Jegogduogvito Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Hadde ei ganske ny veninne hjemme hos meg i leiligheten i går. Hun virker alle tiders men kan kanskje gå under kategorien grådig og litt vel opptatt av egen økonomi. Vel, jeg fortalte henne at jeg hadd kjøpt ny sofa som var veldig dyr og at jeg var redd for den. Hun satte seg i den. Ok. Men så ble hun sittende så lenge... Og til slutt innrømmet hun at hun trodde noe dumt hadde skjedd. Idet hun reiste seg var det en stor seig rød flekk under henne. Jeg prøvde å vaske den bort. Men sofaen er lys og det gikk ikke bort. Da stormet hun ut døren å ropte at dette va mitt ansvar og at hun skulle ikke betale 1 kr for rens. Må jeg betale selv? Mistet jeg både en ny venninde of sofaen min??
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Zalo rett på flekken. Det bruker fungere, iallfall på ketchup- og vinflekker ol. Anonymkode: 84c9e...01f 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 28. november 2018 Dette kan vel legges til på listen over ting som aldri har skjedd. Anonymkode: 5eb22...164 87
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 Da måtte hun ha blødd noe inn i helvete om det kom på sofaen.......så den der må du dra lengre ut på landet med...... Anonymkode: 15b04...c0a 9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 Menset.... Anonymkode: 2ade6...b12 33
Jegogduogvito Skrevet 28. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2018 Dere som sier dette ikke går an : jeg blør mye selv, og blødde gjennom både truse, bukse å laken da jeg var tenåring. Så selvfølgelig kan det skje... Takk for ingen hjelp i det hele tatt... Men nå når jeg er voksen passer jeg selvfølgelig på å bytte bind ofte og følge med. Overasker meg at veninne ikke gjør det samme?! 13
Jegogduogvito Skrevet 28. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2018 Flekken kan jeg jo få bort. Men burde hun betale?
Trolltunge Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 Dersom dette er sant hadde jeg ikke kuttet ut en venninne på grunn av et slikt uhell, men på grunn av reaksjonen. De fleste ville ha blitt flau, og gjort sitt for å hjelpe til med å få det fikset. Høres veldig rart ut! 20
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 Det finnes en type spray som man sprayer på, lar tørke og støvsuger av. Du kan jo prøve det? Evt. levere trekket til rens dersom det går an å ta det av? Venninnen ein sin reaksjon var jo ikke så bra. Hun burde tilbudt seg å vaske av flekken samt rense puta hvis mulig. Jeg syntes ikke tapet av dette vennskapet er noe du bør ta så tungt. Ikke fordi hun hadde et uhell i sofaen din, men fordi hun mener dette er «ditt problem». Anonymkode: f1121...f33 6
Minitroll Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 Du fremstiller det nesten slik at venninna di gjorde dette med vilje? Det er også litt dumt å kjøpe lys sofa som ikke har avtagbart trekk som kan vaskes. Det passer nesten ingen faktisk. De fleste er enten i mensenalder, småbarn som griser-alder, fylle-svin som søler whiskey-alder eller inkontinens-pisse-i-sofa alder... Så hva er vitsen? 17
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 19 minutter siden, Jegogduogvito skrev: Dere som sier dette ikke går an : jeg blør mye selv, og blødde gjennom både truse, bukse å laken da jeg var tenåring. Så selvfølgelig kan det skje... Takk for ingen hjelp i det hele tatt... Men nå når jeg er voksen passer jeg selvfølgelig på å bytte bind ofte og følge med. Overasker meg at veninne ikke gjør det samme?! Etterlot du også da en seig flekk på madrassen? Anonymkode: 5eb22...164 2
Jegogduogvito Skrevet 28. november 2018 Forfatter #13 Skrevet 28. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Etterlot du også da en seig flekk på madrassen? Anonymkode: 5eb22...164 Ja det gjorde jeg om du skal vite det. Hadde skikkelig vondt i magen også. 6
Gjest O.G. Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 (endret) 2 timer siden, Jegogduogvito skrev: Hadde ei ganske ny veninne hjemme hos meg i leiligheten i går. Hun virker alle tiders men kan kanskje gå under kategorien grådig og litt vel opptatt av egen økonomi. Vel, jeg fortalte henne at jeg hadd kjøpt ny sofa som var veldig dyr og at jeg var redd for den. Hun satte seg i den. Ok. Men så ble hun sittende så lenge... Og til slutt innrømmet hun at hun trodde noe dumt hadde skjedd. Idet hun reiste seg var det en stor seig rød flekk under henne. Jeg prøvde å vaske den bort. Men sofaen er lys og det gikk ikke bort. Da stormet hun ut døren å ropte at dette va mitt ansvar og at hun skulle ikke betale 1 kr for rens. Må jeg betale selv? Mistet jeg både en ny venninde of sofaen min?? Zalo og kaldt vann vil fjerne flekken og jeg vil så anbefale å bli kvitt venninnen i samme slengen, ikke fordi hun hadde et uhell, men pga ropingen om at dette var ditt ansvar og at hun ikke skulle betale 1 kr for rens. Endret 28. november 2018 av O.G.
Gjest Dævendøtte Skrevet 28. november 2018 #15 Skrevet 28. november 2018 2 timer siden, Jegogduogvito skrev: Dere som sier dette ikke går an : jeg blør mye selv, og blødde gjennom både truse, bukse å laken da jeg var tenåring. Så selvfølgelig kan det skje... Takk for ingen hjelp i det hele tatt... Men nå når jeg er voksen passer jeg selvfølgelig på å bytte bind ofte og følge med. Overasker meg at veninne ikke gjør det samme?! Hender jeg blør gjennom på lakenet første natta av mensen, men å blø i en lys sofa på besøk hos noen, det har jeg klart å holde meg unna.
Aragorn ll Elessar Skrevet 28. november 2018 #16 Skrevet 28. november 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette kan vel legges til på listen over ting som aldri har skjedd. Anonymkode: 5eb22...164 I Peru på slutten av 1930 tallet var det ei nesten 6 år gammel jente ved navn Lina Medina som fødte et barn dette er vitenskapelig bevist. Så om ei jente på nesten 6 kan føde et barn så er det fult mulig at noen har menset på en sofa. Selv om jeg tror ikke menset er riktig ord å bruke. Endret 28. november 2018 av Eugene Onegin 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #17 Skrevet 28. november 2018 Jeg har uheldigvis sølt blod på mine foreldres lyseblå (veldig lys) sofa noen ganger, blant annet ved å legge meg i sofaen etter å ha barbert leggene uten at jeg var klar over at jeg hadde kuttet meg. Det jeg har gjort er å vaske blodflekkene med zalo med en gang jeg har lagt merke til blodsølet. Det har ført til at blodflekkene så og si har forsvunnet helt, men ikke helt da de har en sofa som har et slikt stoff at til og med vann kan etterlate et lite merke, eller en slags ring. Du kan sende sofatrekket inn til rens og blodflekken vil sannsynligvis forsvinne helt, mine foreldre sendte sofatrekket inn til rens her om dagen da det har blitt skittent etter noen års bruk. Sofaen ble nesten så god som ny, til tross for at de, meg og andre gjester har sølt blant annet blod, cola, smeltet sjokolade og rødvin. Å sende sofatrekket til rens er heller ikke veldig dyrt, og koster et par hundre kroner. Tror foreldrene mine betalte ca. 400kr for rens av alle hele sofatrekket. Skal du kun rense trekket til en av sofaputene blir det billigere. Hvordan tok du det opp med venninnen din? Ble du veldig sint på henne? Det kan være at hun ble flau og ble flau eller stresset over situasjonen. Noen kan reagere med å bli sure i stressende situasjoner, selv om de selv har forårsaket situasjonene. Så at hun sa at det var ditt ansvar kan muligens være at hun ble stresset over situasjonen og ikke helt visste hva hun skulle gjøre. Noen har også vanskelig for å innrømme at de har gjort en feil, og det er mulig hun reagerte med å skylde på deg fordi hun sliter med å takle egne feil. Likevel er det absolutt ingen unnskyldning for hennes oppførsel, og hvis hun ikke kontakter deg for å beklage og tilby seg å ta regningen så ville jeg kuttet henne ut. Anonymkode: 01982...3eb 1
vintage Skrevet 28. november 2018 #18 Skrevet 28. november 2018 2 timer siden, Jegogduogvito skrev: Flekken kan jeg jo få bort. Men burde hun betale? For Zalo`n da eller? 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 Jeg kan skrive under på at dette faktisk kan skje: jeg og venninna min var på besøk hos en tredje venninne. Venninna mi gikk litt før meg og når hun gikk så jeg og venninna vi var på besøk hos at det var en flekk på str med en femkroning..... Tror ikke venninna mi som blødde i sofaen merket dette. Forøvrig er vi over 40 år.... Hilsen gammel KG´ er og anonym bruker akkurat nå😬 Anonymkode: 42334...d88 7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #20 Skrevet 28. november 2018 En venninne av meg blødde gjennom på en stol hjemme hos meg. Gikk ikke an å ta av trekket heller, mørkt trekk så det ble ikke flekk, men måtte "vaske" stolen liksom... Kjedelig. Sånt kan plutselig skje! Men jeg sa jo at det ikke gjorde noe da Anonymkode: 87e10...d9c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå