AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Da tenker jeg på uregulert kapitalisme. Her er det kun toppen som tjener godt, mange som tjener svært dårlig og hvor den store kveler de små. Antall bedrifter gått konk pg av amazon er uendelig og arbeidsforhold er katastrofe. Når noen blir så store begynner eier å kjøpe seg makt flere steder, noe som skjer her med oppkjøp av medier osv. Poenget mitt er at mange langt til høyre sier at kapitalismen regulerer seg selv. Da i form av at konsumerne handler etisk. Noe de IKKE gjør i det hele tatt. Anonymkode: 514dc...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Helt enig. For øvrig er det ingen seriøse politiske partier i Norge som mener at uregulert kapitalisme er en god løsning Anonymkode: cf33a...fe4 1
Gjest SVK Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Poenget mitt er at mange langt til høyre sier at kapitalismen regulerer seg selv. Da i form av at konsumerne handler etisk. Noe de IKKE gjør i det hele tatt. Anonymkode: 514dc...cf5 Dette er vel mer holdninger man ser i USa. Hadde man i Norge trodd at markedet ordner seg selv når det kommer til arbeidernes rettigheter så hadde vi jo ikke hatt arbeidsmiljøloven og fagforeningene.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 Markedet ordner seg ikke selv i et typisk nåværende vestlig land, fordi enkelte firmer blir så store og internasjonal at det påvirker lovgivningen i sin favør. Men dette er ikke ekte konkurranse/kapitalisme, kun korporativisme. Anonymkode: 64503...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 Bare jeg får varene mine, bryr jeg meg ikke Anonymkode: a4822...3b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå