jo selv en hverdag, jobber osv. Er jo iskaldt ute og ammer han yngste.. Lekeland er ikke i nærheten og i tillegg blir det jo dyrt og dra dit ofte 😕

Skrevet

Hvorfor har ikke barna bhgplass? Hadde sjekket mulighetene for åpen barnehage der du bor. Det reddet vårt år hjemme, der treffer du andre mødre, du får ett lite avbrekk i hverdagen, og barna får møte andre barn og voksne. 

Rutiner, rutiner og rutiner er og viktig. 

Jeg har vært mye alene med mine, siden mannen har reisejobb, og er ofte vekk 12-14dager i slengen. Det hjelper å ha gode rutiner på ting, holde legging osv, sånn at man får egentid, samtidig så finner vi på en del på dagen. 

Anonymkode: da8b9...65d

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, mammaemma skrev:

Av og til, ja:) Men de har jo selv en hverdag, jobber osv. Er jo iskaldt ute og ammer han yngste.. Lekeland er ikke i nærheten og i tillegg blir det jo dyrt og dra dit ofte 😕

Ah skjønner 😏 hva med juleverksted i form av å lage ønskeliste og tegninger? Pluss en liten filmstund? Evt baking? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har ikke barna bhgplass? Hadde sjekket mulighetene for åpen barnehage der du bor. Det reddet vårt år hjemme, der treffer du andre mødre, du får ett lite avbrekk i hverdagen, og barna får møte andre barn og voksne. 

Rutiner, rutiner og rutiner er og viktig. 

Jeg har vært mye alene med mine, siden mannen har reisejobb, og er ofte vekk 12-14dager i slengen. Det hjelper å ha gode rutiner på ting, holde legging osv, sånn at man får egentid, samtidig så finner vi på en del på dagen. 

Anonymkode: da8b9...65d

Er avhengig av pengene jeg får i kontantstøtte:/ Er ikke åpen barnehage her. Takk for de andre tipsene:)

Skrevet
6 minutter siden, mammaemma skrev:

Er avhengig av pengene jeg får i kontantstøtte:/ Er ikke åpen barnehage her. Takk for de andre tipsene:)

Du tenker ikke på at barna dine er avhengig av å sosialiseres med andre barn da? 

Anonymkode: cb012...8ba

• Liker 30
Skrevet

Hvor gammel er barna?

Anonymkode: bcdc7...c69

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er barna?

4 mnd og 17 mnd 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker ikke på at barna dine er avhengig av å sosialiseres med andre barn da? 

Anonymkode: cb012...8ba

De begynner i barnehage i August:)

Skrevet
1 minutt siden, mammaemma said:

4 mnd og 17 mnd 

Oi, det var tett. Har du ikke mulighet for å få barnehageplass til den eldste?

Skrevet

Heng opp lapp på helsestasjonen og nærbutikken. Kanskje flere savner noe å gjøre på dagtid med ungene. Ellers er det fint å spise middag sammen med andre, gå på babytreff på Frelsesarmeen. 

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det var tett. Har du ikke mulighet for å få barnehageplass til den eldste?

Det kan hende. Men da har jeg ikke mulighet til å ha han i barnehage mer enn 2-3 x i uken

Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Duff skrev:

Heng opp lapp på helsestasjonen og nærbutikken. Kanskje flere savner noe å gjøre på dagtid med ungene. Ellers er det fint å spise middag sammen med andre, gå på babytreff på Frelsesarmeen. 

Tusen takk for tips:)

Skrevet

Kirken arrangerer ofte babysang. :)

Til eldste, gjem leker i ukesvis i slengen. Pass noe vekk i en pose, ta frem og pakk bort noe annet. Da blir det som nytt! 

Anonymkode: 13068...345

• Liker 4
Skrevet

egoistisk av faren spør du meg. Men gjorde det nettop slutt med min for samme grunn (At han er i forsvaret å ikke vil skifte jobb)

Skrevet
1 minutt siden, vivale skrev:

egoistisk av faren spør du meg. Men gjorde det nettop slutt med min for samme grunn (At han er i forsvaret å ikke vil skifte jobb)

Det hjalp sikkert med å gi dere mer tid sammen 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hjalp sikkert med å gi dere mer tid sammen 

haha. Nei altså han gjorde det kjempe enkelt for meg siden han sa han ville skifte jobb i flere måneder men søkte ikke på en eneste en, + andre ting selvfølgelig. Jeg har det helt fint :) Har ikke vært lei meg siden jeg allerede såg på meg selv som en alene mamma siden fødselen. Noen takler det, andre ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...