Gå til innhold

Amazon er et eksempel på at kapitalisme ikke fungerer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på uregulert kapitalisme. Her er det kun toppen som tjener godt, mange som tjener svært dårlig og hvor den store kveler de små.

Antall bedrifter gått konk pg av amazon er uendelig og arbeidsforhold er katastrofe. Når noen blir så store begynner eier å kjøpe seg makt flere steder, noe som skjer her med oppkjøp av medier osv.

Poenget mitt er at mange langt til høyre sier at kapitalismen regulerer seg selv. Da i form av at konsumerne handler etisk. Noe de IKKE gjør i det hele tatt.

Anonymkode: 514dc...cf5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. For øvrig er det ingen seriøse politiske partier i Norge som mener at uregulert kapitalisme er en god løsning 

Anonymkode: cf33a...fe4

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget mitt er at mange langt til høyre sier at kapitalismen regulerer seg selv. Da i form av at konsumerne handler etisk. Noe de IKKE gjør i det hele tatt.

Anonymkode: 514dc...cf5

Dette er vel mer holdninger man ser i USa. Hadde man i Norge trodd at markedet ordner seg selv når det kommer til arbeidernes rettigheter så hadde vi jo ikke hatt arbeidsmiljøloven og fagforeningene. 

Skrevet

Markedet ordner seg ikke selv i et typisk nåværende vestlig land, fordi enkelte firmer blir så store og internasjonal at det påvirker lovgivningen i sin favør. Men dette er ikke ekte konkurranse/kapitalisme, kun korporativisme. 

Anonymkode: 64503...cc0

• Liker 2
Skrevet

Bare jeg får varene mine, bryr jeg meg ikke

Anonymkode: a4822...3b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...