AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Ser at vi er mange sykepleiere her på forumet som vil vekk fra yrket og/eller har behov for å lufte frustrasjoner. Ofte kupper vi andres tråder som omhandler sykepleie, så tenkte vi kunne få vår egen tråd! Jeg kan begynne: Er i 30-årene, småbarnsmor. Angrer på yrkesvalget mitt av mange grunner, men hovedsakelig pga at jeg ikke er interessert nok eller liker alle arbeidsoppgavene så godt. Liker ikke stresset og alt ansvaret for andres liv som det kreves at jeg må ha. Er ikke så interessert i alle prosedyrene og helsen til pasientene, fælt å si det. Jeg bryr meg om pasientene og er veldig ansvarlig i jobben. Gjør så godt jeg kan, får alltid skryt fra sjef og kolleger, men jeg savner å brenne for det. Jeg føler det er altfor mange arbeidsoppgaver man skal gjennom og hodet er ofte helt tomt etter en dag på jobb, jeg får ikke mer inn, rett og slett. Jeg savner en mer «konsentrert» jobb, sykepleien favner for mye. Men, nå har jeg en ganske trivelig sykepleierjobb, etter mye om og men, prøving og feiling. Her skal jeg bli så lenge jeg er sykepleier, det er planen jeg holder meg til. Men jeg jobber ikke fullt, det makter jeg ikke. Jeg lengter etter å studere igjen, da jeg alltid har elsket skolen og det å studere. For mange år siden stod valget mellom bioingeniør og sykepleier, har angret så veldig på at jeg ikke ble bioingeniør i stedet. Og det er blitt til en sorg inni meg. Nå som tiden har gått og jeg har fått mer livserfaring, så tenker jeg på å omskolere meg etterhvert. Men vet ikke når jeg skal få sjansen til det. Flere som meg? Anonymkode: 653c8...302 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser at vi er mange sykepleiere her på forumet som vil vekk fra yrket og/eller har behov for å lufte frustrasjoner. Ofte kupper vi andres tråder som omhandler sykepleie, så tenkte vi kunne få vår egen tråd! Jeg kan begynne: Er i 30-årene, småbarnsmor. Angrer på yrkesvalget mitt av mange grunner, men hovedsakelig pga at jeg ikke er interessert nok eller liker alle arbeidsoppgavene så godt. Liker ikke stresset og alt ansvaret for andres liv som det kreves at jeg må ha. Er ikke så interessert i alle prosedyrene og helsen til pasientene, fælt å si det. Jeg bryr meg om pasientene og er veldig ansvarlig i jobben. Gjør så godt jeg kan, får alltid skryt fra sjef og kolleger, men jeg savner å brenne for det. Jeg føler det er altfor mange arbeidsoppgaver man skal gjennom og hodet er ofte helt tomt etter en dag på jobb, jeg får ikke mer inn, rett og slett. Jeg savner en mer «konsentrert» jobb, sykepleien favner for mye. Men, nå har jeg en ganske trivelig sykepleierjobb, etter mye om og men, prøving og feiling. Her skal jeg bli så lenge jeg er sykepleier, det er planen jeg holder meg til. Men jeg jobber ikke fullt, det makter jeg ikke. Jeg lengter etter å studere igjen, da jeg alltid har elsket skolen og det å studere. For mange år siden stod valget mellom bioingeniør og sykepleier, har angret så veldig på at jeg ikke ble bioingeniør i stedet. Og det er blitt til en sorg inni meg. Nå som tiden har gått og jeg har fått mer livserfaring, så tenker jeg på å omskolere meg etterhvert. Men vet ikke når jeg skal få sjansen til det. Flere som meg? Anonymkode: 653c8...302 Hei! så synd at du føler du har valgt feil utdanning, men sånn er det.. du er ikke den eneste som føler på det, det er bra du har funnet ut hva du vil i livet. Ingen vet hva en jobb innebærer før man har vært i den en god stund, og blir kjent med hvordan det faktisk er. du er jo fortsatt ung voksen og skal jobbe i mange år til, så hadde jeg vært deg hadde jeg startet omskolering så fort det passer egentlig. bioing. trenger noen spesifikke fag for å komme inn. hvis du ikke har disse, ville jeg meldt meg på sonans og starte undervisning i januar når vårsemesteret begynner, så du får disse i boks til du kan søke studier til våren 😊 Lykke til. Anonymkode: ee77e...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Jeg er en småbarnsmor på 33 som har sluttet som sykepleier. Begynte på bibliotekarstudiet i høst, men sluttet fordi det ikke var helt riktig studie likevel. Det var tungt å starte på et fulltidsstudie med to små barn, fikk ikke lest nok Nå skal jeg prøve å gjøre research for å finne ut om jeg vil videreutdanne meg eller begynne på et deltidsstudie istedet. Jeg fikk nok av turnuslivet og alt stresset i jobben min på sykehus. Det er ikke lett å kombinere dette med to små barn. Anonymkode: 87913...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en småbarnsmor på 33 som har sluttet som sykepleier. Begynte på bibliotekarstudiet i høst, men sluttet fordi det ikke var helt riktig studie likevel. Det var tungt å starte på et fulltidsstudie med to små barn, fikk ikke lest nok Nå skal jeg prøve å gjøre research for å finne ut om jeg vil videreutdanne meg eller begynne på et deltidsstudie istedet. Jeg fikk nok av turnuslivet og alt stresset i jobben min på sykehus. Det er ikke lett å kombinere dette med to små barn. Anonymkode: 87913...ebd Hvilke andre ting kunne du tenke deg da, enn bibliotekar? Har kanskje noen tips til deltidsstudier ☺️ Anonymkode: ee77e...ea9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke andre ting kunne du tenke deg da, enn bibliotekar? Har kanskje noen tips til deltidsstudier ☺️ Anonymkode: ee77e...ea9 Er ikke helt sikker på hva jeg vil trives med, men har tenkt litt på sosionom/ barnevern. Barnehagelærer kunne kanskje også vært aktuelt. Må tenke nøye igjennom det. Det viktigste er at jeg jobber mest mulig på dagtid nå som barna er små. Anonymkode: 87913...ebd
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke helt sikker på hva jeg vil trives med, men har tenkt litt på sosionom/ barnevern. Barnehagelærer kunne kanskje også vært aktuelt. Må tenke nøye igjennom det. Det viktigste er at jeg jobber mest mulig på dagtid nå som barna er små. Anonymkode: 87913...ebd Saksbehandler som sosionom eller i barnevernet er jo fullt mulig. Da får du en 08-16 jobb 😊 begge disse studiene kan tas på deltid, men det vet du sikkert. når du jobbet som sykepleier, prøvde du å jobbe forskjellige steder da? Sånn at du føler du har prøvd alt? Har du tenkt på videreutdanning i admin/ledelse foreksempel? Anonymkode: ee77e...ea9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 Jeg er pasient på noe som heter søvnlaben. Der sitte det spesialsykepleiere som bare jobber med dette. Ikke direkte involvert i pasientstell og turnusarbeid, sitter bare dagtid på eget kontor. Sånne ting måtte vel være noe ? Renslig og greit, bare på dagtid. Bare synspunkter sett utenfra. Anonymkode: 5aaff...8f2 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! så synd at du føler du har valgt feil utdanning, men sånn er det.. du er ikke den eneste som føler på det, det er bra du har funnet ut hva du vil i livet. Ingen vet hva en jobb innebærer før man har vært i den en god stund, og blir kjent med hvordan det faktisk er. du er jo fortsatt ung voksen og skal jobbe i mange år til, så hadde jeg vært deg hadde jeg startet omskolering så fort det passer egentlig. bioing. trenger noen spesifikke fag for å komme inn. hvis du ikke har disse, ville jeg meldt meg på sonans og starte undervisning i januar når vårsemesteret begynner, så du får disse i boks til du kan søke studier til våren 😊 Lykke til. Anonymkode: ee77e...ea9 Takk for det😊 har realfagene i boks allerede, hadde det og på den tiden. Noe som gjør det hele litt bitrere faktisk. Det som stopper meg fra å bli bioingeniør nå er at jeg har bosatt meg langt fra sykehus, så det blir for lang pendling. Har prøvd å pendle til sykehus som sykepleier og måtte gi meg med det etter noen år. Bosatte meg her for lenge siden med familien så kan ikke bare flytte av gårde med unger heller.. I tillegg så er økonomien et problem, for jeg er avhengig av å jobbe deltid utenom, så jeg må studere noe hvor det er mulig, og hvor det ikke er så mye obligatorisk hele tiden. Så det må være noe hvor jeg kan få jobb utenom bysentrum og sykehus🙂 Enn så lenge så blir dessverre bioingeniør uaktuelt for meg, må bare innse det. Må i så fall vente noen år til ungene er store og ikke må påpasses i heimen etter skole osv. Men jeg tenker og på annen type ingeniør, farmasi. Tom tenkt på juss og it/arkivering. Liker både samfunnsvitenskap og naturfag så ikke helt enkelt å kombinere dette🙂 Anonymkode: 653c8...302
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en småbarnsmor på 33 som har sluttet som sykepleier. Begynte på bibliotekarstudiet i høst, men sluttet fordi det ikke var helt riktig studie likevel. Det var tungt å starte på et fulltidsstudie med to små barn, fikk ikke lest nok Nå skal jeg prøve å gjøre research for å finne ut om jeg vil videreutdanne meg eller begynne på et deltidsstudie istedet. Jeg fikk nok av turnuslivet og alt stresset i jobben min på sykehus. Det er ikke lett å kombinere dette med to små barn. Anonymkode: 87913...ebd Så dumt at dette ikke var noe for deg.🙁 men synes du er tøff som hoppet uti det og tok sjansen. Jeg har ikke turt det ennå for jeg er så redd for å ikke klare det. Nå har jeg prøvd så mange ulike jobber både som sykepleier og litt andre ting, så føler min kvote for prøving er så godt som oppbrukt. Føler at familien og mannen er lei av usikkerheten rundt min jobbsituasjon, så jeg bare må være stabil nå og vite hva jeg driver med.. for å si det sånn. Nå har jeg en jobb som fungerer greit så den klamrer jeg meg til, mens jeg må prøve å studere utenom. Har snakket om det i år og dag, så alle rundt meg er nok lei nå😛 kanskje 2019 blir det magiske året🙂 Anonymkode: 653c8...302
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er pasient på noe som heter søvnlaben. Der sitte det spesialsykepleiere som bare jobber med dette. Ikke direkte involvert i pasientstell og turnusarbeid, sitter bare dagtid på eget kontor. Sånne ting måtte vel være noe ? Renslig og greit, bare på dagtid. Bare synspunkter sett utenfra. Anonymkode: 5aaff...8f2 Takk for tips! Det høres ikke ut som noe jeg kunne tenke meg dessverre, og er nok ikke en lett jobb å få tipper jeg. Anonymkode: 653c8...302 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 Få deg jobb på Helgelandssykehuset, der satt 6 sykepleiere utenfor intensiven og prata om fritiden sin, med mobilene og bare vås i et lite rom knyttet til venterommet med døra åpen i hele 2 timer, mens pårørende til døende satt og hørte på det fjåseriet! Anonymkode: 58633...2e3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 Man kan vel jobbe på nav med bachelor? Anonymkode: 21e4b...e22 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Få deg jobb på Helgelandssykehuset, der satt 6 sykepleiere utenfor intensiven og prata om fritiden sin, med mobilene og bare vås i et lite rom knyttet til venterommet med døra åpen i hele 2 timer, mens pårørende til døende satt og hørte på det fjåseriet! Anonymkode: 58633...2e3 Huffameg, det synes jeg som sykepleier ikke noe om! Skjønner godt du reagerer på det! Men jeg er ikke interessert i å sitte på jobb som sykepleier å fjase, jeg vil ha en faglig interessant jobb hvor jeg må bryne meg og gjøre mitt beste. Nå gjør jeg så godt jeg kan på min nåværende jobb, men som sagt, jeg vil omskolere meg til noe annet!🙂 Anonymkode: 653c8...302 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 Du kan jo sjekke mulighetten for videreutanning og se om det kan gi deg en bedre arbeidshverdag? Jeg har tatt videreutdanning og kan velge mellom både dagjobber og turnusjobber etter ønske. Jobbet først kun dag fordi jeg var drittlei turnus, men bare dag var faktisk ikke det helt store det heller, så nå har jeg 2-3 seinvakter i mnd, og det passer meg supert. Anonymkode: a9777...8ab
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #15 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo sjekke mulighetten for videreutanning og se om det kan gi deg en bedre arbeidshverdag? Jeg har tatt videreutdanning og kan velge mellom både dagjobber og turnusjobber etter ønske. Jobbet først kun dag fordi jeg var drittlei turnus, men bare dag var faktisk ikke det helt store det heller, så nå har jeg 2-3 seinvakter i mnd, og det passer meg supert. Anonymkode: a9777...8ab Ja jeg tenker på det også. Hvilken videreutdanning er det du har tatt? Har et uforløst ønske om å studere mer. Gjør meg ingenting å måtte jobbe noen senvakter, så lenge det ikke er full turnus og fullt kjør. Anonymkode: 653c8...302
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #16 Skrevet 28. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan vel jobbe på nav med bachelor? Anonymkode: 21e4b...e22 Jo jeg kan det, men jeg kjenner flere som jobber på nav og vet ikke helt om det er noe jeg vil.. Det virker ganske tungt psykisk. Og så har jeg veldig lyst til å studere mer, enten omskolere meg eller master innenfor noe beslektet. Anonymkode: 653c8...302
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #17 Skrevet 28. november 2018 Hei Ts! Jeg er i samme situasjon. Mangler lidenskap for jobben min som sykepleier. Har jobbet noen år nå, tre forskjellige steder/avdelinger som sykepleier. Før jeg var ferdig spl jobbet jeg flere steder som assistent. Jeg vet at splyrket ikke er noe jeg trives med. Eller Dvs jeg syns arbeidsoppgavene er kjedelige. Er i mammaperm nå, gruer meg til å gå tilbake til jobb og turnus. Jeg tenker hver dag på å omskolere meg, men sliter med å finne ut hvilken retning jeg skal gå. Du er heldig som vet du vil bli bioing. Det tar jo «bare» tre år, det går fort. Jeg syns du skal søke til høsten:) jeg står mellom å ta en master i noe administrativt eller å begynne på noe helt nytt. For noen av de bachelorene jeg har sett på trenger jeg R1 matte. Meldte meg opp til dette i fjor men tok ikke eksamen fordi jeg hadde ikke lest nok (hadde hyperemesis og orket ikke tanken på å være «foroverbøyd» over bøker). Alle de andre realfagene har jeg. Får få ut fingern og melde meg opp på nytt til sommeren. Anonymkode: eb72b...78d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #18 Skrevet 28. november 2018 Jeg har videreutdannet meg, og er sykepleier. Trives veldig godt. Variert hverdag, slipper turnus, jobber selvstendig og legger opp min egen hverdag. Hva med å jobbe som sykepleier på laboratorium på legesenter, du som ønsket å bli bioingeniør? Også dagjobb, og der jeg jobbet, gjorde spl og bioingeniør akkurat de samme oppgavene. Anonymkode: 12107...eab
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har videreutdannet meg, og er sykepleier. Trives veldig godt. Variert hverdag, slipper turnus, jobber selvstendig og legger opp min egen hverdag. Hva med å jobbe som sykepleier på laboratorium på legesenter, du som ønsket å bli bioingeniør? Også dagjobb, og der jeg jobbet, gjorde spl og bioingeniør akkurat de samme oppgavene. Anonymkode: 12107...eab Mente at jeg er helsesøster 😂 Anonymkode: 12107...eab
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #20 Skrevet 28. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Ts! Jeg er i samme situasjon. Mangler lidenskap for jobben min som sykepleier. Har jobbet noen år nå, tre forskjellige steder/avdelinger som sykepleier. Før jeg var ferdig spl jobbet jeg flere steder som assistent. Jeg vet at splyrket ikke er noe jeg trives med. Eller Dvs jeg syns arbeidsoppgavene er kjedelige. Er i mammaperm nå, gruer meg til å gå tilbake til jobb og turnus. Jeg tenker hver dag på å omskolere meg, men sliter med å finne ut hvilken retning jeg skal gå. Du er heldig som vet du vil bli bioing. Det tar jo «bare» tre år, det går fort. Jeg syns du skal søke til høsten:) jeg står mellom å ta en master i noe administrativt eller å begynne på noe helt nytt. For noen av de bachelorene jeg har sett på trenger jeg R1 matte. Meldte meg opp til dette i fjor men tok ikke eksamen fordi jeg hadde ikke lest nok (hadde hyperemesis og orket ikke tanken på å være «foroverbøyd» over bøker). Alle de andre realfagene har jeg. Får få ut fingern og melde meg opp på nytt til sommeren. Anonymkode: eb72b...78d Takk for svar, høres ut som vi er litt i samme situasjon ja! Jeg svarte litt lenger nede at jeg ikke kan bli bioingeniør nå pga endel faktorer som økonomi og pendling til sykehus, så jeg er redd det toget har gått for nå😕 men jeg prøver å se på andre muligheter som har litt mer fleksible studier og ikke bare jobb på sykehus. Hva slags bachelorer har du sett på? Jeg har noen realfag, 2 mx, 2 fy og 2 kjemi, (som det het før) men ikke tredje-klasse realfag. Men hadde jeg vært ung, fri og frank så hadde jeg tatt bioingeniør ja! Anonymkode: 653c8...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå