Gå til innhold

Sove ute i minusgrader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ei jente på 2 år som er forskjølet sove ute når det er 0 grader? Hun hoster og det renner fra nesa. Ønsker helst at hun skal bli fort frisk, for hun skal feire bursdagen sin på søndag 😄

Anonymkode: f695f...bba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan hun så lenge dere passer på at hun ikke fryser, og at hun ligger mest mulig i le for evt. Vind 

Anonymkode: d85d6...421

Skrevet

Takk for svar :) Jeg la henne ute nå nettopp. Sovnet raskt :)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ei jente på 2 år som er forskjølet sove ute når det er 0 grader? Hun hoster og det renner fra nesa. Ønsker helst at hun skal bli fort frisk, for hun skal feire bursdagen sin på søndag 😄

Du legger ikke et sykt barn ut for å sove. Har du ikke seng, inne? 

Selv ikke ved 10 pluss legger du syke barn ut.

Anonymkode: 423ef...8f4

• Liker 3
Skrevet

Hun nekter å sove inne :( Hun hoster bare litt, og hun har ingen feber. Jeg har pakket henne godt inn. Blir det bare verre hvis hun sove ute?

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun nekter å sove inne :( Hun hoster bare litt, og hun har ingen feber. Jeg har pakket henne godt inn. Blir det bare verre hvis hun sove ute?

Hun kan få lungebetennelse

Anonymkode: 0b6f9...8a0

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig talt. En 2-åring kan ikke bestemme. Du er den voksne og det er ditt ansvar å ta gode valg for ungen.

Anonymkode: 30fe4...6ad

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet ikke med unger, men selv om jeg foretrekker et kjølig soverom, merker jeg at en forkjølelse gir seg raskere om jeg sover i et oppvarmet rom. På tross av at jeg ikke fryser i det hele tatt i et kjølig rom. Det er vel noe med den kalde luften som pustes inn. Kanskje dette er forskjellig fra person til person.

Anonymkode: d1d68...634

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan få lungebetennelse

Nei, hun kan ikke få lungebetennelse av å sove ute. Dette snakket vi med både fastlege og barnelege om da vår eldste var liten. Han er astma barn og blir fort tett i luftveiene. De avkreftet at det er tilfelle. Barn har sovet ute i alle år. Jeg sov ute fra jeg var nyfødt, født på vinteren. Aldri hatt en lungebetennele, ei heller vår minste datter, hun sover ute u all slags vær, forkjølet eller ei..

• Liker 2
Skrevet

Wtf ta den stakkars ungen inn!! 

Anonymkode: d69aa...017

Skrevet

For en gjeng med hysteriske mennesker.

Har hatt mine å sove ute selv om de er forkjølet. De må forsåvidt dra både på skole og i barnehage når de er forkjølet, så lenge de ikke har feber.

Anonymkode: b6eb2...0ea

• Liker 4
Skrevet

Så lenge ungen er god og varm og ikke har trekken rett i ansiktet er det ikke noe problem. Ingen unger som dør av frisk luft.

Anonymkode: ad812...f02

• Liker 1
Skrevet

Google it! Flere leger sier at det er helt greit at barn med forkjølelse sover ute. 

Om de har feber blir saken en annen. 

Anonymkode: 80af7...964

Skrevet
2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Nei, hun kan ikke få lungebetennelse av å sove ute. Dette snakket vi med både fastlege og barnelege om da vår eldste var liten. Han er astma barn og blir fort tett i luftveiene. De avkreftet at det er tilfelle. Barn har sovet ute i alle år. Jeg sov ute fra jeg var nyfødt, født på vinteren. Aldri hatt en lungebetennele, ei heller vår minste datter, hun sover ute u all slags vær, forkjølet eller ei..

Jeg fikk lungebetennelse som liten da jeg hadde gått ut tynnkledd om vinteren for å leke med en venninne mens jeg var forkjølet.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lungebetennelse som liten da jeg hadde gått ut tynnkledd om vinteren for å leke med en venninne mens jeg var forkjølet.

Det er jo noe helt annet. Et barn som sover ute har gjerne på seg ulltøy, lue og votter og sover i pose. Ihvertfall er de ikke tynn kledd. 

Anonymkode: b77b1...0a0

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg fikk det av å flytte til Oslo på våren. To ganger til og med, pga eksos kroppen ikke var vant til. 

Hva har det med saken å gjør? 

Anonymkode: 80af7...964

• Liker 2
Skrevet

Kjør på! Mine nekter å sove inne,og det går bra så fremst de ikke har feber.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe helt annet. Barn som sover ute sover gjerne med tykk lue, votter, sokker, ull under og tykk ull pluss tykk voksipose. 

• Liker 1
Skrevet

Tenker det er viktig med nok søvn når man er syk jeg

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle det være synd på barn som sover ute? :klo: For mange er det den letteste måten å sovne på, om det er det de er vant til, og så lenge de ikke er kalde, ser jeg ikke problemet. Barna mine har aldri vært kalde ved utesoving. Men de må jo ha en god vognpose, nok ullklær osv. Så lenge det ikke er kaldere enn minus 10, ser jeg ikke problemet. Viktig å finne en måte å få syke barn til å sove på også, så de kan hente krefter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...