Gå til innhold

Folk som bare forlater kattungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker folk på når de setter fra seg en pappeske med kattunger, for så å ikke returnere?

Anonymkode: 3b388...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker folk? Det er ganske åpenlyst i alle medier at folk tenker «den personen skulle vært kastrert med en rusten sauesaks» å jeg sier meg enig 

Anonymkode: 5074a...2b4

Skrevet

Folk tenker at det er en billig måte bli kvitt det som for dem er verdiløse dyr. 
Alle organisasjoner har sprengt kapasitet og kan ikke ta imot friske kattunger fra folk som ikke får gitt dem bort, så da er det billigere å dumpe dem i en pappeske enn å avlive hos veterinær. 
Det er ofte vanskelig finne ut hvem som har dumpet kattungene, dermed er det organisasjoner og politi som må bruke penger og ressurser på det, sjansen for straff er lav, derav billig og rask løsning for de som dumper... 
På samme måte kaster folk søppel i store mengder i skogholt og andre steder hvor sjansene for å bli oppdaget er liten, mye billigere enn å kaste på søppelfyllinger. 

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Folk tenker at det er en billig måte bli kvitt det som for dem er verdiløse dyr. 
Alle organisasjoner har sprengt kapasitet og kan ikke ta imot friske kattunger fra folk som ikke får gitt dem bort, så da er det billigere å dumpe dem i en pappeske enn å avlive hos veterinær. 
Det er ofte vanskelig finne ut hvem som har dumpet kattungene, dermed er det organisasjoner og politi som må bruke penger og ressurser på det, sjansen for straff er lav, derav billig og rask løsning for de som dumper... 
På samme måte kaster folk søppel i store mengder i skogholt og andre steder hvor sjansene for å bli oppdaget er liten, mye billigere enn å kaste på søppelfyllinger. 

Er de for feige til å avlive de selv da? Det må jo være bedre enn at kattungene sulter/fryser ihjel.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er de for feige til å avlive de selv da? Det må jo være bedre enn at kattungene sulter/fryser ihjel.

Tydeligvis. Null empati og null baller. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel omtrent samme type mennesker som vil avlive en voksen katt fordi de vil reise på ferie og ha mer frihet, som i den andre tråden her. I tillegg til at de ikke vil bruke penger på avliving.

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Når dem settes ut i pappesker blir pusene som oftest funnet og reddet, heldigvis. 
Dem får da også i stor grad nye hjem, og dermed kan den som dumpet kattungene sette seg i godsofaen uten å ha katteliv på samvittigheten, og har også spart seg for mye arbeid og penger... 
Det er jo bare kattunger, hvorfor skal dem gidde ta seg bryet med å avlive? 
Om dem ikke gidder ta seg råd til å kastrere katten sin engang, så gidder dem jo selvfølgelig ikke bruke tid og krefter på avliving? 
Avlive dem selv eller hos veterinær kalles jo å ta ansvar for dyrene sine, dette er mennesker som mener dyret ikke har noen verdi og dermed ikke er noe man trenger ta ansvar for. 
Kattungene har samme verdi for dem som søppel, og hva gjør man med søppel, jo man kaster det ute og venter på at andre henter det og rydder opp... 

De få som blir tatt, får jo sjelden en bot som er høyere enn hva det ville kostet avlive pusene, så for disse menneskene er det jo absolutt verdt sjansen. 

Skrevet

De har ikke særlig medfølelse med dyr og lever seg ikke inn i frykten og hjelpløsheten deres.

Det er litt som de fleste ikke har medfølelse med for eks griser og lever seg inn i hvordan livet deres inne i et mørkt fjøs på betonggulv, for så å å føle frykt og smerte når de blir gasset er

Mennesker er ikke så gode på å føle medfølelse, verken med hverandre eller dyr. Det må ofte læres. Og mange lærer ikke føle medfølelse med katter, enda færre lærer medfølelse med de dyrene de legger på tallerkene sine hver dag

Anonymkode: db639...7ed

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mennesker er ikke så gode på å føle medfølelse, verken med hverandre eller dyr. Det må ofte læres. Og mange lærer ikke føle medfølelse med katter, enda færre lærer medfølelse med de dyrene de legger på tallerkene sine hver dag

Mulig at de som er rene konsumenter ikke tenker over hvor biffen kommer fra, eller kyllingen. Kyllingoppdrett er vel egentlig noe av det verste. Jeg jakter en del, og dermed avliver, slakter og tilbereder jeg byttet selv. Og jeg har både respekt for, og empati med viltet. En god jeger etterstreber alltid et godt plassert skudd og effektiv avliving. Respekten fortsetter med å ta vare på kjøttet på best mulig måte. Om jeg skyter en elg, har den levd fritt hele livet, før kula treffer, og lyset går. En mye bedre død enn å bli revet i filler av en ulveflokk, eller sulte ihjel pga. for mange elg i forhold til beitet, f.eks. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Resignert said:

Mulig at de som er rene konsumenter ikke tenker over hvor biffen kommer fra, eller kyllingen. Kyllingoppdrett er vel egentlig noe av det verste. Jeg jakter en del, og dermed avliver, slakter og tilbereder jeg byttet selv. Og jeg har både respekt for, og empati med viltet. En god jeger etterstreber alltid et godt plassert skudd og effektiv avliving. Respekten fortsetter med å ta vare på kjøttet på best mulig måte. Om jeg skyter en elg, har den levd fritt hele livet, før kula treffer, og lyset går. En mye bedre død enn å bli revet i filler av en ulveflokk, eller sulte ihjel pga. for mange elg i forhold til beitet, f.eks. 

Jeg snakker om medfølelse, det å leve seg inn i hvordan andre har det, dyr eller mennesker. Man kan for eks tenke at mennesker som har det dårlig burde få det bedre, men det er ikke det samme som å leve seg inn i hvordan de har det og føle de samme følelsene. Å vite hvordan noen har det er noe ganske annet enn å føle det. 

Skrevet

De er de verste type AVSKUM som man kan tenke seg.

Lock them up !

Og send nnøkkelen til meg!

Anonymkode: f079f...b98

Gjest Promqueen
Skrevet (endret)

Hva jeg tenker? Jeg tenker at det burde straffes med fengsel. Det et faktisk ikke lov å forlate et dyr i hjelpeløs tilstand. Lov om dyrevelferd paragraf 14. https://lovdata.no/lov/2009-06-19-97/§14

Endret av Promqueen
Gjest shadowofthewind
Skrevet

At de er mennesker uten hjerte som bare tenker på seg selv. Motbydelig.

Skrevet
På 28.11.2018 den 14.37, Tvist skrev:

Det er vel omtrent samme type mennesker som vil avlive en voksen katt fordi de vil reise på ferie og ha mer frihet, som i den andre tråden her. I tillegg til at de ikke vil bruke penger på avliving.

Nei, det er ikke samme type mennesker. 

Å velge å avlive en katt det av ulike årsaker ikke lenger er rom for, på en human måte, som unngår at dyret skal lide, kan på ingen måte sammenlignes med å ikke gidde å kastrere kjetta så den får kull på kull, uten tanke for om man får gitt ungene gode hjem, for det er jo bare å dumpe dem i skogen så tar naturen seg av det, så slipper man å bruke penger på å få dem humant avlivet.

Det er en spesiell avkrok i helvete for folk som har ukastrert kjette som får kull på kull og ikke engang unner kattungene en human avliving 🤬

Anonymkode: 0b64f...ae7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...